DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
İleri Hesaplamalı Zeka EE 510 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 8
Akademik Birim: FBE
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Hesaplamalı zeka temelleri
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans
Dersin Koordinatörü: Arif Selçuk ÖĞRENCİ
Dersin Amacı: Zeki sistemlerin tasarımı ve geliştirilmesi için gerekli kavramlar, modeller, yordamlar ve araçlar için ileri düzeyde bir yetkinlik sağlamak.
Dersin İçeriği: Hesaplamalı zeka: inceleme; evrimsel hesaplama: diferansiyel evrim, kültürel yordamlar; sürü zekası: parçacık sürüsü eniyilemesi, karınca yordamları; bağışık sistemler
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- İleri düzeyde hesaplamalı zeka modellerini anlama ve açıklayabilme becerisi: diferansiyel evrim, kültürel yordamlar, parçacık sürüsü eniyilemesi, karınca yordamları, bağışık sistemler
  • 2- Diferansiyel evrim, kültürel yordamlar, parçacık sürüsü eniyilemesi, karınca yordamları, bağışık sistemler yapılarını gerçekleyebilme becerisi.
  • 3- Eniyileme, denetim, sınıflandırma, öngörü ve örüntü tanıma gibi mühendislik sorunlarına ileri düzeyde hesaplamalı zeka tekniklerini uygulama becerisi.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Bireysel olarak çözülecek beş ödev. Ödevler hem analitik işlemler hem de programlama uygulamaları içermektedir.Sunum ve proje


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık ÖÇ
1 Hesaplamalı zeka: kavramları - 1
2 Diferansiyel evrim Ders kitabı böl. 13 1
3 Kültürel yordamlar Ders kitabı böl. 14-15 1
4 Kültürel yordamların uygulamaları Ders kitabı böl. 14-15, seçilmiş makaleler 2
5 Parçacık sürüsü eniyilemesi Ders kitabı böl. 16 1
6 Parçacık sürüsü eniyilemesi Ders kitabı böl. 16 1,2
7 Parçacık sürüsü eniyilemesi uygulamaları Ders kitabı böl. 16, seçilmiş makaleler 2
8 Karınca yordamları Ders kitabı böl. 17 1
9 Karınca yordamları Ders kitabı böl. 17 1
10 Karınca yordamları uygulamaları Ders kitabı böl. 17, seçilmiş makaleler 2
11 Bağışık sistemler Ders kitabı böl. 18-19 1
12 Bağışık sistemler Ders kitabı böl. 18-19 1
13 Bağışık sistemler uygulamaları Ders kitabı böl. 18-19, seçilmiş makaleler 2
14 Proje ilerleme raporu Proje çalışması 3


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Computational Intelligence, Andries Engelbrecht, John Wiley, ISBN 978-0-470-03561-0, 2007.
Advances in multi-objective nature inspired computing, Coello Coello, Carlos A., 2010. KHU: QA76.9.N37 A38 2010
Advances in computational intelligence: theory & applications, Wang, Fei-Yue, 2006. KHU: Q342 .A385 2006 EB


DİĞER KAYNAKLAR

-


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje 1 40
Ödev 5 30
Sunum/Jüri - -
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 30
Final Sınavı - -
Total: 7 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Laboratuvar000
Uygulama000
Arazi Çalışması000
Proje16060
Ödev51050
Sunum/Jüriye Hazırlık000
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık000
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler14228
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar12020
Final Sınavı000
Toplam İş Yükü (saat):200


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1   3                
OC2   3                
OC3   3 2 3     2 2