Akademik Birim: |
Görsel İletişim Tasarım |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Nur Balkır |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
1) Web Sitesi tasarımı ve yapılandırmasının method ve teknolojilerini kullanabilmeleri,
2) İçerik yönetim sistemlerini kullanarak WWW standartları için web sayfaları kurmaları,
3) Web sayfası yaratabilecek HTML, CSS ve temel web tasarım prensiplerini uygulayabilmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders öğrencilere web tasarım pratikleri ve HMTL ve CSS kodlama sistemlerinin temel prensiblerini sağlar. Bu ders öğrencilere web standartları, kullanılabilirliği ve iş akışı ve erişebilirliği için tasarım yapmayı tanıtır. Bu ders öğrenciler ile birlikte çoklu medyayı keşfedererk ve kendi grid sistemlerini inşa ederek “esnek” (responsive) tasarıma webe bir tasarım bilgisi sağlar. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Web tasarımı prensiplerini sayabilmek
- 2- Web tasarımı yapabilmek için gerekli olan temel programları ve HTML ve CSS kodlama sistemerini kullanabilmek
- 3- Web tasarımında kullanmak üzere ihtiyaçları olan görsel, renk ve tipografiyi uygulayabilmek
- 4- Kendine özel grid sistemi ve çoklu ortam aletleri ve “esnek” görseller kullanarak en başından “esnek” (responsive) tasarım geliştirebilmek
- 5- Web tasarım sürecinde ve üretiminde web tasarım estetiği ve sayısal renk şemasılarını kavramak
- 6- Web tasarım sürecinde ve üretiminde kullanıcı testi ve kullanıcı geri dönüşerini testi yapabilmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Sunumlar, alıştırma gösterimleri, projeler |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Web konseptlerinin incelenmesi |
Professional Web Design (ebook), Smashing Magazine, 2011 |
2 |
Web tasarımı prensipleri ve tasarım süreçleri |
Professional Web Design (ebook), Smashing Magazine, 2011 |
3 |
Sayfa tasarımı teknikleri |
Professional Web Design (ebook), Smashing Magazine, 2011 |
4 |
Navigasyon ve etkileşim |
The Web Designer’s Idea Book, Patrick Mcneil, 2008 |
5 |
Fotografların kullanımı ve düzenlenmesi |
The Web Designer’s Idea Book, Patrick Mcneil, 2008 |
6 |
Web tasarımı için renk teorileri |
The Web Designer’s Idea Book, Patrick Mcneil, 2008 |
7 |
Web tasarımında tipografi |
The Smashing Book, Sven Lennartz and Vitaly Friedman, 2009 |
8 |
Proje için Atölye |
The Smashing Book, Sven Lennartz and Vitaly Friedman, 2009 |
9 |
Web formları |
The Smashing Book, Sven Lennartz and Vitaly Friedman, 2009 |
10 |
Webin kullanışlılığı ve evrensel kavramlar |
The Smashing Book, Sven Lennartz and Vitaly Friedman, 2009 |
11 |
Erişebilirlik ve uyumluluk |
CSS: The Definitive Guide, Eric Meyer, 2006 |
12 |
Hareketli elemanlar |
CSS: The Definitive Guide, Eric Meyer, 2006 |
13 |
Sayfa yapısı hakkında daha ileri seviye inceleme |
CSS: The Definitive Guide, Eric Meyer, 2006 |
14 |
Kullanıcı Deneyimini ve Geri Dönüşerini Anlama |
CSS: The Definitive Guide, Eric Meyer, 2006 |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
OC1 |
3 |
2 |
1 |
2 |
2 |
1 |
1 |
2 |
3 |
2 |
1 |
OC2 |
3 |
2 |
|
3 |
2 |
|
3 |
|
|
1 |
|
OC3 |
2 |
|
|
3 |
1 |
2 |
|
3 |
2 |
2 |
1 |
OC4 |
2 |
3 |
2 |
2 |
2 |
3 |
3 |
2 |
3 |
2 |
|
OC5 |
3 |
|
1 |
2 |
2 |
3 |
2 |
3 |
2 |
3 |
|
OC6 |
2 |
3 |
1 |
3 |
3 |
3 |
2 |
3 |
1 |
3 |
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek