DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Reklamcılık için İletişim Planlama |
AD 422 |
Bahar |
03+00+00 |
Zorunlu |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Reklamcılık |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Perrin ÖGÜN EMRE |
Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, öğrencileri iletişim planlamanın ana dinamikleri ve kavramları & medyanın pazarlama iletişimi kamasındaki değişen rolü ile tanıştırmak; öğrencilere medya planlamada karşılaşacakları ana medya sorunlarına ne şekilde yaklaşabileceklerine dair anlayış kazandırmak; öğrencilerin dijitalleşen dünyada değişen iletişim planlama süreçlerine dair aşinalık kazanmalarını desteklemek |
Dersin İçeriği: |
Ders genel olarak iletişim planlamanın temellerini kapsayacak; dijitalleşmenin çeşitli medya değişkenleri üzerindeki etkilerine odaklanılacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Pazarlama karmasında iletişim planlamanın rolünü tanımlayabilmek
- 2- İletişim planlamaya dair kavramları ve terminolojiyi bilmek
- 3- Data analitik konusunda genel bilgi sahibi olmak
- 4- Entegre, geniş kapsamlı bir iletişim planı hazırlayabilmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Konu anlatımları, sınıf içi tartışmalar, sektörden misafir konuşmacılar, vaka paylaşımları, ufuk açıcı videolar |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Dersin Tanıtımı & Medya Planlamanın Değişen Rolü |
N/A |
2 |
İletişim Planlamaya Yeni Yaklaşımlar |
N/A |
3 |
Müşteri Brief’inin Deşifresi: Pazarlama Hedeflerinden İletişim Hedeflerine |
TBA |
4 |
Dijitalleşen dünyada hedefleme |
TBA |
5 |
Büyük Fikir |
N/A |
6 |
Temas Noktası Mimarisi |
TBA |
7 |
İçerik Stratejisi |
TBA |
8 |
Ara Sınav Hazırlık |
N/A |
9 |
Data Analitik |
TBA |
10 |
ROI |
TBA |
11 |
Entegre İletişim Planı: Vaka Çalışmaları |
N/A |
12 |
Proje Briefi ve Ders Konu Tekrarları |
N/A |
13 |
Medya Ajanslarının Dönüşümü ve Yetenek Politikaları |
N/A |
14 |
Proje Sunumları |
N/A |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Kitap Önerisi: Advertising Media Planning, Jack Z. Sissors and Roger B. Baron, McGrow Hill, 2010, 7th Edition |
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Proje |
1 |
30 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
30 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Total: |
3 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 38 | 38 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
OC1 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek