Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Sosyal İnovasyon İçin Tasarım | DES 513 | Güz | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 7.5 |
Akademik Birim: | Tasarım Yüksek Lisans Programı |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Serkan BAYRAKTAROĞLU |
Dersin Amacı: | Dersin amacı akademik pratik, pazar gerçekleri ve mevcut kaynakları ilişkilendirerek, karşılanmamış toplumsal ihtiyaçları karşılamak amacıyla yeni ve inovatif çözümlerin geliştirilmesi için gerekli araçların öğrencilere tanıtılmasıdır. Ders, hem literatür hem de gerçek vakalar üzerinden sosyal girişimcilik, sosyal inovasyon ve tasarım arasındaki ilişkiyi inceler ve öğrencilerin teori ve pratik arasındaki ilişkiyi derinlemesine anlamasını hedefler. Dersin bir diğer amacı ise öğrencilerin sosyal inovasyon için tasarım alanında akademik yazın ve/veya somut ya da soyut çıktılar üreterek önerilerini sunabilmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Ders, anlatım, tartışma, sunum, arazi çalışması ve uygulama şeklinde kurgulanmış ve bu kurgunun, eleştirel ve disiplinlerarası okumalarla desteklenmesi sağlanmıştır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | 1. Anlatımlar (görsel araçlar desteğiyle) 2. Seminerler (öğrencilerin haftalık okumalar üzerinden tartışmalara katılımıyla) 3. Arazi Çalışması 4. Öğrenci sunumları |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal Tasarıma Giriş ve Problem Hakkında Tartışma | |
2 | Sosyal Aktör Olarak Tasarımcı: Etnografiden Antropolojiye | |
3 | Sosyal Problemlerin Doğası: Sosyal Sistemler için Tasarım | |
4 | Problem Alanının ve Sınırlarının Keşfi | |
5 | Sosyal Tasarım ve Etik | |
6 | Sürdürülebilir kalkınma. Tasarımın ekonomik değeri | |
7 | Sosyal Sorumluluk ve Sürdürülebilirlik için Tasarım | |
8 | Projeler Üzerine Tartışma | |
9 | Tasarım Müdahalesi ve kaldıraç noktaları | |
10 | Sosyal Tasarımdan Sosyal İnovasyona | |
11 | Eleştirel Tasarım | |
12 | Sosyal Değişim ve Geçiş Teorisi | |
13 | Tasarım Aktivizmi | |
14 | Projeler Üzerine Tartışma |
Ders okumaları seçkisi > 1. Bull, M. (2007), Balance: the development of a social enterprise business performance analysis tool, Social Enterprise Journal, Vol. 3, No. 1, pp. 49-66. 2. Burns, S., Graham, K. and MacKeith. J. (2006) ‘Outcome Star’ http://www.homelessoutcomes.org.uk/resources/1/OutcomesStar/OutcomesStar.pdf 3. Christiansen, J. and Bunt, L. (2012) Innovation in policy: allowing for creativity, social complexity and uncertainty in public governance. London: NESTA http://www.nesta.org.uk/publications/assets/features/innovation_in_policy 4. Denny, S. and Seddon, F. (2013) Social Enterprise: Accountability and Evaluation around the World Routledge 5. Hawtin, M. and Percy-Smith, J. (2007) Community Profiling: a practical guide. Maidenhead: Open University Press: McGraw-Hill Education 6. McLoughlin, J., Kaminski, J., Sodagar, B., Khan, S., Harris, R., Arnaudo, G., & Mc Brearty, S. (2009). A strategic approach to social impact measurement of social enterprises: The SIMPLE methodology, Social Enterprise Journal, Vol. 2 No. 2, pp. 154-178 7. Millar, Ross and Hall, Kelly (2012) Social Return on Investment (SROI) and performance measurement. Public Management Review. pp. 1-19. ISSN 1471-9037 8. Mulgan, G., Tucker, S., Ali R., and Sanders, B. (2007) ‘Social innovation what it is, why it matters and how it can be accelerated’ http://www.sbs.ox.ac.uk/centres/skoll/research/Documents/Social Innovation.pdf 9. Murray, R., Caulier-Grice, J., Mulgan, G. (2010) The Open Book of Social Innovation. London: The Young Foundation and NESTA http://www.nesta.org.uk/library/documents/Social_Innovator_020310.pdf 10. New Economics Foundation (2008), ‘Prove and Improve’, available at: www.proveandimprove.org 11. Parker, S. and Heapy, J. (2006) The Journey to the Interface How public service design can connect users to reform 12. PATTON, Rob, Managing and Measuring Social Enterprises, Sage Publications, London, 2001 13. Schwab Foundation for Social Entrepreneurship (2013) Breaking the Binary: Policy Guide to Scaling Social Innovation http://www.weforum.org/pdf/schwabfound/PolicyGuide_to_ScalingSocial Innovation.pdf 14. Social Innovation eXchange (SIX) and the Young Foundation (2010) Study on Social Innovation http://youngfoundation.org/wp-content/uploads/2012/10/Study-on-Social-Innovation-for-the-Bureau-of-European-Policy-Advisors-March-2010.pdf 15. The Theoretical, Empirical and Policy Foundations for Social Innovation in Europe (TEPSIE) http://www.tepsie.eu/ |
N/A |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 20 |
Arazi Çalışması | 1 | 10 |
Sunum/Jüri | 3 | 20 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 29 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 1 | 4 | 4 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 14 | 5 | 70 |
Final Sınavı | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü (saat): | 188 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
OC1 | |||||||||
OC2 | |||||||||
OC3 | |||||||||
OC4 | |||||||||
OC5 |