Akademik Birim: |
Uluslararası Ticaret ve Finans |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Hasan Tekgüç |
Dersin Amacı: |
1. Ekonomik büyüme durumlarının öğrenilmesi 2. Temel teorik ekonomik büyüme modellerinin öğrenilmesi 3. Ekonomik çevrenin ekonomik büyümeye üzerindeki etkilerinin yol açtığı değişimleri analiz edebilme 4. Ekonomik büyüme alanındaki ekonomi uygulamalarının öğrenilmesi |
Dersin İçeriği: |
Dersin amacı öğrencilere Ekonomik büyüme teorisi ve uygulamalarına üniversite seviyesinde genel giriş sağlamaktır. Ders öğrencilere ekonomik büyüme teorilerinin Solow-Swan?dan yeni ekonomik teoriye kadar ki temel modeller hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Ayrıca bazı ekonomik büyüme uygulamaları da doğal kaynakların, kurumların ve krizleri incelemektedir.
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Ekonomik büyümedeki yazımlarını okuma ve anlayabilme
- 2- Ekonomik büyümenin arkasındaki veri ve temel durumları anlayabilme
- 3- Basit ekonomik büyüme modellerini anlayabilme
- 4- Modellerin içerisindeki varsayımları anlayabilme
- 5- Modelleri ekonomik değişim süreci çalışmalarında kullanabilme
- 6- Ekonomik büyüme yazım uygulamalarını değerlendirebilme
- 7- Batı Avrupa'daki erken dönem büyüme deneyimi ile ilgili temel bilgilere sahip olma
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Yüz yüze |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
ÖÇ |
1 |
Giriş |
CORE Ünite 1 |
7 |
2 |
Giriş |
CORE Ünite 2 |
7 |
3 |
Kolonileşme ve Kurumlar |
Cypher ünite 3 |
7 |
4 |
Solow Büyüme modeli |
Jones ünite 2 & Appendiks |
1, 2 |
5 |
Büyüme modeli ve yeni ekonomi |
Jones ünite 3 |
1, 2, 3 |
6 |
Büyüme modeli ve yeni ekonomi |
Jones ünite 3 |
1, 2, 3 |
7 |
Tekrar ve vize |
|
1, 2, 3, 7 |
8 |
Yeni Büyüme Teorisi - Fikirlerin ekonomisi |
Jones ünite 4 |
2, 3, 4 |
9 |
Yeni Büyüme Teorisi - Fikirlerin ekonomisi |
Jones ünite 4 |
2, 3, 4 |
10 |
Yeni Büyüme Teorisi - Romer Modeli |
Jones ünite 5 |
2, 3, 4 |
11 |
Klasik Kalkınma Teorileri |
Todaro ve Smith Ünite 3 |
5, 6 |
12 |
Klasik Kalkınma Teorileri |
Todaro ve Smith Ünite 3 |
5, 6 |
13 |
Güncel Kalkınma Teorileri |
Todaro ve Smith Ünite 4 |
5, 6 |
14 |
Güncel Kalkınma Teorileri |
Todaro ve Smith Ünite 4 |
5, 6 |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
OC1 |
3 |
|
2 |
3 |
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
3 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
OC4 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
OC5 |
|
|
|
|
2 |
2 |
|
|
|
|
OC6 |
|
|
|
|
2 |
2 |
|
|
|
|
OC7 |
|
|
|
|
|
|
3 |
|
3 |
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek