DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Hesaplamalı Zeka EE 491 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 8
Akademik Birim: MDBF
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Programlama
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Arif Selçuk ÖĞRENCİ
Dersin Amacı: Zeki sistemlerin tasarımı ve geliştirilmesi için gerekli kavramlar, modeller, yordamlar ve araçlar için bir temel sağlamak.
Dersin İçeriği: Hesaplamalı zeka, sinir ağları, evrimsel hesaplama, enetic yordamlar, bulanık sistemler
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Temel hesaplamalı zeka modellerini anlama ve açıklayabilme becerisi.
  • 2- Sinir ağlarını, genetik yordamları ve bulanık sistemleri gerçekleyebilme becerisi.
  • 3- Eniyileme, denetim, sınıflandırma, öngörü ve örüntü tanıma gibi mühendislik sorunlarına hesaplamalı zeka tekniklerini uygulama becerisi
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Bireysel olarak çözülecek beş ödev. Ödevler hem analitik işlemler hem de programlama uygulamaları içermektedir.Sunum ve proje


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık ÖÇ
1 Hesaplamalı zeka: kavramlar ve arka plan Ders ve tartışma (Ders kitabı Böl. 1, seçilmiş makaleler) 1
2 Sinir ağları: giriş ve gözetimli öğrenme Ders (Ders kitabı Böl. 2, 3, 7) 1,2
3 Sinir ağları: giriş ve gözetimli öğrenme Ders (Ders kitabı Böl. 2, 3, 7) 1,2
4 Sinir ağları: giriş ve gözetimli öğrenme Ders (Ders kitabı Böl. 2, 3, 7) 1,2
5 Sinir ağları: gözetimsiz öğrenme Ders (Ders kitabı Böl. 4), 1,2
6 Sinir ağları: radyal taban işlevi ağları, SVM, LVQ Ders ve tartışma (Ders kitabı Böl. 5, seçilmiş makaleler) 1,2
7 Sinir ağları: uygulamalar Ders ve tartışma (seçilmiş makaleler) 2,3
8 Sinir ağları: uygulamalar Ders ve tartışma (seçilmiş makaleler) 2,3
9 Evrimsel hesaplama: giriş ve genetik yordamlar Ders (Ders kitabı Böl. 8-9-10) 1,2
10 Evrimsel hesaplama: giriş ve genetik yordamlar Ders (Ders kitabı Böl. 8-9-10) 1,2
11 Bulanık sistemler: bulanık kümeler, bulanık mantık ve akıl yürütme Ders (Ders kitabı Böl. 20) 1,2
12 Bulanık sistemler: bulanık kümeler, bulanık mantık ve akıl yürütme Ders (Ders kitabı Böl. 20) 1,2
13 Bulanık sistemler: bulanık kümeler, bulanık mantık ve akıl yürütme Ders (Ders kitabı Böl. 20) 1,2
14 Proje ilerleme raporu Sunum ve tartışma 2,3


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Computational Intelligence, Andries Engelbrecht, John Wiley, ISBN 978-0-470-03561-0, 2007.
Advances in multi-objective nature inspired computing, Coello Coello, Carlos A., 2010. KHU: QA76.9.N37 A38 2010
Advances in computational intelligence: theory & applications, Wang, Fei-Yue, 2006. KHU: Q342 .A385 2006 EB


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Proje 1 40
Ödev 5 30
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 30
Total: 7 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje16060
Ödev5630
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler14342
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar12626
Toplam İş Yükü (saat):200


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1 2 2                  
OC2   3 2 3              
OC3   3 3 3