DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Sosyal Tasarımın Meseleleri DES 511 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 7.5
Akademik Birim: Tasarım Yüksek Lisans Programı
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans
Dersin Koordinatörü: Serkan BAYRAKTAROĞLU
Dersin Amacı: Bu ders kapsamında eşitlik, sosyal adalet, sürdürülebilirlik, tarım, adil ticaret, sağlık gibi alanlardaki sosyal meseleler üzerine okumalar ve tartışmaların yanı sıra belirlenmiş sosyal problem kapsamında çözüm önerilerinin geliştirildiği uygulama ayağını içermektedir. Ders, doğal ve sosyal sistemleri ve çevre etiğini algılayarak problemler arasındaki bağlantıyı kurarak, tasarım bakışıyla bu meselelere nasıl yaklaşıldığını örnekler üzerinden tartışır. Bu perspektifte, sistem tasarımı, kritik düşünce, strateji geliştirme, oyun mekaniği gibi araçlar tartışılır ve sosyal tasarım bakışıyla dönüştürülerek eklektik, performatif, deneysel yöntemler ile öğrencilerin kendilerine edindikleri meseleler üzerinde çözüm önerisine ulaşmak amacıyla denenir. Dersin sonunda öğrencilerin akademik bir yazın ve/veya çözüm önerisini içeren/temsil eden somut ya da somut olmayan çıktılar ortaya koyması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Ders, anlatım, tartışma, sunum, arazi çalışması ve uygulama şeklinde kurgulanmış ve bu kurgunun, eleştirel ve disiplinlerarası okumalarla desteklenmesi sağlanmıştır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
    Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri 1. Anlatımlar (görsel araçlar desteğiyle) 2. Seminerler (öğrencilerin haftalık okumalar üzerinden tartışmalara katılımıyla) 3. Arazi Çalışması 4. Öğrenci sunumları


    HAFTALIK PROGRAM

    HaftaKonularÖn Hazırlık


    ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

    Ders Notu Ders okumaları seçkisi >

    1- Chen, D.S., et al. Social Design: An Introduction. International Journal of Design 10 (1), 1-5, 2015

    2- Manzini, Ezio, and Rachel Coad. Design, When Everybody Designs: An Introduction to Design for Social Innovation. The MIT Press, 2015

    3- Margolin, Victor and Sylvia Margolin. A "Social Model" of Design: Issues of Practice and Research. Design Issues: Volume 18, Number 4, Autumn 2004

    4- Murray, Robin, et al. The Open Book of Social Innovation. Young Foundation/NESTA, 2010

    5- Papanek, Victor. Design for the Real World: Human Ecology and Social Change, Second edition. Academy Chicago Publishers, 2000

    6- Selloni, Daniela, and Ezio Manzini. “Policy constellations as eco-systems of design actions: Exploring three cases of social innovation policy in Italy”. Strategic Design Research Journal 9 (2) 128-136, May-August 2016


    DİĞER KAYNAKLAR

    Yok


    DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

    Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
    Katılım - -
    Laboratuvar - -
    Uygulama - -
    Arazi Çalışması - -
    Proje - -
    Ödev - -
    Sunum/Jüri - -
    Derse Özgü Staj - -
    Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
    Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
    Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar - -
    Final Sınavı - -
    Total: 0 0


    İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

    EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
    Toplam İş Yükü (saat):0


    PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

    #