Akademik Birim: |
Sanat ve Tasarım Fakültesi Mimarlık Bölümü |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
- |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Ufuk Soyoz |
Dersin Amacı: |
`Mimarlık Tarihi ve Kuramı` derslerinin ilki olan ders, Taş Devri`nden 1750`ye kadar olan döneme odaklanarak öğrencileri mimarlık kuram ve pratiğinin tarihsel gelişimine dair kapsamlı bir çerçeveyle tanıştırmayı hedefler. |
Dersin İçeriği: |
Taş Devri`nden 1750`ye mimarlık tarih, kuram ve söylemleri. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Ele alınan dönemde mimarlık düşüncesinin gelişimine ve mimarlık pratiğinin önemli örneklerine dair bilgiye ve temel bir görsel hafızaya sahiptir
- 2- Mimarlık düşüncesinin toplumsal ve kültürel boyutlarına dair entelektüel bir altyapıya sahiptir.
- 3- Mimarlık düşüncesinin gelişimindeki evrensel ve yerel nitelikleri/etkenleri ayırdedip yorumlayabilir.
- 4- Soyut mimarlık yaklaşımlarıyla tarihi ve coğrafi bağlamlarının somut nitelik ve gereklilikleri arasında ilişki kurabilir.
- 5- Temel üslupları, mekan tipolojilerini ve yapısal formları tanıyabilir.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Görsel destekli sunumlarToplu tartışmalarOkumalarGezi |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş; Taş Devri ve Tunç Çağı Mimarlığı |
|
2 |
Eski Mısır Mimarlığı |
Önerilen metnin okunması |
3 |
Hitit, Minos ve Miken Mimarlığı |
Önerilen metinlerin okunması |
4 |
Eski Yunan Mimarlığı |
Önerilen metinlerin okunması |
5 |
Eski Roma Mimarlığı |
Önerilen metinlerin okunması |
6 |
Gezi |
- |
7 |
SINAV |
Önerilen metinlerin okunması |
8 |
Erken Hristiyan Mimarlığı |
Önerilen metinlerin okunması |
9 |
Erken İslam Mimarlığı |
Önerilen metinlerin okunması |
10 |
Orta Çağ Mimarlığı |
Önerilen metinlerin okunması |
11 |
Gotik Mimarlığı |
Önerilen metinlerin okunması |
12 |
Rönesans Mimarlığı |
Önerilen metinlerin okunması |
13 |
Barok Mimarlığı |
Önerilen metinlerin okunması |
14 |
14 Dönemin gözden geçirilmesi; Final sınavına hazırlık |
Final sınavına hazırlık |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
OC1 |
|
|
3 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
3 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
3 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
3 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC5 |
|
|
2 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek