| Akademik Birim: | 
    Psikoloji | 
  
  
    | Öğrenim Türü: | 
    Örgün Eğitim | 
  
  
    | Ön Koşullar | 
    Yok | 
  
  
    | Öğrenim Dili: | 
    İngilizce | 
  
  
    | Dersin Düzeyi: | 
    Yüksek Lisans | 
  
  
    | Dersin Koordinatörü: | 
    
        Aslı ÇARKOĞLU         & Mehmet Harma     | 
  
		  
		| Dersi Veren(ler): | 
		
			Mehmet Harma		 | 
	  
	
  
    | Dersin Amacı: | 
    Bu ders niteliksel araştırma yöntemleri hakkında öğrencilere bilgi vermeyi amaçlamaktadır. | 
  
  
    | Dersin İçeriği: | 
    Bu dersin içeriği, kuramsal temeller,  veri toplama yöntemleri ve nitel analizlere dair genel bir bakıştan oluşmaktadır. | 
  
  
    | Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | 
     - 1- Nitel araştırmalardaki strateji ve yöntemleri ayırt edebilmek.
 - 2- Araştırma sonuçlarını hem sözlü hem de yazılı olarak sunabilmek.
 - 3- Diğer öğrencilerin çalışmaları hakkında yapıcı geribildirim sunmak ve geri bildirimleri kendi çalışmalarına dahil etmek.
 
  | 
  
    
    | Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | 
    Öğrenme aktiviteleri: ödevler, ara sınav ve final sınavları Öğretim yöntemi: Anlatım | 
  
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
	| 1 | 
    What is qualitative inquiry? | 
     | 
    
	| 2 | 
    Major qualitative methods | 
     | 
    
	| 3 | 
    Major qualitative methods: Ethnography Grounded Theory | 
     | 
    
	| 4 | 
    Research question development Ethical Issues | 
     | 
    
	| 5 | 
    Rigor and credibility in Qualitative Research | 
     | 
    
	| 6 | 
    Data collection strategies: -Participant Observation -Researcher as Instrument and use of Field Notes | 
     | 
    
	| 7 | 
    Data collection strategies:     -Other data sources: Focus groups, historical documents, diaries, visual data | 
     | 
    
	| 8 | 
    Data collection strategies cont.: -Basic listening skills for interviews | 
     | 
    
	| 9 | 
    Data collection strategies cont.: -Interview schedule development -Focus groups | 
     | 
    
	| 10 | 
    Data Analysis -Transcription  -Data management | 
     | 
    
	| 11 | 
    Data Analysis -Developing a coding frame | 
     | 
    
	| 12 | 
    Data Analysis -From codes to themes -Integration of themes | 
     | 
    
	| 13 | 
    Evaluating a qualitative research report (M) Final Project Presentations (R) | 
     | 
    
	| 14 | 
    Wrapping up | 
     | 
    
     Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
	
	
	
		PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
		
		
| # | 
PY1 | 
PY2 | 
PY3 | 
PY4 | 
PY5 | 
PY6 | 
PY7 | 
PY8 | 
PY9 | 
| OC1 | 
1 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC2 | 
  | 
2 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC3 | 
  | 
2 | 
  | 
3 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
		
		
		    Katkı Düzeyi:  1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek