DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Zaman Tabanlı Medya VCD 404 Bahar 02+02+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Görsel İletişim Tasarımı
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Nur Balkır
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
1. Güncel medyadaki temel kavramları ve dili geliştirebilmeleri,
2. Teorik ve pratik araçlar kullanarak güncel estetik formlar uygun bağlamda birleştirebilmeleri,
3. Gruplama ve hiyerarşi gibi tasarım kavramlarının zamana dayalı medya uygulanmasını geliştirebilmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu orta seviye dijital tasarım dersinde, öğrenciler temel tasarım fikirleri, objeleri, materyel ve alanları ile zamana daylı medyayı anlayacak ve keşfedeceklerdir. Dersin amacı 50 yıldır hızlı bir gelişme sürecinde olan Yeni Medya ve Bilgi Teknolojileri’nde kullanılan kavramları ve terimleri aktarmaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Yeni Medya terimleri ve stratejilerini temel birtakım örnekleriyle kuramlaştırılması ve estetik, görsel ve işitsel kültürel sözlüğün geliştirmesi gözlemlemiş olmak
  • 2- Yeni Medya içindeki tasarımların ve bilgi teknolojilerinin nasıl bir süreçten geçirilebileceğini ve onun sınırlarını analiz edip eleştirebilme becerisine sahip olmak
  • 3- Çalışma grubu içinde proje geliştirmiş olmak
  • 4- Web 2.0, Cyberspace, Simulacra, Rhizome, Sanal Gerçeklik, Fiziksel Etkileşim Tasarımı, Açık Kaynak Toplumu, Dijital Film ve Ses vb. gibi temel terminolojik terimleri sınıflandırabilecek seviyeye gelmiş olmak
  • 5- Dijital ve analog iletişim tasarım prensiplerini ileri düzeydeki tasarım yapısına adapte edebilmek
  • 6- Yeni terminolojiler ve sanat yönetimi hakkında bilgi toplamak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı ve projeler


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Zaman, Mekan ve Medya
2 Zaman, Mekan ve Medya
3 Bağlantı Teorisi
4 Bağlantı Teorisi
5 Sosyal Medya
6 Bildiğimiz bilgi
7 Bildiğimiz bilgi
8 Ara Sınav
9 Sosyal Hareketler ve Sansür
10 Özgür Kültür
11 Mobil Programlama
12 Medya Sanatları
13 Final Projesi
14 Final Projesi


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR


Manovich, Lev. “Principles of New Media” from the Language of New Media. M.I.T: Press: Massachusetts, 2002. Pp. 27-49.

Gotved, Stine. Time and Space in Cyber Social Reality, New Media Society 2006; 8; 467-486

Squire, Kurt. “Cultural Framing of Computer/Video Games” from the International Journal of Computer Game Research. Vol. 2 Issue.1 July 2002

Castells, Manuel, Communication, Power and Counter-power in the Network Society International Journal of Communication 1 (2007), pp 236-266


DİĞER KAYNAKLAR

Ders Notları


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Proje 1 30
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 30
Final Sınavı 1 40
Total: 3 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14848
Proje13030
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar13030
Final Sınavı14242
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1 1 3 1 2 2 3 1 3 1 1 3
OC2 1 3 3 2 3 2 3 2   2 3
OC3 3 3 3 2 3 3 3 1 1 2 3
OC4 3 3 1   2 2 2 3 1 2 3
OC5 2 2 3 2 3 3 3   1 2 2
OC6 2 3 2 2 3 3 3 1 1 2 2