Akademik Birim: |
Görsel İletişim Tasarımı |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Nur Balkır |
Dersin Amacı: |
Dersi başarılı bir şekilde tamamlayan bir öğrenci çeşitli ders konuları ve tartışma forumu, ödev ve sınavlar yoluyla geçmiş ve günümüz sanat ve tasarımın önemini anlar ve farkıındalık kazanır. Farklı üslup ve ifade biçimlerinin incelenmesiyle çeşitli eser, fikir ve sanatçılar hakkında bilgilenir. |
Dersin İçeriği: |
Sanatı Anlamak başlangıç niteliğinde bir derstir ve ön bilgi veya sanat alanında deneyim gerektirmez. Tüm öğrencilere açık olan bu ders resim, heykel ve mimari yanısıra baskı-resim, seramik, metal ve dokuma sanatlarında uygulanan temel ilke ve prensiplerin öğrenilmesi; bir eserin sosyal, kültürel, politik ve/veya psikolojik etkilerinin analiz edilmesi; sanat ve tasarım hakkında gerekli sözcük dağarcığının gelişmesi, kullanılan sanatsal yöntem ve tekniklerin öğrenilmesi ve derste işlenen önemli sanat akımları ve bu akımları temsil eden eser ve sanatçıların tanımlanması |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Çeşitli konular ve ders işleniş yöntemleriyle geçmiş ve günümüz sanatı konusunda bilgilenmek
- 2- Sanat eserleri, fikirler ve sanatçıların incelenmesi yoluyla bir çok farklı üslup ve biçimler konusunda daha geniş bir anlayışa sahip olmak
- 3- Görsel sanatlarda uygulanan temek ilke ve prensipleri anlamak
- 4- Bir sanat eserinin sosyal, kültürel, politik ve psikolojik etkilerini incelemek
- 5- Sanat hakkında yeterli yazım ve konuşma yetisine ulaşmak
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Tartışma panosu, okumalar, müze gezisi, sanat eleştirisi makalesi, vize ve final sınavı |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Derse Giriş; Tanımlar, Sanatsal Roller ve Görsel Düşünme |
Art Fundamentals: Theory and Practice, Twelfth Edition, Ocvirk; Stinson; Wig; Bone; Cayton, McGraw Hill, pp. 1-44 |
2 |
Tanımlar, Sanatsal Roller ve Görsel Düşünme |
Art Fundamentals: Theory and Practice, Twelfth Edition, Ocvirk; Stinson; Wig; Bone; Cayton, McGraw Hill, pp. 1-44 |
3 |
Görsel Okuryazarlığı Geliştirme |
A Wrld of Art, Fourth Edition, Henry Sayre, Oregon State University, Prentice Hall, pp. 17-35 TARTIŞMA 1 |
4 |
Sanatın Temaları: Sanatta Değer |
A World of Art, Fourth Edition, Henry Sayre, Oregon State University, Prentice Hall, pp. 36-56 |
5 |
Görsel Deneyimin Dili: Görsel Elemanlar |
Artfrms; An Introduction to the Visual Arts, Seventh Editin, Preble, D. & Preble, S. Prentice Hall, pp. 39-90 |
6 |
Sanatın Araçları |
Artforms, Patrick Frank, Tenth Edition, pp. 78-174 TARTIŞMA 2 |
7 |
Tasarım Sanatını Anlama |
Artforms, Patrick Frank, Tenth Edition, pp. 189-205; |
8 |
Güç, Politika ve İhtişam |
Exploring Art, Margaret Lazzari&Dona Schlesier, Fourth Edition, pp. 264-295 |
9 |
VİZE SINAVI |
|
10 |
Irk, Cinsiyet, Kavim, Sınıf |
Exploring Art, Margaret Lazzari & Dona Schlesier, Fourth Edition, pp. 361-394 |
11 |
Doğa, Bilgi ve Teknoloji |
Artforms, Patrick Frank, Tenth Edition, pp. 78-174 SANAT ELEŞTİRİSİ ÖDEVİ |
12 |
Eğlence ve Görsel Kültür |
Exploring Art, Margaret Lazzari & Dona Schlesier, Fourth Edition, pp. 429-455 |
13 |
1975’ten Günümüze Sanat |
The Essential Encyclopedic Guide to Modern Art, New and Expanded Edition, Amy Dempsey, pp. 235-294 TARTIŞMA 3 |
14 |
Türkiye’de Çağdaş Sanat |
User’s Manual: Contemporary Art in Turkey 1975-2015 kitabından okumalar TARTIŞMA 4 |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.