Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Hukuk, Edebiyat ve Sanat | LW 144 | Bahar | 02+00+00 | Zorunlu | 2 | 4 |
Akademik Birim: | Hukuk |
Öğrenim Türü: | Örgün eğitim |
Ön Koşullar | Yok. |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Reyda ERGÜN |
Dersin Amacı: | 1. Hukuki süreçlere geniş ve eleştirel bir perspektiften bakabilen hukukçular yetiştirmek. 2. Öğrencilerin hayata bakışlarını edebiyat ve sanatın olanaklarıyla zenginleştirmek. 3. Öğrencilerin kendilerini ifade etme, demokratik bir tartışma yürütme ve tartışılan konulara farklı pencerelerden bakabilme becerilerini geliştirmek. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin amacı, hukuk eğitimine yeni başlayan öğrencilerin, eğitimleri ve meslek hayatları boyunca karşılaşacakları özgürlük, demokrasi, insan hakları gibi temel kavramların içini doldururken hukuki süreçlere geniş ve eleştirel bir perspektiften bakmalarını sağlamaktır. Bu çerçevede derste, hukukun, toplumsal, kültürel, politik, psikolojik ve tarihsel süreçlerle değin bağı vurgulanmakta, edebiyat ve sanatın söz konusu süreçler üzerine düşünmek için hukukçuya sunabileceği olanaklar ortaya konulmaktadır. Öğrencilerin etkin katılımıyla yürütülen derste, insanlık durumuna ilişkin kadim konular güncel politik, toplumsal ve hukuki süreçler etrafında tartışılmaktadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Konu anlatımı ve öğrencilerin derse aktif katılımıyla tartışma |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | ÖÇ |
---|---|---|---|
1 | Hukuk nedir? | 1 | |
2 | Hukuk kavramı ve ilgili kavramlarla ilişkisi | 1-2 | |
3 | Norm kavramı ve hukuk normlarının diğer toplumsal davranış kurallarıyla ilişkisi | 1-2 | |
4 | Hukuk teorisinin temel kavramları | 1-2 | |
5 | Hukukun kaynakları ve normlar hiyerarşisi | 1-2-3 | |
6 | Kamu hukuku - özel hukuk ayrımı ve hukukun dalları | 1-2-3 | |
7 | Hukukta yöntembilime giriş | 1-3-4 | |
8 | Hukuk-mantık ilişkisi: hukukun uygulanmasında mantık kurallarının rolü | 1-3-4 | |
9 | Uygulamada yöntem sorunu ve kamu hukuku-özel hukuk ayrımının yönteme etkisi | 1-3-4 | |
10 | Hukuk normları arasında çeşitli kriterlere göre yapılan ayrımlar ve bu ayrımların yönteme etkisi | 1-3-4 | |
11 | Hukuk normunun yorumu ve yorum türleri | 1-4 | |
12 | Kıyas, ters anlam, evleviyet | 1-4 | |
13 | Hakimin boşluk doldurması | 1-4 | |
14 | Hakimin takdir yetkisi | 1-4 |
BERGER John, From A to X: A Story in Letters, Verso, Londra, New York, 2009. BERGER John, Ways of Seeing, Penguin Books, Londra, 1990. BRADBURY Ray, Fahrenheit 451, Simon & Schuster, 2012. GARY Romain, The Roots of Heaven (trans. Jonathan Griffin), Time Incorporated, 1964. ISHIGURO Kazuo, Never Let Me Go, Vintage, 2005. LEGUIN Ursula K., The Dispossessed, Harper Voyager, 1994. LEGUIN Ursula K., The Left Hand of Darkness, Ace Trade, 2000. LEM Stanislaw, Solaris, Walker and Company, 1970. ORWELL George, 1984 (ed. Erich Fromm), Signet Classic, 1950. |
Fahrenheit 451/ Değişen Dünyanın İnsanları (François Truffaut, 1966) Blade Runner / Bıcak Sırtı (Ridley Scott, 1982) 1984 (Michael Radford, 1984) Never Let Me Go / Beni Asla Bırakma (Mark Romanek, 2010) The Mission / Misyon (Roland Joffe, 1986) Solaris (Andrei Tarkovsky, 1972) The Sea Inside / İçimdeki Deniz (Alejandro Amenabar, 2004) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Total: | 2 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 12 | 2 | 24 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat): | 76 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 |
OC1 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | ||||
OC2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | |
OC3 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | ||
OC4 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 |