Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Sanat, Yaşam ve Sanatçı | CF 417 | Bahar | 03+00+00 | Zorunlu | 3 | 6 |
Akademik Birim: | Görsel İletişim Tasarımı |
Öğrenim Türü: | Örgün eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Nur Balkır |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: 1. Sanat ve tasarımda kendi yaptığı üzerine düşünebilen bir tavır geliştirebilmeleri, 2. Sanat ve Tasarım pratiklerini tartışırken eleştirel ve çağdaş bir kavramsal repertuvar geliştirebilmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu, yaratıcı düşünce ve pratiğin karmaşık prensipleri üzerine bir derstir. Derste öğrencilere sanatsal yaratım sürecine dair ilk elden anlatılar ya bir sanatçı, tasarımcı, yönetmen tarafından kendi işleri ve deneyimine ya da böylesi bireylerin yazdığı metinler ve bunlar üzerine düşünme çabalarına dayanılarak verilecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Okumalar ve Ders anlatımı: Dersin öğretmeni her haftanın okuları üzerine açıklayıcı sunumlar yapacaktır. Öğrencilerin dersi okumalrı yaparak gelmiş olmaları beklenir. Örnekler üzerine çalışmalar: Dersteki tartışmalar okumalara eşlik eden imge ve tasarım örnekleri aracılığıyla yönlendirilir. Tartışma: Öğrenciler entelektüel düzeyi yüksek tartışmalar başlatmaya ve bunlara katılmaya yüreklendirilir. Tartışmalara katılım değerlendirmenin bir parçasıdır. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Ders Okumaları |
2 | Sanatsal Problemlerin Doğası | Ders Okumaları |
3 | Sanat Yapıtının Dili | Ders Okumaları |
4 | Sanat Yapıtının Estetiği | Ders Okumaları |
5 | Vaka Analizleri I | Ders Okumaları |
6 | Vaka Analizleri II | Ders Okumaları |
7 | Vaka Analizleri III | Ders Okumaları |
8 | Sanat ve Tasarımda Araştırma Süreci | Ders Okumaları |
9 | Keşifler Üzerine | Ders Okumaları |
10 | Gündelik Hayatın Rolü | Ders Okumaları |
11 | Bireysel Faktörler: Bellek | Ders Okumaları |
12 | Bireysel Faktörler: Eşzamanlı Dünya | Ders Okumaları |
13 | Toplumsal Süreçler ve Sanatsal Yaratım | Ders Okumaları |
14 | Sanat Tarihi ve Tarih | Ders Okumaları |
- Andrei Tarkovsky; Sculpting In Time, Austin: Texas University Press, 1989 - Theo Van Gogh; The Letters of Vincent Van Gogh, Penguin: 1998 - Marc Chagall; My Life, De Capo Press: 1994 - John Dewey; Art As Experience, Tarcher Perigee; 2005 - Leo Tolstoy; What Is Art?, Penguin: 1996 - Ingmar Bergman; The Magic Lantern: An Autobiography, University of Chicago Press: 2007 - Dave Hickey; The Invisible Dragon: Essays On Beauty, University of Chicago Press: 2009 -Maurice Blanchot; The Space of Literature, Lincoln: Nebraska University Press: 1982 - Nelson Goodman, The Languages of Art, Hackett: 1976 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Proje | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 3 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 17 | 17 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 15 | 4 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 21 | 21 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 |
OC1 | 1 | 2 | 1 | ||||||||
OC2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | |||
OC3 | 3 | 2 | 1 | 2 | |||||||
OC4 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | ||||||
OC5 | 2 | 3 | 2 |