DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
İleri Fotograf Stüdyosu |
VCD 312 |
Bahar |
02+02+00 |
Zorunlu |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Görsel İletişim Tasarımı |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Nur Balkır |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
1. Görsel iletişim tasarım ve fotoğrafik bilgilerini birleştirerek fotoğraf kitabı tasarımı yapabilmeleri ve fotoğraf ile ilgili yeni fikirler geliştirebilmeleri,
2. Fotoğraf ve fotoğraf sergileme ve paylaşım tekniklerinde yeni perspektifler edinmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Dönem boyunca her öğrenci bir fotoğraf kitabı tasarlayacaktır. Öğrenciler, fotoğraf seçimi ve sıralaması yaparak bunu bir fotoğraf kitabına dönüştürecek ve her tasarım kararının fotoğraf temsilini ve kitabın anlamını nasıl değiştirdiğini keşfedeceklerdir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Fotoğraf kitabının fotoğraf tarihi içerisindeki yerini kavramak
- 2- Bir fotoğraf serisi oluşturmayı öğrenmek
- 3- Sanatsal araştırma aracılığı ile konsept yaratabilmek
- 4- Görsel iletişim tasarım ve fotoğrafik görüntü bilgisini birleştirmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
-Fotoğraf kitabı tarihi -Önemli fotoğraf kitaplarının incelenmesi -Fotoğraf sergilerine gitmek ve fotoğraf kitabı üreten sanatçıları ziyaret etmek. -Konseptler için sanatsal araştırma teknikleri -Kitap tasarımcıları ve fotoğrafçılardan oluşan bir final jürisi |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Derse giriş |
|
2 |
Fotoğraf kitabı nedir? |
|
3 |
İlk fikir önerileri, öğrencilerin ilham kaynakları |
Skeç şeklinde bir fikir önerisi yazmak |
4 |
Fikir önerilerinin sonlandırılması |
|
5 |
Fotoğrafların incelenmesi/Sınıf içi çalışma |
Fotoğraf çekimleri |
6 |
Fotoğraflar üzerinde tartışma, eleme, seçme, sıralama/ Kitap formatına karar verme süreci |
|
7 |
Öğretim görevlisi değişimi/ Sabancı Üniversitesi ile |
|
8 |
Ara sınav- Öğrencilerin fikir ve görselleriyle proje sunumu |
Fikir önerisi ve fotoğrafların finalize edilmesi |
9 |
İlk tasarım taslakları/ Sınıf içi çalışma |
Tasarım önerileri |
10 |
Sınıf içi çalışma |
|
11 |
Sınıf içi çalışma |
|
12 |
Kitap dikme yöntemleri |
|
13 |
Sınıf içi çalışma |
|
14 |
Kitap tasarımlarının son halleri, maket kitap denemesi |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Bir Görsel İletişim Platformu Olarak Kitap- Melike Taşçıoğlu (in Reserve Collection)
Kitap Nesnesi, Nesne Olarak Kitap -Burcu Dündar
The Photobook: A History Volume III:3 - Gerry Bafger& Martin Parr (in Reserve Collection)
On Book Design -Richard Hendel
Designing Books -Jost Hochuli and Robin Kinross |
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
- |
Proje |
1 |
- |
Ödev |
14 |
- |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
40 |
Final Sınavı |
1 |
60 |
Total: |
31 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Proje | 1 | 28 | 28 |
Ödev | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
OC1 |
3 |
2 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
OC2 |
|
|
3 |
3 |
2 |
|
|
|
2 |
|
2 |
OC3 |
2 |
3 |
2 |
|
|
|
|
2 |
3 |
|
3 |
OC4 |
|
|
3 |
|
|
|
2 |
2 |
|
3 |
1 |
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek