DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Medyada Güncel Konular NM 425 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Yeni Medya
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Levent SOYSAL
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin, günümüz Türkiye'sinde medya uygulamaları, düzenlemeleri ve politikaları hakkında analitik ve eleştirel perspektifler kazanmaları; medya açısından güncel tarihte bir dönemi analiz ederek, analitik araştırma yapma yeteneklerini geliştirmeleri; makale yazma ve sunum yapma yetenekleri geliştirmeleri beklenir.
Dersin İçeriği: Bu dersin amacı, medyanın ve yeni medyanın spesifik alt alanlarının dönüşümünün perspektifleri üzerinden güncel Türkiye tarihine hitap eder. Ders özellikle politik ekonomi, medya kanunları ve Türkiye'deki politika alanlarında yaşanan değişimleri kapsar. Bu derste, öğrenciler Türkiye'de medyanın değişime uğradığı temel dönemlerini, bu alt alanları şekillendiren tarihi olayları, gerilimleri inceleyerek konu edinirler. Ayrıca, yeni yörüngeleri tanımlamak ve gelecekte medyayı etkileyebilecek potansiyel durumlar üzerine düşünmek için güncel olay incelemeleri üzerine düşüncelerini yansıtmalıdırlar. Bu derste öğrenciler, akademik araştırma yapma, makale yazma, yazı analizi yapma, multimedya prodüksyonu yapma ve sunum yapma gibi yeteneklerini kullanacaklardır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Medyanın son zamanlardaki dönüşümü üzerine genel bir anlayışa sahip olmak
  • 2- Medyanın bir sektör olması üzerine eleştirel düşüncelerini yansıtabilmek
  • 3- Bağımsız bir proje yapma ya da kişisel olarak araştırma yapabilme fırsatını deneyimlemek
  • 4- Öğrencilere mezuniyet portfolyolarında kullanabilecekleri yazılı işler ve multi media işler yapma şansı sağlamak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Sunumlar, bir dönemi inceleyen yazılı ödevler ya da video ödevi, tartışmalar


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş
2 Medya ve Çoklu Parti dönemine geçiş
3 Medya Sektörünün Neo Liberal dönüşümü
4 90larda Medya
5 2000lerde Değişen Medya: Mülkiyet, Düzenlemeler, Kanunlar
6 Türkiye'deki Medyanın Çok Ulusluulaşması
7 Ara Sınav Workshop
8 Vaka Analizi: İnternet Kanunu, Politika ve Yönetim
9 Vaka Analizi: Yeni Medyada Etik Meseleler
10 Vaka Analizi: Sosyal Medya, Politikalar ve Propoganda
11 Vaka Analizi: İnternet, Alternatif Medya ve Aktivizim
12 Vaka Analizi: E-Ticaret ve Dijital Medya İş Dünyası
13 Vaka Analizi: Yeni Medya'da Yenilikler ve Gelecek Trendleri ( AI; VR Teknolojileri)
14 Genel Ders Değerlendirmesi


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Koloğlu, O. (2004). “The Printing Press and Journalism in the Ottoman State” Boğaziçi Journal, 18(1-2), pp. 27-33.

Alemdar, K. (2004). “The Early Years of the Republican Press” Boğaziçi Journal, 18(1-2),. pp. 35-41.

Öncü, A. (2004). “The Interaction of markets and Politics: The Remaking of the Turkish Media Industry in the 1990s” Boğaziçi Journal, 18(1-2), pp. 11-26.

Öncü A. (2000). “The Banal and the Subversive: Politics of Language on Turkish Television” European Journal of Cultural Studies 3; 296


DİĞER KAYNAKLAR

yok


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 1 10
Ödev 5 50
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 40
Total: 7 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Ödev51260
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler818
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar14040
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OC1 3 2 3            
OC2 3 2              
OC3           2 3 2  
OC4               3