Akademik Birim: |
Hukuk Fakültesi |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
yok |
Öğrenim Dili: |
Türkçe |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
BAŞAK ZEYNEP BAYSAL ZEKİ |
Dersin Amacı: |
Öğrencilerin Türk Borçlar Kanununun genel hükümleri hakkında detaylı bilgi edinmelerini sağlamak ve borçlar hukukundan doğan uyuşmazlıkların çözülmesini sağlayacak teorik ve pratik olarak altyapıyı oluşturmak. |
Dersin İçeriği: |
Bu derste esas olarak, borçların ifası ve ifa edilmemesinin sonuçları, borcun üçüncü kişilere etkisi ile borçların sona ermesi ele alınmaktadır. Buna ilaveten müteselsil borçluluk ve şarta bağlı borçlar gibi özellik arz eden borç ilişkileri ile alacağın temliki ve borcun nakli kavramları da incelenmektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Öğrencileri Türk Borçlar Kanununun genel hükümleri hakkında detaylı bilgi sahibi yapma
- 2- Borçlar Kanununun genel hükümlerine ilişkin uyuşmazlıkları çözebilme yeteneği kazandırma
- 3- Sözlü ve yazılı hukuki iletişim kurabilme ve araştırma becerilerini kazandırma
- 4- İş hayatında avukat/hakim/danışman gibi konumlarda karşılaşabilecekleri borçlar hukuku sorunlarını çözebilm
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders anlatımı, karar incelemesi ve tartışma |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Borçların ifası (ifa konusu, ifa zamanı, ifa yeri) |
|
2 |
İki tarafa borç yükleyen sözleşmelerde ifa |
|
3 |
Alacaklı temerrüdü ve sonuçları |
|
4 |
Borçlu temerrüdü ve sonuçları |
|
5 |
Borcun ifa edilmemesinin sonuçları, ifa davası |
|
6 |
Tazminat davası I |
|
7 |
Ara sınav |
|
8 |
Tazminat davası II |
|
9 |
Borçların sona ermesi |
|
10 |
Zamanaşımı |
|
11 |
Özellik arz eden borç ilişkileri (üçüncü kişi yararına sözleşme, şarta bağlı borçlar) |
|
12 |
Özellik arz eden borç ilişkileri (müteselsil borçluluk) |
|
13 |
Özellik arz eden borç ilişkileri (cezai şart, pey akçesi, cayma tazminatı) |
|
14 |
Alacağın temliki ve borcun nakli |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
OC1 |
2 |
3 |
|
|
2 |
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
2 |
|
|
2 |
|
|
OC3 |
|
2 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
|
OC4 |
|
2 |
|
|
2 |
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek