DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Sosyal Psikolojide İleri Düzey Teorik Yaklaşımlar |
PSY 571 |
Güz-Bahar |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
7.5 |
Akademik Birim: |
Psikoloji |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
ONURCAN YILMAZ |
Dersi Veren(ler): |
ONURCAN YILMAZ |
Dersin Amacı: |
Bu ders sosyal psikoloji alanına yüksek lisans düzeyinde bir giriş niteliğindedir. Sosyal psikolojide çağdaş teori ve araştırmaların bir anketi olarak tasarlanmıştır. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersin içeriği modern sosyal psikolojinin “klasikleri”, güncel eğilimler, ortaya çıkan perspektifler ve son teknoloji araştırmalarıdır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Sosyal psikolojideki temel teorileri açıklamak ve önemli araştırma bulgularını tartışmak.
- 2- Dergi makalelerinin ve diğer akademik kaynak materyallerinin temel özelliklerini anlamak, değerlendirmek ve sunmak.
- 3- Sosyal psikolojide araştırma projelerini kavramsallaştırmak ve tasarlamak.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Öğrenme aktiviteleri: ödevler, ara sınav ve final sınavları Öğretim yöntemi: Anlatım |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Introduction to Social psychology |
|
2 |
History and Introduction Continued |
|
3 |
Social Cognition |
|
4 |
Self and Motivation |
|
5 |
Self and Motivation |
|
6 |
Attitudes and Information Processing |
|
7 |
Midterm |
|
8 |
The Influence of Behavior on Attitudes and Beliefs? Cognitive Dissonance |
|
9 |
The Influence of Behavior on Attitudes and Beliefs? Cognitive Dissonance |
|
10 |
Psychology of Terrorism |
|
11 |
Psychology of Terrorism |
|
12 |
Social Norms |
|
13 |
Social Norms |
|
14 |
Wrapping up |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Baumeister, R. F., & Finkel, E. J. (Eds.) (2010). Advanced social psychology: The state of the science. New York: Oxford University Press. |
DİĞER KAYNAKLAR
Reis, H. T. (2010). How we got here from there: A brief history of social psychology. In R. Baumeister & E. Finkel (Eds.) Advanced social psychology. The state of the science . New York: Oxford University Press. |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
3 |
Proje |
6 |
12 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) |
4 |
2 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
2 |
41 |
Final Sınavı |
1 |
42 |
Total: |
27 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 4 | 5 | 20 |
Proje | 5 | 4.5 | 22.5 |
Ödev | 7 | 4 | 28 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 5 | 3.5 | 17.5 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 5 | 4.5 | 22.5 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 4 | 3 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat): | 187.5 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
OC1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
2 |
|
3 |
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek