Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Oryantalizm ve Temsil | ARCH 514 | Güz | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 7.5 |
Akademik Birim: | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Oryantalizm, on dokuzuncu yüzyılda sınırların hızla erimesi ve insanların hareketliliği sayesinde karşılaşmaların artmasıyla beraber kendini birçok mecrada gösteren önemli bir güç söylemi olmuştur. Ders, tarihten günümüze oryantalizmin farklı temsil alanlarında nasıl icra ettiğini anlamayı ve nasıl güç ilişkileri ürettiğini keşfetmeyi amaçlar. 1978 yılında yayınlanan Edward Said’in “Oryantalizm” kitabı ve akabinde gelişen oryantalizm literatürünü ile başlayan teorik çerçeveden sonra, ders farklı temsil alanlarına odaklanan üç modül ile ilerler. Metin ve imge aracılığıyla üretilen anlatıları odağına alan ilk iki modülden sonra mimarlık disiplini içerisinde oryantalizmin ne gibi araçlarla temsil edildiği ve nasıl etkiler yarattığı incelenir. |
Dersin İçeriği: | Ders, üçer haftalık dört bölümden oluşur. İlk bölüm, oryantalizm ve temsil meselesinin teorik çerçevesine odaklanır. Bu bölümde, oryantalizm genel literatürü ve tarihi üzerinden anlatım ve tartışmalara yer verilir. Devamında ders temsilin farklı mecralarını odağına alacak şekilde üç modül ile devam eder. Metinsel, imgesel ve mimari anlatılar ile üretilmiş olan eserler örneklenerek oryantalizmin temsil düzeyinde nasıl icra ettiği öğrenci liderliğinde tartışmalar ile irdelenir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Okumalar; sunumlar; öğrenci liderliğinde tartışmalar. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Teorik Çerçeve: Oryantalizm ve Temsil | Okuma Metinleri |
3 | Anlatım ve Tartışma | Okuma Metinleri |
4 | Anlatım ve Tartışma | Okuma Metinleri |
5 | Modül 1: Oryantalizm ve İmge | Okuma Metinleri |
6 | Öğrenci Liderliğinde Tartışmalar | Okuma Metinleri |
7 | Öğrenci Liderliğinde Tartışmalar | Okuma Metinleri |
8 | Modül 2: Oryantalizm ve Metin | Okuma Metinleri |
9 | Öğrenci Liderliğinde Tartışmalar | Okuma Metinleri |
10 | Öğrenci Liderliğinde Tartışmalar | Okuma Metinleri |
11 | Modül 3: Oryantalizm ve Mimari | Okuma Metinleri |
12 | Öğrenci Liderliğinde Tartışmalar | Okuma Metinleri |
13 | Öğrenci Liderliğinde Tartışmalar | Okuma Metinleri |
14 | Öğrenci Sunumları – Taslak Final Teslimi |
Beaulieu, J. and Mary R. (2002). Orientalism’s Interlocutors: Painting, Architecture, Photography. Durham: Duke University Press. Bernstein, M. and Gaylyn. S. (1997). Visions of the East: Orientalism in Film. New Brunswick: Rutgers University Press. Bozdoğan, S. (1986). Orientalism and Architectural Culture. Social Scientist, 14, 46-58. Bozdoğan, S. (2015). Orientalist Orientals: Re-Conceptualizing Ottoman Architecture in the Late Empire. Journal of Art History, 13. Çelik, Z. (1992). Displaying the Orient: Architecture of Islam at Nineteenth-Century World’s Fairs. Berkeley: University of California Press. Çelik, Z. (2020). Europe Knows Nothing About the Orient: A Critical Discourse from the East, 1872-1932. Istanbul: Koç University Press. Hallaq, W.B. (2018). Restating Orientalism: A Critique of Modern Knowledge. New York: Columbia University Press. Lokman, Z. (2004). Contending Visions of the Middle East: The History and Politics of Orientalism. New York: Cambridge University Press. Macfie, A.L. (2000). Orientalism: A Reader. New York: New York University Press. MacKenzie, J.M. (1995). Orientalism: History, Theory, and the Arts. Manchester: Manchester University Press. Mitchell, T. (1998). Orientalism and the Exhibitionary Order in Preziosi (ed.), The Art of Art History, 455-472 Nash, G. (2019). Orientalism and Literature. Cambridge: Cambridge University Press. Said, E. (1978). Orientalism. New York: Vintage Books. Said, E. (1989). Representing the Colonized. Critical Inquiry, 15, 205-225. Thompson, J. and David S. (1988). The East, Imagined, Experienced, Remembered: Orientalist Nineteenth Century Painting. Dublin: National Gallery of Ireland. |
Ahıska, M. (2003). Occidentalism: The Historical Fantasy of the Modern. The South Atlantic Quarterly. 102, 351-379. Avcıoğlu, N. (2011). Turquerie and the Politics of Representation, 1728-1876. Farnham: Ashgate Publications. Benjamin, R., Mounira, K., Ursula, P., and Lynne, T. (1997). Orientalism: Delacroix to Klee. Sydney: Art Gallery of New South Wales. Gabriel, S.P, and Bernard W. (2021). Orientalism and Reverse Orientalism in Literature and Film: Beyond East and West. Abingdon: Routledge, Taylor & Francis Group. Hackforth-Jones, J. and Mary R. (2005). Edges of Empire: Orientalism and Visual Culture. Malden: Blackwell Publishing. Hobsbawm, E. and Ranger, T. (1983). The Invention of Tradition. New York: Cambridge University Press. Lewis, R. (1996). Gendering Orientalism: Race, Femininity, and Representation. New York: Routledge. Richardson, M. (2010). Otherness in Hollywood Cinema. New York: Continuum. Tawadros, Ç. (1988). Foreign Bodies: Art History and the Discourse of 19th-Century Orientalist Art. Third Text 2, 51–67. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 10 |
Sunum/Jüri | 2 | 20 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) | 12 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 29 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 2 | 20 | 40 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 12 | 5 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 45.5 | 45.5 |
Toplam İş Yükü (saat): | 187.5 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 |
OC1 | 3 | ||||||||||||
OC2 | 3 | ||||||||||||
OC3 | 3 | ||||||||||||
OC4 | 3 | ||||||||||||
OC5 | 3 | 2 |