Akademik Birim: |
Yeni Medya M.A. |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
İsmail Hakkı POLAT & Serbay Arda Ayzit |
Dersi Veren(ler): |
Serbay Arda Ayzit, İsmail Hakkı POLAT |
Dersin Amacı: |
İnternet ve Mobil ortamda pazarlamanın temel kavramlarını anlamaları ve pratik etmeleri, yeni pazarlama kavramlarını ve yöntemlerini öğrenmeleri ve gerçek bir vaka üzerinden pazarlama stratejisi ve kampanya planı geliştirmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders öğrencileri Internet ve mobil mecralarla birlikte değişen pazarlama kavramlarıyla tanıştırmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler dönem boyunca bu yeni mecralarda pazarlama anlayışına ilişkin genel bir bakış sahibi olacaklar, Internet ve mobil pazarlama türlerini öğrenecekler ve bu mecralara ilişkin tamamlayıcı kavramlarla tanışacaklardır. Derste anlatılan teorik bilgiler, Internet ve mobil mecralara ilişkin çeşitli filmler, örnek vakalar ve sektör uzmanlarının sunumlarıyla desteklenecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- İnternet ve Mobil Pazarlamanın temel kavramlarının ve geleneksel pazarlama ile farklılıkları idrak etmek
- 2- İnternet ile mobil mecralar arasındaki farklılıkların saptamak
- 3- Yeni Medya üzerindeki pazarlama türlerinin öğrenmek
- 4- İnternet ve mobil mecralarda bir pazarlama kampanyasının yaratılması, planlanması, geliştirilmesi ve lanse etmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders Sunumları ve etkileşimli öğrenci oturumları Ödevler: Öğrencilerden 2 haftada bir verilecek ödevleri yapmaları talep edilecektir. Dönem Projesi: Öğrencilerden gerçek bir markanın Internet pazarlama stratejisini belirlemeleri istenecektir.. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Derse Giriş ve Ders Planı |
|
2 |
Pazarlamada anahtar kavramlar |
Ders materyalinin okunmuş olması, |
3 |
Yeni bir iletişim ortamında pazarlama yapmak |
Ders materyalinin okunmuş olması, ilgili ödevin yapılması |
4 |
Internet Pazarlamanın Türleri 1 |
Ders materyalinin okunmuş olması |
5 |
Internet Pazarlamanın Türleri 2 |
Ders materyalinin okunmuş olması, ilgili ödevin yapılması |
6 |
Internet pazarlamada tamamlayıcı kavramlar |
Ders materyalinin okunmuş olması |
7 |
SoLoMo kavramı |
Ders materyalinin okunmuş olması, Dönem projesinin teslimi |
8 |
Mobil pazarlamayı tanımlamak |
Ders materyalinin okunmuş olması |
9 |
İzinli pazarlama |
Ders materyalinin okunmuş olması, ilgili ödevin yapılması |
10 |
Sporsorlu reklamcılık |
Ders materyalinin okunmuş olması |
11 |
Ekran Pazarlama ve reklamcılığı |
Ders materyalinin okunmuş olması |
12 |
Mobil kampanya ve promosyonlar |
Ders materyalinin okunmuş olması, ilgili ödevin yapılması |
13 |
Mobil değer zinciri |
Ders materyalinin okunmuş olması |
14 |
Final sunumları |
Final sunumu hazırlığı ve geçmiş konuların tekrarı |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.