| Akademik Birim: | Ekonomi Yüksek Lisans | 
  
    | Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim | 
  
    | Ön Koşullar | Matematik, matris cebiri, olasılık teorisi ve istatistik ile ilgili önemli bilgi birikiminin var olduğu varsayılmaktadır. | 
  
    | Öğrenim Dili: | İngilizce | 
  
    | Dersin Düzeyi: | Yüksek Lisans | 
  
    | Dersin Koordinatörü: | Gözde Çörekçioğlu İshakoğlu | 
		  
		| Dersi Veren(ler): | Gözde Çörekçioğlu İshakoğlu | 
	
  
    | Dersin Amacı: | Çeşitli ileri ekonometrik teknikler kullanarak ekonometrik teori, uygulama ve çıkarımda derin bir anlayış elde etmektir. Öğrenciler dersi geçtikten sonra , ekonomik fenomenlerin ampirik çalışması için uygun modelleri formüle edebilir, tahmin edebilir, test edebilir ve yorumlayabilir, belirli uygulamalar için gerektiğinde mevcut yöntemleri genişletebilirler.
 | 
  
    | Dersin İçeriği: | Doğrusal Modeller ve Regresyon Yöntemleri, Asimtotik Teori ve Sistem Tahmini, Enstrümental Değişkenler, Ampirik Olabilirlik, Hipotez Testleri, Spesifikasyon Testleri, Model Seçimi ve Yuvalanmamış Modeller, Zaman Serileri Modelleri ve Uygulamaları | 
  
    | Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | 1- Uygulamalı akademik makalelerde bildirilen regresyon sonuçlarını eleştirebilmek2- Alternatif ekonometrik modellerin performansını uygun testlerle değerlendirebilme yeteneğini kazanmak3- Ekonometrik yazılım kullanımıyla regresyon yöntemlerini uygulama becerisini gösterebilme
 | 
    
    | Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Bu dersin öğretim yöntemleri ödevler, projeler ve Excel, Eviews, STATA ve RATS gibi bilgisayar uygulamalarıdır. | 
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | ÖÇ | 
	| 1 | Ekonomik Verilerin Yapısı ve Temel Veri İşleme |  | Uygulamalı | 
	| 2 | Temel sonuçlar; özel matrisler; ayrışma; ikinci dereceden formlar |  | To be able | 
	| 3 | Hipotez testi |  | To have ac | 
	| 4 | Basit Regresyon (matris cebirini çözme) |  | To be able | 
	| 5 | Çoklu Regresyon ((matris cebirini çözme) |  | To be able | 
	| 6 | Çoklu Doğrusal Bağlantı |  | To be able | 
	| 7 | Heteroskedasticity, Autocorrelation |  | To have ac | 
	| 8 | Misspecification: Wrong Regressors, Measurement Errors and Wrong Functional Forms |  | To be able | 
	| 9 | Applications to Classical Linear Regression Analysis |  | To be able | 
	| 10 | Dynamic Econometric Models |  | To be able | 
	| 11 | Dummy Variables (Binary Analysis; Logit, Probit, etc.) |  | To be able | 
	| 12 | Vector Autoregressive (VAR) Models and Causality Tests |  | To be able | 
	| 13 | Non-stationarity and Unit Root Tests |  | To have ac | 
	| 14 | Cointegration and Error-correction Models |  | To be able | 
     Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
	
	
	
		PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
		
		
| # | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | 
| OC1 |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC2 |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC3 |  |  |  |  |  |  |  |  | 
		
		
		    Katkı Düzeyi:  1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek