DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Dijital Reklamcılık AD 225 Güz 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Reklamcılık
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Perrin ÖGÜN EMRE
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin Dijital Reklamcılık Ekosisteminin ana hatlarına ilişkin genel bilgi sahibi olması; müşteri odaklı tasarım yöntemleri kullanarak, etkili gözlem, analiz, planlama, iletişim ve reklamcılık yöntemlerine dair bir anlayış geliştirmesi,
beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Ders, dijital reklamcılığın temel stratejilerini konu almaktadır. Analiz ve araştırma araçlarını öğretmek, reklam yatırım getirisini (YG) doğru şekilde ölçmek için büyük önem arz etmektedir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Önemli dijital platformları/kanalları ve aralarındaki simbiyotik ilişkileri tanımlayabilmek
  • 2- Kapsamlı bir dijital pazarlama stratejisi geliştirip planlayabilmek ve uygulayabilmek
  • 3- Reklam YG'yi nasıl etkili şekilde ölçeceğini anlamak için, analiz ve araştırma araçlarını kullanabilmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Örgün Öğretim -Ders içi tartışmalar -Atölye çalışmaları


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş
2 Dijital Reklamcılık
3 Dijital Tüketici
4 Dijital Reklamcılık Platformları
5 Web siteleri, Uygulamalar ve İki Taraflı Piyasalar
6 Sosyal Ağlar ve Pazarlama
7 İniş Sayfaları ve Talep ve Müşteri Yaratmak
8 Dijital Strateji
9 Analiz
10 Dijital Pazarlama Trendleri
11 Hikaye Anlatıcılığının Yükselişi, Kulaktan Kulağa Reklam, Değerlendirmeler ve Reytingler
12 Atölye Çalışması: Dijital Kampanya Oluşturma
13 Veri Dini
14 Genel Ders Değerlendirmesi


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Scientific Advertising - Claude Hopkins
- The Innovators - Walter Isaacson
- Digital Marketing Analytics - Chuck Hemann and Ken Burbary
- Homo Deus - Yuval Noah Harari


DİĞER KAYNAKLAR

Yok


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje - -
Ödev - -
Sunum/Jüri - -
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 40
Final Sınavı 1 50
Total: 16 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Laboratuvar000
Uygulama000
Arazi Çalışması000
Proje000
Ödev000
Sunum/Jüriye Hazırlık000
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık000
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler000
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar14848
Final Sınavı16060
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1             3      
OC2                 3  
OC3           3