Akademik Birim: |
|
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Nur Balkır |
Dersin Amacı: |
Ders çeşitli atölye projeleri yoluyla öğrencilerin bireysel vizyonlarını keşfedip geliştirebilmelerini sağlayacak farklı yaklaşım ve ders araçlarının kullanılması. Desen, tasarım ve digital medya alanlarında yaratıcı düşünme ve kelimeler, nesneler ve hafıza arasındaki ilişkinın çeşitli karışık teknik yöntemleriyle irdelenmesi. Dersin vurgusunun fikirlerin görselleştirilmesinde farklı ve yenilikçi çözümlerin üretilmesi. |
Dersin İçeriği: |
Dersler öğrenme deneyimlerinin desen, tasarım ve dijital medyayla bağdaştırılması yönünde düzenlenecektir. Sistemli uygulama çalışmaları yoluyla öğrencilerin estetik hassasiyetleri ve odaklı bireysel yanıtlarının gelişimi sağlanacaktır. Öğrenciler kendi görsel dillerini oluşturmak için çeşitli çizim yöntemleri, ekip çalışması, öykü-anlatımı ve dijital medya deneyimleyecektir. Konu anlatımı, ilgili okumalar, sunum ve demonstrasyon, sınıf içi pratikler ve kritikler yoluyla öğrenciler, desen ve ilgili diğer yöntemlere karşı eleştirel bir anlayış geliştirebilecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Çalışılan konunun daha iyi kavranabilmesi ve öğrenilen yeni becerileri uygulamaya geçirilmesi
- 2- Anlam, kavram ve biçim arasındaki ilişkiyi anlamak ve hayal kurabilmenin gücünü itici güç olarak kullanabilmek
- 3- Edebiyatı tasarım kararlarıyla ilişkilendirmek ve onları kavramsallaştırabilmek
- 4- Kavramı ifade etmek için görsel deneyimlerin yaratıcı çalışmalara dönüşmesi
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Sunumlar, ödevler, sınıf için pratikler ve kritikler |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
ÖÇ |
1 |
Derse Giriş; sınıf içi pratikler |
|
1 |
2 |
Proje 1: Düşünen El: çizimde hareket ve tekrar Desene deneysel yaklaşım |
|
1 |
3 |
Proje 1 devam. Öğrenilen yeni teknik ve fikirlerin uygulanması |
|
1 |
4 |
Proje 2: Poetics of Space/ Uzamsal şiir |
Okuma: Gaston Bachelard, Mekanın Poetikası, (Poetics of Space) Maurice-Merleau Ponty, Algılanan Dünya: sohbetler (conversations) |
2 |
5 |
Proje 2 devam. Sınıf kritikleri |
Okuma: Gaston Bachelard, Mekanın Poetikası, (Poetics of Space) Maurice-Merleau Ponty, Algılanan Dünya: sohbetler (conversations) |
2 |
6 |
Proje 3: Estetik Deneyim olarak Yürüme |
Film: Koolhaas: Lagos Wide & Close (Pal-dvd) Interactive Journey Into An Exploding City Okuma: Steven Holl, Parallax |
1,2 |
7 |
Proje 3 devam. Sınıf kritikleri |
|
1,2 |
8 |
Proje 4: Hareketli desen olarak “Stalker” |
Film: Tarkovsky movie, Stalker |
4 |
9 |
Proje 4 devam |
Ev ödevleri |
4 |
10 |
Proje 4: kısa filmlerin editlenmesi ve sonuçlandırılması |
|
4 |
11 |
Final Projesi: Zihinsel Haritalama; Dış mekan araştırmaları |
Okuma: Heideger, Düşünceye Çağıran (What is Called Thinking?) Maurice-Merleau Ponty, Algılanan Dünya: sohbetler (conversations) |
3 |
12 |
Final Projesi devam..sınıf içi çalışma ve kritikler |
Okuma: Heideger, Düşünceye Çağıran (What is Called Thinking?) Maurice-Merleau Ponty, Algılanan Dünya: sohbetler (conversations) |
3 |
13 |
Final projesi son kritik |
|
3 |
14 |
|
|
3 |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.