DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Reklamcılıkta Yeni Trendler AD 416 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Reklamcılık
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Perrin ÖGÜN EMRE
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin, tüketiciyi ve reklam vereni anlama ve yorumlama becerileri kazanmaları
reklamcılığın ve mecraların değişen dünya ile birlikte daha yaratıcı ve etkili kullanımı ile ilgili örnekler üzerinden geleceğin iletişim dünyasını anlamaları ve öngörmeye hazırlıklı olmaları ve mecra pazarlaması konusunda genel bilgi edinmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Reklamcılıkta yeni eğilimler, reklamcılığın, tüketicilerin ve mecraların yeni eğilimler doğrultusunda değişimi ve gelecekteki konumu, fikir doğrultusunda oluşan yeni mecralar, gerilla reklamcılık, örnekler üzerinde sunumlar, mecra pazarlaması
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Geleneksel reklamcılığın sağladığı becerilerle geleceğin reklamcılığı üzerine düşünmek, yorumlamak ve öngörme becerisi kazanmak
  • 2- Fikir kendi mecrasını yaratır sözünden hareketle yaratıcı mecra uygulama örnekleri üzerinde konuşabilecek ve yorumlayabilmek.
  • 3- Fikri geliştirmenin yanı sıra sunma becerileri edinmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders okumaları ve tartışma


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş
2 Yıl 2020 sunumu: TV reklamlarında yeni eğilimler
3 Yıl 2020 sunumu: TV reklamlarına inovatif örnekler TV reklamlarında inovatif örnekler getirilecek
4 Yıl 2020 sunumu: Açıkhava reklamcılığında yeni eğilimler
5 Yıl 2020 sunumu: Açıkhava reklamlarına inovatif örnekler Açıkhava reklamlarına inovatif örnekler getirilecek
6 Yıl 2020 sunumu: Yeni medya reklamlarında yeni eğilimler
7 Yıl 2020 sunumu: Yeni medya reklamlarına inovatif örnekler Yeni medya reklamlarına inovatif örnekler getirilecek
8 Usta reklamcılardan seçme sözlerin yorumu
9 Sunum ve toplantı
10 Yıl 2020 sunumu: Stratejik yeni eğilimler
11 Yıl 2020 sunumu: Stratejik yeni eğilimlere örnekler Stratejik yeni eğilimlere örnekler getirilecek
12 Dönem ödevi Sunum konusu hakkında eğitmene bilgi verilecek
13 Dönem ödevi sunumları Sunum ders saati dışında hazırlanacak
14 Dönem ödevi sunumları Sunum ders saati dışında hazırlanacak


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Okuma paketinden seçilmiş okumalar


DİĞER KAYNAKLAR

Yok


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje 1 30
Ödev - -
Sunum/Jüri 1 30
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar - -
Final Sınavı 1 40
Total: 3 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Laboratuvar000
Uygulama000
Arazi Çalışması000
Proje12020
Ödev000
Sunum/Jüriye Hazırlık12020
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık000
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler5525
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar000
Final Sınavı14343
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1 1 2 2 3 2 2   2 1 2
OC2   2   2 2         2
OC3           3 3     2