DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Uygulamalı Stratejik Marka Yönetimi BA 334 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: işletme
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Ezgi MERDİN UYGUR
Dersin Amacı: Bu dersin amacı marka yönetimine dair temel terim, konseptleri ve marka yönetimine dair aktiviteleri öğrencilere sunmayı hedefler.
Dersin İçeriği: Marka Yönetimi dersi marka yönetiminin temellerini içerirken aynı zamanda marka yönetiminin süreci, bu süreci etkileyen faktörler, marka yönetiminde kullanılan ve şirketlere rekabetçi avantaj sağlayan pazarlama ve şirket aktivitelerine de geniş bir bakış açısı sağlanacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Marka yönetimi terimlerine hakim olmak
  • 2- • Kritik bir marka analiz raporunu hazırlayabilmek
  • 3- • Marka ile ilgili güncel ve sosyal sorunları tartışabilmek
  • 4- • Akademik makale okuma ve tartışma deneyimi kazanmak
  • 5- • Kişisel marka oluşturabilmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Dersler


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık ÖÇ
1 Giriş, Marka Nedir? Keller, Ch. 1 5
2 Marka Unsurları Keller, Ch. 4 1
3 Marka Değeri Keller, Ch. 2,15 1,2
4 Marka Konumlandırma Keller, Ch. 2, Parham & Santana, Extendonomics: 10 ways to extend your brand 1,2
5 Marka Mimarisi Keller, Ch. 12 1,2
6 Marka Kişiliği Keller, Ch. 9 1,2,3,5
7 Pazar Araştırma Naresh K. Malhotra, Marketing Research: An Applied Orientation, 6th edition, Prentice Hall, 2010 3
8 ARASINAV
9 Marka İnsansılaştırma BİLİMSEL MAKALELER 3,4,5
10 Tüketici- Marka İlişkileri BİLİMSEL MAKALELER 3
11 Marka toplulukları BİLİMSEL MAKALELER 3
12 Destinasyon Markalama BİLİMSEL MAKALELER 3
13 SUNUMLAR 2
14 SUNUMLAR 2


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Keller, K.L, Brand Management, 4th edition, GE Pearson. 2013


DİĞER KAYNAKLAR

İşletme dergileri (e.g. HBR, Business Week, The Wall Street Journal, Fortune, The Economist).


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 20
Ödev 1 10
Sunum/Jüri 1 10
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 20
Final Sınavı 1 40
Total: 18 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati15230
Ödev13030
Sunum/Jüriye Hazırlık13030
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler11010
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar12020
Final Sınavı13030
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

#
OC1
OC2
OC3
OC4
OC5