Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Sürdürülebilir Kalkınma | EC 440 | Bahar | 03+00+00 | Zorunlu | 3 | 6 |
Akademik Birim: | |
Öğrenim Türü: | Örgün eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Hasan Tekgüç |
Dersin Amacı: | Ders temelde ekonomik kalkınma ile ilgili birçok konu ile alakalıdır. Küreselleşmeyle birlikte geçen on yıllar içinde dünya üzerindeki birçok bölgenin ekonomik kalkınması çok temel değişiklikler geçirdi. Küreselleşme kalkınmakta olan ülkelere kalkınmış olan ülkelerden farklı çıktılar getirdi. Bu çıktıların çeşitliliği, özellikle de ülkelerin sömürge geçmişi, kaynak yeterlilikleri ve kalkınmada devletin rolü düşünüldüğünde ilginç bir karşılaştırmalı çalışmaya zemin hazırlamıştır. Değişim şekilleri ve mekanizmaları sahada çalışan kalkınma ekonomisi pratisyenleri için çeşitli zorlukları beraberinde getirmiştir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders farklı bölgelerin hem tarihsel hem de günümüzdeki iktisadi kalkınmasını ticaret, tarım, sanayi kalkınma ve sanayileşme politikaları, kalkınmada devletin rolü, yapısal değişim, emek piyasası ve kadının işgücüne katılımı çerçevesinde kapsar. Bunlara ek olarak ders kalkınma çıktıları arasındaki farkların gözlemlenebileceği birden fazla kavramsal yaklaşım sunar. Bu bağlamda ders tarihsel yaklaşımların yanı sıra kalkınma ekonomisindeki modern kavramsal atılımları da kapsayacak şekilde organize olur. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | - sınıfta ders - sınıf sunumları - tartışma sınıfı |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | ÖÇ |
---|---|---|---|
1 | Giriş: İnsani Kalkınma | Todaro ve Smith Ünite 1 | 1, 4 |
2 | Giriş: İnsani Kalkınma | Todaro ve Smith Ünite 1 | 1, 4 |
3 | İnsani Kalkınma ile ilgili temel veriler | Todaro ve Smith Ünite 2 | 1, 2 |
4 | Yoksulluk ve Eşitsizlik | Todaro ve Smith Ünite 5 | 2, 3, 5 |
5 | Yoksulluk ve Eşitsizlik | Todaro ve Smith Ünite 5 | 2, 3, 5 |
6 | Nüfus Artışı ve klakınma | Todaro ve Smith Ünite 6 | 2, 3, 5 |
7 | Şehirleşme ve kır-kent göç | Todaro ve Smith Ünite 7 | 2, 3, 5 |
8 | Eğitim ve Sağlık | Todaro ve Smith Ünite 8 | 2, 3, 5 |
9 | Eğitim ve Sağlık | Todaro ve Smith Ünite 8 | 2, 3, 5 |
10 | Tarımsal Dönüşüm | Todaro ve Smith Ünite 9 | 2, 3, 5 |
11 | Tarımsal Dönüşüm | Todaro ve Smith Ünite 9 | 2, 3, 5 |
12 | Çevre | Todaro ve Smith Ünite 10 | 2, 3, 5 |
13 | Kamu ve Piyasaların Rolü | Todaro ve Smith Ünite 11 | 2, 3, 5 |
14 | Ticaret ve Sanayileşme | Todaro ve Smith Ünite 12 | 2, 3, 5 |
1. Todaro M and Smith S, (2003), Economic Development, Pearson Addison-Wesley: New York, 8th Edition. 2. Herrick B and Kindleberger C (1983), Economic Development, 3. Subatra Ghatak (1995), Intorduction to Development Economics, 4. Thirlwall A. P., (1997),Growth and Development, 5. Diana Hunt (1987), Theories of Development, An Analysis of Competing Paradigms, 6. Amiya K Bagci (1982), The Political Economy of Underdevelopment. 7. David Colman and Fredrick Nixson (1978), Economics of Change in Less Developed Countries, 8. John Toye (1987), Dilemmas of Development, 9. Keith Griffin (1989) Alternative Strategies to Economic Development |
1. M Karshenas (1998), Capital Accumulation and Agricultural Surplus in sub-Saharan Africa and Asia, UNCTAD 2. M Karshenas (1995), Industrialisation and Agricultural Surplus: A Comparative Study of Economic Development in Asia, OUP. 3. D.L. Lindauer and M. Roemer (1994), Asia and Africa: Legacies and Opportunities in Development. 4. J. Sender and Sheila Smith (1990) Poverty, Class and Gender in Rural Africa: A Tanzanian Case Study, London: Routledge. 5. J. Sender (1999) ?Africa?s Economic Performance: Limitation of the Current Consensus?, Journal of Economic Perspectives, August 1999. 6. Berg and Whitaker (eds.), (1986), Strategies for African Development, University of California Press. 7. Gereffi and Wyman (1990), Manufacturing Miracles: Path of Industrialisation in Latin America and East Asia. 8. Simone and Feraru (1995), The Asian Pacific: Political and Economic Development in a Global Context. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Ödev | 3 | 30 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 30 |
Final Sınavı | - | 40 |
Total: | 4 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 10 | 5 | 50 |
Ödev | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 |
OC1 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | |||||
OC2 | 3 | 1 | 2 | 1 | ||||||
OC3 | 1 | 2 | 3 | |||||||
OC4 | 2 | 1 | ||||||||
OC5 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 |