DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Sosyal Psikolojide İleri Düzey Seçme Konular I |
PSY 533 |
Güz-Bahar |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
7.5 |
Akademik Birim: |
Psikoloji |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Tarcan KUMKALE |
Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, bir dizi farklı sağlık davranışları hakkında araştırma yapmak, tanımlamak ve değerlendirmek ve sosyal psikoloji ve sağlık psikolojisinde hangi araştırmaların bireysel analiz düzeyinde bu davranışların anlaşılmasına katkıda bulunduğunu yansıtmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Temel model ve teoriler, sağlık alanındaki temsili araştırmalarla ve sağlık davranışlarının anlaşılmasında ve değiştirilmesinde ana hatlarıyla belirtilecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Sosyal biliş modellerinin sağlık davranışlarını anlamamıza ve öngörmemize nasıl katkıda bulunduğunu anlamak
- 2- Sağlık davranışının temel sosyal biliş modellerini anlamak
- 3- Sosyal biliş modelinin sağlık davranışına uygulanmasını öğrenmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Öğrenme aktiviteleri: ödevler, ara sınav ve final sınavları Öğretim yöntemi: Anlatım |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Introduction: The landscape |
|
2 |
Habits and Automaticity: Reflective and impulsive determinants |
|
3 |
Impulse and Self Control |
|
4 |
Evaluative Conditioning and Health |
|
5 |
Interpersonal Influence and Resistance |
|
6 |
Implementation Intentions |
|
7 |
Norms and Attitudes |
|
8 |
Message Framing: Tailoring, segmentation, and communication development |
|
9 |
Health Information Avoidance |
|
10 |
Psychological Flexibility and Health Implications |
|
11 |
Action and Inaction Tendencies and Health |
|
12 |
Health Information Processing |
|
13 |
Anti-Vaccination |
|
14 |
Predicting and changing behavior: future directions |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Cialdini, R. B., & Sagarin, B. J. (2005). Principles of interpersonal influence. In T. C. Brock & M. C. Green (Eds.), Persuasion: Psychological insights and perspectives (pp. 143-164). Thousand Oaks: Sage. |
DİĞER KAYNAKLAR
Knowles, E. S., & Linn, J. A. (2005). Approach-avoidance model of persuasion: Alpha and omega strategies for change. In E. S. Knowles & J. A. Linn (Eds.), Resistance and persuasion (pp. 117-144). Mahwah, NJ: Erlbaum. |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
3 |
Proje |
6 |
12 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) |
4 |
2 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
2 |
42 |
Final Sınavı |
1 |
41 |
Total: |
27 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 4 | 5 | 20 |
Proje | 5 | 4.5 | 22.5 |
Ödev | 7 | 4 | 28 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 5 | 3.5 | 17.5 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 5 | 4.5 | 22.5 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 4 | 3 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat): | 187.5 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
OC1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
2 |
|
3 |
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek