DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Sosyal Psikolojide İleri Düzey Seçme Konular I PSY 533 Güz-Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 7.5
Akademik Birim: Psikoloji
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans
Dersin Koordinatörü: Tarcan KUMKALE
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, bir dizi farklı sağlık davranışları hakkında araştırma yapmak, tanımlamak ve değerlendirmek ve sosyal psikoloji ve sağlık psikolojisinde hangi araştırmaların bireysel analiz düzeyinde bu davranışların anlaşılmasına katkıda bulunduğunu yansıtmaktır.
Dersin İçeriği: Temel model ve teoriler, sağlık alanındaki temsili araştırmalarla ve sağlık davranışlarının anlaşılmasında ve değiştirilmesinde ana hatlarıyla belirtilecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Sosyal biliş modellerinin sağlık davranışlarını anlamamıza ve öngörmemize nasıl katkıda bulunduğunu anlamak
  • 2- Sağlık davranışının temel sosyal biliş modellerini anlamak
  • 3- Sosyal biliş modelinin sağlık davranışına uygulanmasını öğrenmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Öğrenme aktiviteleri: ödevler, ara sınav ve final sınavları Öğretim yöntemi: Anlatım


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Introduction: The landscape
2 Habits and Automaticity: Reflective and impulsive determinants
3 Impulse and Self Control
4 Evaluative Conditioning and Health
5 Interpersonal Influence and Resistance
6 Implementation Intentions
7 Norms and Attitudes
8 Message Framing: Tailoring, segmentation, and communication development
9 Health Information Avoidance
10 Psychological Flexibility and Health Implications
11 Action and Inaction Tendencies and Health
12 Health Information Processing
13 Anti-Vaccination
14 Predicting and changing behavior: future directions


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Cialdini, R. B., & Sagarin, B. J. (2005). Principles of interpersonal influence. In T. C. Brock & M. C. Green (Eds.), Persuasion: Psychological insights and perspectives (pp. 143-164). Thousand Oaks: Sage.


DİĞER KAYNAKLAR

Knowles, E. S., & Linn, J. A. (2005). Approach-avoidance model of persuasion: Alpha and omega strategies for change. In E. S. Knowles & J. A. Linn (Eds.), Resistance and persuasion (pp. 117-144). Mahwah, NJ: Erlbaum.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 3
Proje 6 12
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 4 2
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 2 42
Final Sınavı 1 41
Total: 27 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama4520
Proje54.522.5
Ödev7428
Sunum/Jüriye Hazırlık53.517.5
Diğer Uygulamalara Hazırlık4520
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler54.522.5
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar4312
Final Sınavı133
Toplam İş Yükü (saat):187.5


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OC1 1                
OC2   2              
OC3   2   3