Akademik Birim: |
Yeni Medya |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Levent SOYSAL |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin, günümüz Türkiye'sinde medya uygulamaları, düzenlemeleri ve politikaları hakkında analitik ve eleştirel perspektifler kazanmaları; medya açısından güncel tarihte bir dönemi analiz ederek, analitik araştırma yapma yeteneklerini geliştirmeleri; makale yazma ve sunum yapma yetenekleri geliştirmeleri beklenir. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersin amacı, medyanın ve yeni medyanın spesifik alt alanlarının dönüşümünün perspektifleri üzerinden güncel Türkiye tarihine hitap eder. Ders özellikle politik ekonomi, medya kanunları ve Türkiye'deki politika alanlarında yaşanan değişimleri kapsar. Bu derste, öğrenciler Türkiye'de medyanın değişime uğradığı temel dönemlerini, bu alt alanları şekillendiren tarihi olayları, gerilimleri inceleyerek konu edinirler. Ayrıca, yeni yörüngeleri tanımlamak ve gelecekte medyayı etkileyebilecek potansiyel durumlar üzerine düşünmek için güncel olay incelemeleri üzerine düşüncelerini yansıtmalıdırlar. Bu derste öğrenciler, akademik araştırma yapma, makale yazma, yazı analizi yapma, multimedya prodüksyonu yapma ve sunum yapma gibi yeteneklerini kullanacaklardır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Medyanın son zamanlardaki dönüşümü üzerine genel bir anlayışa sahip olmak
- 2- Medyanın bir sektör olması üzerine eleştirel düşüncelerini yansıtabilmek
- 3- Bağımsız bir proje yapma ya da kişisel olarak araştırma yapabilme fırsatını deneyimlemek
- 4- Öğrencilere mezuniyet portfolyolarında kullanabilecekleri yazılı işler ve multi media işler yapma şansı sağlamak
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Sunumlar, bir dönemi inceleyen yazılı ödevler ya da video ödevi, tartışmalar |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
Medya ve Çoklu Parti dönemine geçiş |
|
3 |
Medya Sektörünün Neo Liberal dönüşümü |
|
4 |
90larda Medya |
|
5 |
2000lerde Değişen Medya: Mülkiyet, Düzenlemeler, Kanunlar |
|
6 |
Türkiye'deki Medyanın Çok Ulusluulaşması |
|
7 |
Ara Sınav Workshop |
|
8 |
Vaka Analizi: İnternet Kanunu, Politika ve Yönetim |
|
9 |
Vaka Analizi: Yeni Medyada Etik Meseleler |
|
10 |
Vaka Analizi: Sosyal Medya, Politikalar ve Propoganda |
|
11 |
Vaka Analizi: İnternet, Alternatif Medya ve Aktivizim |
|
12 |
Vaka Analizi: E-Ticaret ve Dijital Medya İş Dünyası |
|
13 |
Vaka Analizi: Yeni Medya'da Yenilikler ve Gelecek Trendleri ( AI; VR Teknolojileri) |
|
14 |
Genel Ders Değerlendirmesi |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.