Akademik Birim: |
Görsel İletişim Tasarımı |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Nur Balkır |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
1. Ürün markalandırması ve servis tasarımı gibi geniş ölçekli uygulama araçlarını reklam, sinema, TV, yeni medya, sanat gibi mecralarda kullanabilmesi beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Ders proje ve mecrasına uygun araştırma, fikir ve kavrama dayalı görsel malzeme tasarımı ve üretimi için eskiz, çekim ve çekim sonrası uygulamaları içeren projeler içermektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Görsel İletişim Tasarım ürünleri için gerekli stüdyo ve fotoğrafçılık ekipmanlarını tanıyıp temel ışık ve kompozisyon kurallarını kavramsal bir perspektiften oluşturmak
- 2- Brief ve kavramları tasarım prensiplerine göre üretim süreçlerini öğrenerek uygulayabilecek seviyeye gelmiş olmak
- 3- Reklam, TV, Sinema ve Sanat alanlarında üreten kişilerle birlikte çalışmak
- 4- Görsel İletişim Tasarımı alanının üretim aşamasında uygulama becerisine sahip olmak
- 5- Bir ürünün, proje, uygulama ve üretim süreçlerini takip etme becerisi geliştirmiş olmak
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders sunumları, Uygulama ve Kritikler |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Dersin programı üzerine açıklamalar |
|
2 |
Proje 1: Brief’in anlaşılması ve eskizlerin hazırlanması |
|
3 |
Kavram oluşturma ve görselleştirme |
|
4 |
Değerlendirme. Proje 2 için brief verilmesi |
|
5 |
2. Proje Kurumsal Kimlik |
Katalog için çekim ve tasarım eskizleri. |
6 |
Değerlendirme. Proje 3 için brief verilmesi |
|
7 |
3. Proje: Organik Ürün Tanıtımı |
Billboard için çekim ve tasarım eskizleri |
8 |
Değerlendirme. Proje 4 için brief verilmesi |
Ürün ile ilgili çekim |
9 |
4. Proje: Turizm |
Internet sitesi/uygulama için çekim ve tasarım eskizleri |
10 |
Değerlendirme. Proje 5 için brief verilmesi |
|
11 |
5. Proje: Giyim |
Kapalı mekan çekimleri ve tasarım eskizleri |
12 |
Değerlendirme. Proje 6 için brief verilmesi |
|
13 |
Final Projesi: Bir kavram üzerinde kapsamlı ve geniş çaplı üretim |
Kavram araştırması ve tasarım eskizleri |
14 |
Değerlendirme. Stüdyo çalışması |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.