DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Medikal Antropoloji PSY 514 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 7.5
Akademik Birim: Psikoloji
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans
Dersin Koordinatörü: Aslı ÇARKOĞLU
Dersin Amacı: Bu ders kültürler arası bir bakış açısı benimser ve hastalık, sağlık, şifa sistemleri, insan vücudu ve daha geniş sosyo-politik güç sistemleri arasındaki ilişkilere bakmayı amaçlar.
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriği; bedenin kültürel anlayışları, sağlık ve hastalığın bedensel deneyimi ve hepimizin hayatımızın her alanında dahil olduğumuz tıbbi sistemlerin kültürel organizasyonu şeklindedir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Hastalık, sağlık, şifa sistemleri, insan vücudu ve daha geniş sosyo-politik güç sistemlerinin küreselleşmiş bir dünyada birbirleriyle nasıl etkileştiğini anlamak.
  • 2- Medikal antropolojideki bilgi tabanının sağlık psikolojisinde ne ile ilgili ve ilgili olduğunu anlamak ve açıklamak.
  • 3- Çok disiplinli bir çerçevede çalışmak, hem antropolojik hem de psikolojik kuramları kullanmak.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Öğrenme aktiviteleri: ödevler, ara sınav ve final sınavları Öğretim yöntemi: Anlatım


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 What is Med Anthro?
2 Biocultural Theories: Evolutionary and Ecological
3 Biocultural Theories : Political Ecol
4 Cultural Theories : Ethnomedicine
5 Cultural Theories : Ethnopsychiatry
6 Cultural Theories : Ethnopharmacology
7 Med Anthro and Human Reproduction
8 We are what we eat Food classifications and what foods signify
9 Eating and Body Size
10 Biomed as a cultural product
11 Women and Biomed
12 Stress and Coping in Med Anthro
13 Med Anth in 21st Century: Health technologies, allergies
14 Med Anth in 21st Century: Lifestyle and chronic illnesses


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Medical Anthropology: Contemporary theory and method (1996). Sargent & Johnson (Eds.)


DİĞER KAYNAKLAR

Mama might be better off dead: The failure of healthcare in urban America (1993). L. K. Abraham.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 3
Proje 6 12
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 3 2
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 2 42
Final Sınavı 1 41
Total: 26 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama4520
Proje54.522.5
Ödev7428
Sunum/Jüriye Hazırlık53.517.5
Diğer Uygulamalara Hazırlık4520
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler54.522.5
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar4312
Final Sınavı133
Toplam İş Yükü (saat):187.5


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OC1                  
OC2                  
OC3