DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
İleri Kamu Maliyesi |
EC 603 |
Güz |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
7.5 |
Akademik Birim: |
Ekonomi Bölümü |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Doktora |
Dersin Koordinatörü: |
Osman ZAİM |
Dersin Amacı: |
1. Öğrencilere Refah İktisadı ilgili kavramlar, ilkeler ve uygulamaları tanıtmak 2. Öğrencilerin piyasa başarısızlıklarının (aksaklığı)hangi koşullarda gerçekleştiğini göstermek ve bu durumlarda devlet müdahalesi ile kaynakların nasıl Pareto etkin bir şekilde sunumu ve dağılımının gerçekleştirebileceğinin gösterilmesi. 3. Öğrencilere piyasa aksaklıkları halinde devletin hangi araçlarla müdahale edebileceğinin öğretilmesi 4. Problem çözme yeteneğini geliştirmek 5. İktisadi meselelerle ilgili analitik ve sorgulayıcı düşünceyi geliştirmek |
Dersin İçeriği: |
1. Kamu ekonomisi ve kamu sektörü. 2. Kamu sektörüne teorik yaklaşım. 3. Ekonomik denge ve ekonomik etkinlik 4. Etkinlikten sapmalar: Kamu malları; Dışsallıklar; Eksik Rekabetçi Piyasalar; Asimetrik Bilgi. 5.Dolaylı vergiler: Malların vergilendirilmesi 6. Doğrudan vergiler: Gelir vergisi 7. Vergi kaçırmanın ekonomisi 8. Mali federalism 9. Vergilerin işgücü arzına etkileri 10. Vergileri tüketim ve tasarruf kararlarına etkileri |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Understand theorems of welfare economics and market failures
- 2- Piyasa aksaklıkları söz konusu olduğunda kamu sektörünün nasıl Pareto etkin bir şekilde kaynak sunum ve dağılımını gerçekleştirebileceğinin öğrenilmesi
- 3- Demokratik toplumlarda karar alma süreçleri; Seçim mekanizmaları ve toplumsal karar
- 4- Malların nasıl etkin ve adil bir şekilde vergilendirilebileceğinin öğrenilmesi
- 5- Gelirlerin nasıl etkin ve adil bir şekilde vergilendirilebileceğinin öğrenilmesi
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Dersler ve okumalar birbirini tamamlamaktadır. Dersler okumaların ana çerçevesini sağlar ve temel ve en önemli konuları içerecek şekilde tasarlanmıştır. Öğrencilerin dersler ilerledikçe zorunlu okumaları bitirmeleri gerekmektedir. Öğrencilerin derse gelmeden önce okumaları okuyarak sınıftaki tartışmalara katılmak için hazır olmaları beklenmektedir. Öğrenciler şüphelerini gidermek ve okumaları tartışmak için ofis saatlerini de kullanmalıdırlar. |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Refah İktisadına Giriş ve Piyasa Aksaklıkları |
|
2 |
Kamu Ekonomisine Giriş ve Kamu Sektörü |
|
3 |
Kamu Malları Teorisi |
|
4 |
Kulüp Malları ve Yerel Kamu Malları |
|
5 |
Dışsallıklar |
|
6 |
Devlet ve Çevre Kirliliği ile Mücadele Araçları |
|
7 |
Sosyal seçim Teorisi- Arrow'un İmkansızlık teoremi ve Seçim Mekanizmaları |
|
8 |
Malların Etkin ve Adil Vergilendirilmesi |
|
9 |
Gelirin Etkin ve Adil Vergilendirilmesi |
|
10 |
Vergi Kaçırma-Ekonomik Yaklaşım |
|
11 |
Vergiler ve Davranışlar Üzerindeki Etkisi- İşgücü Arzı |
|
12 |
Vergiler ve Davranışlar Üzerindeki Etkisi- Tüketim ve Tassaruflar |
|
13 |
Öğrenci Sunumları |
|
14 |
Öğrenci Sunumları |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Lectures on Public Economics
By
Atkinson & Stiglitz
Mc Graw Hill |
DİĞER KAYNAKLAR
Çeşitli kaynaklardan makaleler |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
10 |
Proje |
1 |
10 |
Sunum/Jüri |
1 |
10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
30 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Total: |
18 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 15 | 15 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 10.5 | 10.5 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat): | 187.5 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek