DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Reklam Kampanyası Tasarımı AD 425 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Reklamcılık
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Perrin ÖGÜN EMRE
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin kampanya tasarlamak ve analize edebilmek için gerekli kavram ve araçları öğrenmesi, sadece başarılı kampanya yaratıcısı değil aynı zamanda başarılı kampanya analizcisi ve tüketicisi olması beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders, güçlü reklam kampanyasının hazırlık sürecinin önemli aşamalarını içermektedir. Marka ihtiyaçlarından başlayıp, briefi takip ederek fikrin geliştirilmesi ve iş planının yapılmasını kapsamaktadır. Doğru medya stratejisi geliştirip, değerlendirme süreçlerini takip etmeyi gösterir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Etkin her reklam kampanyasının sağlam bir fikir üzerine kurulu olduğunu bilmek
  • 2- Sadece iyi planlanmış ve akışkan kampanyaların hayatta kalabileceğini anlayacak ve bunu nedenlendirebilecektir
  • 3- Gerçek reklam kampanyalarını analiz ederek reklamcılıkta iş hayatına hazırlanmak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri ara sınav, final projesi


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Amaç: şirketi meşhur etmek.
2 Mükemmel Brif: Tek bir iyi satır
3 Metadan kurtulmak
4 Müşteriniz zengin değilse ve markanın bütçesi azsa ne yapmalısınız?
5 Aynı kampanyayı hem İngiltere hem Vietnam?da çalışır hale getirmek için ne yapmalı? Okazaki, S., & Rivas, J. A. (2002). A content analysis of multinationals? Web communication strategies: cross-cultural research framework and pre-testing. Internet Research, 12(5), 380-390.
6 Duyular ekseninde reklam
7 İhtiyaç yoksa yazma
8 Gör ve görül Drèze, X., & Zufryden, F. (2004). Measurement of online visibility and its impact on Internet traffic. Journal of Interactive Marketing, 18(1), 20-37.
9 Sınava Hazırlık
10 Gereğinden fazla satma
11 İşimizin yarısı şov yapmak Edgerton, G. R. (Ed.). (2010). Mad men: Dream come true TV. IB Tauris.
12 Ustalara saygı Taylor, C. (2010). Kenneth Roman. The King of Madison Avenue: David Ogilvy and the Making of Modern Advertising. Enterprise and Society, khq049.
13 Satabileceğiniz bir iyi ürün: kendiniz
14 Genel tekrar


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

How to Plan Advertising (2nd edition), edited by Alan Cooper, The Account Planning Group, London, 1997. Qualitative Market Research: A comprehensive guide, by Dr. Hy Mariampolski (2001). Sage Publications.


DİĞER KAYNAKLAR

Truth, Lies, and Advertising: The Art of Account Planning, Jon Steel (1998). Publisher John Wiley & Sons, Inc.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje 1 20
Ödev - -
Sunum/Jüri - -
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 14 10
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 30
Final Sınavı 1 40
Total: 17 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Laboratuvar000
Uygulama000
Arazi Çalışması000
Proje12424
Ödev000
Sunum/Jüriye Hazırlık000
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık000
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler14114
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar13030
Final Sınavı14040
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1 3 1           2    
OC2 3                  
OC3 3   3 2       2