DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
İleri Düzey Araştırma Yöntemleri ve Veri Analizi-I PSY 501 Bahar 02+00+02 Zorunlu 3 6.5
Akademik Birim: Psikoloji
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans
Dersin Koordinatörü: Mehmet Harma
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, diskriminant fonksiyon analizi, ikili analizler, yol analizleri ve MPlus kullanarak yapısal denklem modellemesi gibi ileri çok değişkenli istatistiklerin bazılarını tanıtmaktır.
Dersin İçeriği: Ders iki ana bölümden oluşacaktır. İlk bölümde, genel olarak diskriminant fonksiyon analizleri ve çeşitli regresyon modelleri ikinci bölümde ise Doğrulayıcı faktör analizi ve yapısal eşitlik modellemesi tanıtılacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Teori / model tabanlı ölçüm, test ve analiz anlayışını geliştirmek
  • 2- Sosyal bilimlerde yapısal eşitlik modelleme ve ilgili istatistiklerin neden yararlı olduğunu kavramak
  • 3- SPSS & MPlus kullanarak veri analizi becerisi kazanmak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Öğrenme aktiviteleri: ödevler, ara sınav ve final sınavları Öğretim yöntemi: Anlatım


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Discriminat Function Analysis
2 Multiple Regression-Moderation&Mediation
3 Overview of Structural Equation Modeling –SEM
4 Introduction to MPlus: Using Commands
5 Regression and Path Analyses with Observed Variables using and Reading MPlus printout: Application MPlus
6 Specification, Identification, and Estimation in SEM
7 Fit assessment and indices, and Measurement models: Confirmatory Factor Analyses
8 Structural Equation model with latent variables
9 Using Parcels in SEM Applications, Model Modification
10 Dyadic Data Analyses I
11 Dyadic Data Analyses II
12 Multi-Sample/Group Analyses
13 Model Modification & Reporting SEM Results
14 Wrapping up


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

1. Tabachnick, B.G & Fidell L.S. (2013). Using Multivariate Statistics, Sixth
Edition, Northridge: Harper Collins
2. Hoyle, R.H. (1995). Structural Equation Modeling: Concepts, Issues, and
Applications. London: Sage.


DİĞER KAYNAKLAR

Muthén, L.K. and Muthén, B.O. (1998-2010). Mplus User’s Guide. Sixth Edition.
Los Angeles, CA: Muthén & Muthén.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 3
Proje 6 12
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 2 42
Final Sınavı 1 43
Total: 23 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama5315
Proje6424
Ödev63.521
Sunum/Jüriye Hazırlık6424
Diğer Uygulamalara Hazırlık54.522.5
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar4312
Final Sınavı133
Toplam İş Yükü (saat):163.5


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OC1                  
OC2                  
OC3