DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Sosyal Biliş PSY 572 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 7.5
Akademik Birim: Psikoloji
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans
Dersin Koordinatörü: Mehmet Harma
Dersin Amacı: Bu ders sosyal bilişte teori ve araştırmaya eleştirel bir bakış sağlar.
Dersin İçeriği: Üzerinde çalışılacak konular arasında sosyal sinirbilim, yüzler ve seslerin değerlendirilmesi, sosyal davranışların düzenlenmesi, benlik, atıf, sezgisel, stereotipleme ve önyargı, etki ve biliş bulunmaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Sosyal bilişte teori ve araştırmaya eleştirel bir bakış geliştirmek.
  • 2- Sosyal sinirbilim, yüzler ve seslerin değerlendirilmesi, sosyal davranışların düzenlenmesi, benlik, atıf, sezgisel, stereotipleme ve önyargı, etki ve biliş gibi konuların anlaşılmasını sağlamak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Öğrenme aktiviteleri: ödevler, ara sınav ve final sınavları Öğretim yöntemi: Anlatım


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Course logistics, introduction, and overview
2 How has Cognitive Neuroscience Contributed to Social Psychological Theory?
3 Evaluating Faces on Social Dimensions & How Early Experiences Shape Attraction, Partner Preferences, and Attachment Dynamics
4 Evaluating Faces on Social Dimensions & How Early Experiences Shape Attraction, Partner Preferences, and Attachment Dynamics
5 Finding the One: A Process Model of Human Mate Selection
6 Perceiving Social Category Information from Faces: Using ERPs to Study Person Perception
7 Self-Regulation in Intergroup Relations: A Social Neuroscience Framework
8 Us versus Them: The Social Neuroscience of Perceiving Out-groups
9 Self-Regulation and Evaluative Processing
10 Social Neuroscience and the Soul's Last Stand
11 Normative Processes in Romantic Attachment: Introduction and Overview & The Distress- Relief Dynamic in Attachment Bonding
12 The Biobehavioral Legacy of Early Attachment Relationships for Adult Emotional and Interpersonal Functioning
13 From an Unknown Other to an Attachment Figure: How Do Mental Representations Change as Attachments Form?
14 Wrapping up


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Todorov, Fiske & Prentice’s (2011) Social neuroscience: Toward Understanding The Underpinnings of The Social Mind (Oxford Press)


DİĞER KAYNAKLAR

Zayas and Hazan’s (2015) Bases of Adult Attachment: Linking Brain,
Mind, and Behavior (Springer)


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 3
Proje 6 12
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 3 2
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 2 42
Final Sınavı 1 41
Total: 26 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama4520
Proje54.522.5
Ödev7428
Sunum/Jüriye Hazırlık53.517.5
Diğer Uygulamalara Hazırlık4520
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler54.522.5
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar4312
Final Sınavı133
Toplam İş Yükü (saat):187.5


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OC1 1   2            
OC2     2 3