DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Görselin Temsili VCD 307 Bahar 02+02+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim:
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Nur Balkır
Dersin Amacı: Ders çeşitli atölye projeleri yoluyla öğrencilerin bireysel vizyonlarını keşfedip geliştirebilmelerini sağlayacak farklı yaklaşım ve ders araçlarının kullanılması. Desen, tasarım ve digital medya alanlarında yaratıcı düşünme ve kelimeler, nesneler ve hafıza arasındaki ilişkinın çeşitli karışık teknik yöntemleriyle irdelenmesi. Dersin vurgusunun fikirlerin görselleştirilmesinde farklı ve yenilikçi çözümlerin üretilmesi.
Dersin İçeriği: Dersler öğrenme deneyimlerinin desen, tasarım ve dijital medyayla bağdaştırılması yönünde düzenlenecektir. Sistemli uygulama çalışmaları yoluyla öğrencilerin estetik hassasiyetleri ve odaklı bireysel yanıtlarının gelişimi sağlanacaktır. Öğrenciler kendi görsel dillerini oluşturmak için çeşitli çizim yöntemleri, ekip çalışması, öykü-anlatımı ve dijital medya deneyimleyecektir. Konu anlatımı, ilgili okumalar, sunum ve demonstrasyon, sınıf içi pratikler ve kritikler yoluyla öğrenciler, desen ve ilgili diğer yöntemlere karşı eleştirel bir anlayış geliştirebilecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Çalışılan konunun daha iyi kavranabilmesi ve öğrenilen yeni becerileri uygulamaya geçirilmesi
  • 2- Anlam, kavram ve biçim arasındaki ilişkiyi anlamak ve hayal kurabilmenin gücünü itici güç olarak kullanabilmek
  • 3- Edebiyatı tasarım kararlarıyla ilişkilendirmek ve onları kavramsallaştırabilmek
  • 4- Kavramı ifade etmek için görsel deneyimlerin yaratıcı çalışmalara dönüşmesi
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Sunumlar, ödevler, sınıf için pratikler ve kritikler


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık ÖÇ
1 Derse Giriş; sınıf içi pratikler 1
2 Proje 1: Düşünen El: çizimde hareket ve tekrar Desene deneysel yaklaşım 1
3 Proje 1 devam. Öğrenilen yeni teknik ve fikirlerin uygulanması 1
4 Proje 2: Poetics of Space/ Uzamsal şiir Okuma: Gaston Bachelard, Mekanın Poetikası, (Poetics of Space) Maurice-Merleau Ponty, Algılanan Dünya: sohbetler (conversations) 2
5 Proje 2 devam. Sınıf kritikleri Okuma: Gaston Bachelard, Mekanın Poetikası, (Poetics of Space) Maurice-Merleau Ponty, Algılanan Dünya: sohbetler (conversations) 2
6 Proje 3: Estetik Deneyim olarak Yürüme Film: Koolhaas: Lagos Wide & Close (Pal-dvd) Interactive Journey Into An Exploding City Okuma: Steven Holl, Parallax 1,2
7 Proje 3 devam. Sınıf kritikleri 1,2
8 Proje 4: Hareketli desen olarak “Stalker” Film: Tarkovsky movie, Stalker 4
9 Proje 4 devam Ev ödevleri 4
10 Proje 4: kısa filmlerin editlenmesi ve sonuçlandırılması 4
11 Final Projesi: Zihinsel Haritalama; Dış mekan araştırmaları Okuma: Heideger, Düşünceye Çağıran (What is Called Thinking?) Maurice-Merleau Ponty, Algılanan Dünya: sohbetler (conversations) 3
12 Final Projesi devam..sınıf içi çalışma ve kritikler Okuma: Heideger, Düşünceye Çağıran (What is Called Thinking?) Maurice-Merleau Ponty, Algılanan Dünya: sohbetler (conversations) 3
13 Final projesi son kritik 3
14 3


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

• Heideger, Düşünceye Çağıran (What is Called Thinking?)
• Maurice-Merleau Ponty, Algılanan Dünya: sohbetler (conversations)
• Gaston Bachelard, Mekanın Poetikası, (Poetics of Space)


DİĞER KAYNAKLAR

• Steven Holl, Parallax
• Huxley, Cesur Yeni Dünya (Brave New World)
• Juhani Pallasma, Tenin Gözleri (The Eyes of the Skin)
• İhsan Oktay Anar, Puslu Kıtalar Atlası
• Ersin kalkan, Yeraltındaki İstanbul


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 -
Proje 4 60
Final Sınavı 1 40
Total: 19 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14456
Proje41560
Final Sınavı13434
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1 1 2 3         2   1  
OC2 1 2 3         2   1  
OC3 1 2 3         2   1  
OC4 1 2 3         2   1