Akademik Birim: |
Reklamcılık |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Perrin ÖGÜN EMRE |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin kampanya tasarlamak ve analize edebilmek için gerekli kavram ve araçları öğrenmesi, sadece başarılı kampanya yaratıcısı değil aynı zamanda başarılı kampanya analizcisi ve tüketicisi olması beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, güçlü reklam kampanyasının hazırlık sürecinin önemli aşamalarını içermektedir. Marka ihtiyaçlarından başlayıp, briefi takip ederek fikrin geliştirilmesi ve iş planının yapılmasını kapsamaktadır. Doğru medya stratejisi geliştirip, değerlendirme süreçlerini takip etmeyi gösterir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Etkin her reklam kampanyasının sağlam bir fikir üzerine kurulu olduğunu bilmek
- 2- Sadece iyi planlanmış ve akışkan kampanyaların hayatta kalabileceğini anlayacak ve bunu nedenlendirebilecektir
- 3- Gerçek reklam kampanyalarını analiz ederek reklamcılıkta iş hayatına hazırlanmak
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
ara sınav, final projesi |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Amaç: şirketi meşhur etmek. |
|
2 |
Mükemmel Brif: Tek bir iyi satır |
|
3 |
Metadan kurtulmak |
|
4 |
Müşteriniz zengin değilse ve markanın bütçesi azsa ne yapmalısınız? |
|
5 |
Aynı kampanyayı hem İngiltere hem Vietnam?da çalışır hale getirmek için ne yapmalı? |
Okazaki, S., & Rivas, J. A. (2002). A content analysis of multinationals? Web communication strategies: cross-cultural research framework and pre-testing. Internet Research, 12(5), 380-390. |
6 |
Duyular ekseninde reklam |
|
7 |
İhtiyaç yoksa yazma |
|
8 |
Gör ve görül |
Drèze, X., & Zufryden, F. (2004). Measurement of online visibility and its impact on Internet traffic. Journal of Interactive Marketing, 18(1), 20-37. |
9 |
Sınava Hazırlık |
|
10 |
Gereğinden fazla satma |
|
11 |
İşimizin yarısı şov yapmak |
Edgerton, G. R. (Ed.). (2010). Mad men: Dream come true TV. IB Tauris. |
12 |
Ustalara saygı |
Taylor, C. (2010). Kenneth Roman. The King of Madison Avenue: David Ogilvy and the Making of Modern Advertising. Enterprise and Society, khq049. |
13 |
Satabileceğiniz bir iyi ürün: kendiniz |
|
14 |
Genel tekrar |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.