DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Modern Mimarlık ve Kentin Ulusötesi Tarihleri ARCH 515 Güz-Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 7.5
Akademik Birim: Sanat ve Tasarım Fakültesi Mimarlık Bölümü
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans
Dersin Koordinatörü: KIVANÇ KILINÇ
Dersin Amacı: Bu seminer, spesifik olarak Osmanlı İmparatorluğu/Modern Türkiye’nin son iki yüzyıllık deneyiminden hareketle, fakat bu deneyimi çok daha geniş ulus-ötesi ve karşılaştırmalı bir perspektif içinde okuyarak modern ulus kimliklerinin inşasında (ve sürekli yeniden üretiminde) mimarlığın ve görsel kültürün oynadığı rolü inceler. Özellikle de ithal edilmiş uluslararası modern mimarlık ve şehircilik söylemlerinin, her ülkenin spesifik milliyetçilik projeleri ve iç dinamikleri çerçevesinde nasıl mekanizmalarla sahiplenildiği, dönüştürüldüğü ya da karşı çıkıldığını örneklerle çalışmayı hedefler.
Dersin İçeriği: Ders konu anlatımları ve sunumlardan oluşacaktır. Okuma metinlerinin yapılarak gelmesi beklenmektedir. Derste, sunum sonra okuma metinlerine bağlı tartışmalar yürütülecektir. Öğrencilerden her hafta bir yorum yazısı yazmaları beklenmektedir. Dönem sonunda ise bir final metni istenmektedir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Tarihsel ve teorik bir bakış açısı geliştirmek
  • 2- türkiye modernleşme sürecini küresel ölçekte algılayabilmek
  • 3- Modernleşme ve kent hakkında bir araştırma üretmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Seminerler, okumalar ve deneme yazıları


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş ve Konunun Tanıtımı
2 Seminer
3 Seminer
4 Seminer
5 Seminer
6 Sunumlar
7 Seminer
8 Seminer
9 Seminer
10 Seminer
11 Sunumlar
12 Seminer
13 Değerlendirme
14 Final Teslimi


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Esra Akcan, “Melancholy in Translation”, Chapter 2 in Architecture in Translation: Germany, Turkey and the Modern House, Durham: Duke University Press, 2012, pp.101-143


DİĞER KAYNAKLAR

Ipek Tureli, “Small Architectures, Walking and Camping in Middle Eastern Cities”, International Journal of Islamic Architecture, v.2, n.1, 2013, pp. 5-38


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Sunum/Jüri 2 30
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 1 20
Final Sınavı 1 40
Total: 18 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Sunum/Jüriye Hazırlık22040
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler15353
Final Sınavı14040
Toplam İş Yükü (saat):175


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1               3          
OC2                   3      
OC3                     3