Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Sosyal Tasarımın Meseleleri | DES 511 | Güz | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 7.5 |
Akademik Birim: | Tasarım Yüksek Lisans Programı |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Serkan BAYRAKTAROĞLU |
Dersin Amacı: | Bu ders kapsamında eşitlik, sosyal adalet, sürdürülebilirlik, tarım, adil ticaret, sağlık gibi alanlardaki sosyal meseleler üzerine okumalar ve tartışmaların yanı sıra belirlenmiş sosyal problem kapsamında çözüm önerilerinin geliştirildiği uygulama ayağını içermektedir. Ders, doğal ve sosyal sistemleri ve çevre etiğini algılayarak problemler arasındaki bağlantıyı kurarak, tasarım bakışıyla bu meselelere nasıl yaklaşıldığını örnekler üzerinden tartışır. Bu perspektifte, sistem tasarımı, kritik düşünce, strateji geliştirme, oyun mekaniği gibi araçlar tartışılır ve sosyal tasarım bakışıyla dönüştürülerek eklektik, performatif, deneysel yöntemler ile öğrencilerin kendilerine edindikleri meseleler üzerinde çözüm önerisine ulaşmak amacıyla denenir. Dersin sonunda öğrencilerin akademik bir yazın ve/veya çözüm önerisini içeren/temsil eden somut ya da somut olmayan çıktılar ortaya koyması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Ders, anlatım, tartışma, sunum, arazi çalışması ve uygulama şeklinde kurgulanmış ve bu kurgunun, eleştirel ve disiplinlerarası okumalarla desteklenmesi sağlanmıştır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | 1. Anlatımlar (görsel araçlar desteğiyle) 2. Seminerler (öğrencilerin haftalık okumalar üzerinden tartışmalara katılımıyla) 3. Arazi Çalışması 4. Öğrenci sunumları |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal Tasarıma Giriş ve Problem Hakkında Tartışma | |
2 | Sosyal Aktör Olarak Tasarımcı: Etnografiden Antropolojiye | |
3 | Sosyal Problemlerin Doğası: Sosyal Sistemler için Tasarım | |
4 | Problem Alanının ve Sınırlarının Keşfi | |
5 | Sosyal Tasarım ve Etik | |
6 | Sürdürülebilir kalkınma. Tasarımın ekonomik değeri | |
7 | Sosyal Sorumluluk ve Sürdürülebilirlik için Tasarım | |
8 | Projeler Üzerine Tartışma | |
9 | Tasarım Müdahalesi ve kaldıraç noktaları | |
10 | Sosyal Tasarımdan Sosyal İnovasyona | |
11 | Eleştirel Tasarım | |
12 | Sosyal Değişim ve Geçiş Teorisi | |
13 | Tasarım Aktivizmi | |
14 | Projeler Üzerine Tartışma |
Ders Notu Ders okumaları seçkisi > 1- Chen, D.S., et al. Social Design: An Introduction. International Journal of Design 10 (1), 1-5, 2015 2- Manzini, Ezio, and Rachel Coad. Design, When Everybody Designs: An Introduction to Design for Social Innovation. The MIT Press, 2015 3- Margolin, Victor and Sylvia Margolin. A "Social Model" of Design: Issues of Practice and Research. Design Issues: Volume 18, Number 4, Autumn 2004 4- Murray, Robin, et al. The Open Book of Social Innovation. Young Foundation/NESTA, 2010 5- Papanek, Victor. Design for the Real World: Human Ecology and Social Change, Second edition. Academy Chicago Publishers, 2000 6- Selloni, Daniela, and Ezio Manzini. “Policy constellations as eco-systems of design actions: Exploring three cases of social innovation policy in Italy”. Strategic Design Research Journal 9 (2) 128-136, May-August 2016 |
Yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 20 |
Arazi Çalışması | 1 | 10 |
Sunum/Jüri | 3 | 20 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 29 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 1 | 4 | 4 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 14 | 5 | 70 |
Final Sınavı | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü (saat): | 188 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
OC1 | |||||||||
OC2 | |||||||||
OC3 |