DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Sanatı Anlamak VCD 308 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Görsel İletişim Tasarımı
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Nur Balkır
Dersin Amacı: Dersi başarılı bir şekilde tamamlayan bir öğrenci çeşitli ders konuları ve tartışma forumu, ödev ve sınavlar yoluyla geçmiş ve günümüz sanat ve tasarımın önemini anlar ve farkıındalık kazanır. Farklı üslup ve ifade biçimlerinin incelenmesiyle çeşitli eser, fikir ve sanatçılar hakkında bilgilenir.
Dersin İçeriği: Sanatı Anlamak başlangıç niteliğinde bir derstir ve ön bilgi veya sanat alanında deneyim gerektirmez. Tüm öğrencilere açık olan bu ders resim, heykel ve mimari yanısıra baskı-resim, seramik, metal ve dokuma sanatlarında uygulanan temel ilke ve prensiplerin öğrenilmesi; bir eserin sosyal, kültürel, politik ve/veya psikolojik etkilerinin analiz edilmesi; sanat ve tasarım hakkında gerekli sözcük dağarcığının gelişmesi, kullanılan sanatsal yöntem ve tekniklerin öğrenilmesi ve derste işlenen önemli sanat akımları ve bu akımları temsil eden eser ve sanatçıların tanımlanması
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Çeşitli konular ve ders işleniş yöntemleriyle geçmiş ve günümüz sanatı konusunda bilgilenmek
  • 2- Sanat eserleri, fikirler ve sanatçıların incelenmesi yoluyla bir çok farklı üslup ve biçimler konusunda daha geniş bir anlayışa sahip olmak
  • 3- Görsel sanatlarda uygulanan temek ilke ve prensipleri anlamak
  • 4- Bir sanat eserinin sosyal, kültürel, politik ve psikolojik etkilerini incelemek
  • 5- Sanat hakkında yeterli yazım ve konuşma yetisine ulaşmak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Tartışma panosu, okumalar, müze gezisi, sanat eleştirisi makalesi, vize ve final sınavı


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Derse Giriş; Tanımlar, Sanatsal Roller ve Görsel Düşünme Art Fundamentals: Theory and Practice, Twelfth Edition, Ocvirk; Stinson; Wig; Bone; Cayton, McGraw Hill, pp. 1-44
2 Tanımlar, Sanatsal Roller ve Görsel Düşünme Art Fundamentals: Theory and Practice, Twelfth Edition, Ocvirk; Stinson; Wig; Bone; Cayton, McGraw Hill, pp. 1-44
3 Görsel Okuryazarlığı Geliştirme A Wrld of Art, Fourth Edition, Henry Sayre, Oregon State University, Prentice Hall, pp. 17-35 TARTIŞMA 1
4 Sanatın Temaları: Sanatta Değer A World of Art, Fourth Edition, Henry Sayre, Oregon State University, Prentice Hall, pp. 36-56
5 Görsel Deneyimin Dili: Görsel Elemanlar Artfrms; An Introduction to the Visual Arts, Seventh Editin, Preble, D. & Preble, S. Prentice Hall, pp. 39-90
6 Sanatın Araçları Artforms, Patrick Frank, Tenth Edition, pp. 78-174 TARTIŞMA 2
7 Tasarım Sanatını Anlama Artforms, Patrick Frank, Tenth Edition, pp. 189-205;
8 Güç, Politika ve İhtişam Exploring Art, Margaret Lazzari&Dona Schlesier, Fourth Edition, pp. 264-295
9 VİZE SINAVI
10 Irk, Cinsiyet, Kavim, Sınıf Exploring Art, Margaret Lazzari & Dona Schlesier, Fourth Edition, pp. 361-394
11 Doğa, Bilgi ve Teknoloji Artforms, Patrick Frank, Tenth Edition, pp. 78-174 SANAT ELEŞTİRİSİ ÖDEVİ
12 Eğlence ve Görsel Kültür Exploring Art, Margaret Lazzari & Dona Schlesier, Fourth Edition, pp. 429-455
13 1975’ten Günümüze Sanat The Essential Encyclopedic Guide to Modern Art, New and Expanded Edition, Amy Dempsey, pp. 235-294 TARTIŞMA 3
14 Türkiye’de Çağdaş Sanat User’s Manual: Contemporary Art in Turkey 1975-2015 kitabından okumalar TARTIŞMA 4


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Art Fundamentals: Theory and Practice, Twelfth Edition, Ocvirk; Stinson; Wig; Bone; Cayton, McGraw Hill
A Wrld of Art, Fourth Edition, Henry Sayre, Oregon State University, Prentice Hall
Artforms, Patrick Frank, Tenth Edition
Exploring Art, Margaret Lazzari & Dona Schlesier, Fourth Edition


DİĞER KAYNAKLAR

Diğer İnternet ve video kaynakları


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 -
Ödev 1 20
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 3 30
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 20
Final Sınavı 1 30
Total: 20 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Ödev12020
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler31957
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar11515
Final Sınavı11616
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1 3 2           1      
OC2 3 2           1      
OC3 3 2           1      
OC4 3 2           1      
OC5 3 2           1