DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Türkiye’de Modernite, Mimarlık ve Kentsel Mekan ARCH 526 Güz-Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 7.5
Akademik Birim: Sanat ve Tasarım Fakültesi Mimarlık Bölümü
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans
Dersin Koordinatörü: Ezgi Tuncer
Dersin Amacı: Geç Osmanlı döneminden 1980’lere kadar olan aralıkta, Türkiye’deki mimarlık kültürünün ve pratiğinin geçirdiği dönüşümler, imparatorluktan ulus-devlete geçiş bağlamında incelenecektir. Modernlik, modernleşme ve modernizm kavramlarının tartışılması, bunların mimarlıktaki ifadelerinin spesifik yapılar, mimarlar, yarışmalar ve metinler üzerinden çalışılması ve hepsini çerçeveleyen politik ve toplumsal tarihin anlaşılması amaçlanır. Türkiye’deki modern mimarlık mirasının günümüzdeki durumu ve koruma sorunları da ele alınacaktır.
Dersin İçeriği: Ders konu anlatımları ve sunumlardan oluşacaktır. Okuma metinlerinin yapılarak gelmesi beklenmektedir. Derste, sunum sonra okuma metinlerine bağlı tartışmalar yürütülecektir. Öğrencilerden her hafta bir yorum yazısı yazmaları beklenmektedir. Dönem sonunda ise bir final metni istenmektedir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Modern mimarlık mirası hakkında bilgi edinmek
  • 2- Modern mimari üzerine yapı ölçeğinde çalışmak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Konu anlatımı, sunumlar, okuma metinleri, yazma pratiği, final teslimi


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş ve Konunun Tanıtımı
2 Seminer
3 Seminer
4 Davetli Seminerler
5 Davetli Seminerler
6 Seminer
7 Seminer
8 Sunumlar
9 Davetli Seminerler
10 Davetli Seminerler
11 Seminer
12 Değerlendirme
13 Değerlendirme
14 Final Metinleri Tartışması


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

H.Heynen, “Architecture Facing Modernity”, Chap. 1 in Architecture and Modernity: a Critique, The MIT Press, 2001, pp.8-25
Adrian Forty, “Primitive: the word and concept” in J.Odgers, F.Samuel and A.Sharr eds., Primitive: Original Matters in Architecture, London: Routledge, 2006, pp.3-14


DİĞER KAYNAKLAR

Benedetto Gravagnuola, “From Schinkel to Le Corbusier: the myth of the Mediterranean in Modern Architecture”, J.F.Lejeune and M.Sabatino eds., Modern Architecture and the Mediterranean: Vernacular Dialogues and Contested Identities, London and New York: Routledge, 2010, pp. 14-39


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje - -
Ödev - -
Sunum/Jüri 1 30
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 2 20
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar - -
Final Sınavı 1 40
Total: 18 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Laboratuvar000
Uygulama000
Arazi Çalışması000
Proje000
Ödev000
Sunum/Jüriye Hazırlık12323
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık000
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler23060
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar000
Final Sınavı15050
Toplam İş Yükü (saat):175


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1               3          
OC2                 3