DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Modern Mimarlık ve Kentin Ulusötesi Tarihleri |
ARCH 515 |
Güz-Bahar |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
7.5 |
Akademik Birim: |
Sanat ve Tasarım Fakültesi Mimarlık Bölümü |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
KIVANÇ KILINÇ |
Dersin Amacı: |
Bu seminer, spesifik olarak Osmanlı İmparatorluğu/Modern Türkiye’nin son iki yüzyıllık deneyiminden hareketle, fakat bu deneyimi çok daha geniş ulus-ötesi ve karşılaştırmalı bir perspektif içinde okuyarak modern ulus kimliklerinin inşasında (ve sürekli yeniden üretiminde) mimarlığın ve görsel kültürün oynadığı rolü inceler. Özellikle de ithal edilmiş uluslararası modern mimarlık ve şehircilik söylemlerinin, her ülkenin spesifik milliyetçilik projeleri ve iç dinamikleri çerçevesinde nasıl mekanizmalarla sahiplenildiği, dönüştürüldüğü ya da karşı çıkıldığını örneklerle çalışmayı hedefler. |
Dersin İçeriği: |
Ders konu anlatımları ve sunumlardan oluşacaktır. Okuma metinlerinin yapılarak gelmesi beklenmektedir. Derste, sunum sonra okuma metinlerine bağlı tartışmalar yürütülecektir. Öğrencilerden her hafta bir yorum yazısı yazmaları beklenmektedir. Dönem sonunda ise bir final metni istenmektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Tarihsel ve teorik bir bakış açısı geliştirmek
- 2- türkiye modernleşme sürecini küresel ölçekte algılayabilmek
- 3- Modernleşme ve kent hakkında bir araştırma üretmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Seminerler, okumalar ve deneme yazıları |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş ve Konunun Tanıtımı |
|
2 |
Seminer |
|
3 |
Seminer |
|
4 |
Seminer |
|
5 |
Seminer |
|
6 |
Sunumlar |
|
7 |
Seminer |
|
8 |
Seminer |
|
9 |
Seminer |
|
10 |
Seminer |
|
11 |
Sunumlar |
|
12 |
Seminer |
|
13 |
Değerlendirme |
|
14 |
Final Teslimi |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Esra Akcan, “Melancholy in Translation”, Chapter 2 in Architecture in Translation: Germany, Turkey and the Modern House, Durham: Duke University Press, 2012, pp.101-143 |
DİĞER KAYNAKLAR
Ipek Tureli, “Small Architectures, Walking and Camping in Middle Eastern Cities”, International Journal of Islamic Architecture, v.2, n.1, 2013, pp. 5-38 |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
10 |
Sunum/Jüri |
2 |
30 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) |
1 |
20 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Total: |
18 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 2 | 20 | 40 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 1 | 53 | 53 |
Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat): | 175 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
PY13 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek