DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Medikal Antropoloji |
PSY 514 |
Güz |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
7.5 |
Akademik Birim: |
Psikoloji |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Aslı ÇARKOĞLU |
Dersin Amacı: |
Bu ders kültürler arası bir bakış açısı benimser ve hastalık, sağlık, şifa sistemleri, insan vücudu ve daha geniş sosyo-politik güç sistemleri arasındaki ilişkilere bakmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersin içeriği; bedenin kültürel anlayışları, sağlık ve hastalığın bedensel deneyimi ve hepimizin hayatımızın her alanında dahil olduğumuz tıbbi sistemlerin kültürel organizasyonu şeklindedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Hastalık, sağlık, şifa sistemleri, insan vücudu ve daha geniş sosyo-politik güç sistemlerinin küreselleşmiş bir dünyada birbirleriyle nasıl etkileştiğini anlamak.
- 2- Medikal antropolojideki bilgi tabanının sağlık psikolojisinde ne ile ilgili ve ilgili olduğunu anlamak ve açıklamak.
- 3- Çok disiplinli bir çerçevede çalışmak, hem antropolojik hem de psikolojik kuramları kullanmak.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Öğrenme aktiviteleri: ödevler, ara sınav ve final sınavları Öğretim yöntemi: Anlatım |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
What is Med Anthro? |
|
2 |
Biocultural Theories: Evolutionary and Ecological |
|
3 |
Biocultural Theories : Political Ecol |
|
4 |
Cultural Theories : Ethnomedicine |
|
5 |
Cultural Theories : Ethnopsychiatry |
|
6 |
Cultural Theories : Ethnopharmacology |
|
7 |
Med Anthro and Human Reproduction |
|
8 |
We are what we eat Food classifications and what foods signify |
|
9 |
Eating and Body Size |
|
10 |
Biomed as a cultural product |
|
11 |
Women and Biomed |
|
12 |
Stress and Coping in Med Anthro |
|
13 |
Med Anth in 21st Century: Health technologies, allergies |
|
14 |
Med Anth in 21st Century: Lifestyle and chronic illnesses |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Medical Anthropology: Contemporary theory and method (1996). Sargent & Johnson (Eds.) |
DİĞER KAYNAKLAR
Mama might be better off dead: The failure of healthcare in urban America (1993). L. K. Abraham. |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
3 |
Proje |
6 |
12 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) |
3 |
2 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
2 |
42 |
Final Sınavı |
1 |
41 |
Total: |
26 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 4 | 5 | 20 |
Proje | 5 | 4.5 | 22.5 |
Ödev | 7 | 4 | 28 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 5 | 3.5 | 17.5 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 5 | 4.5 | 22.5 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 4 | 3 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat): | 187.5 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek