Akademik Birim: |
İşletme |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Meltem KIYGI ÇALLI |
Dersin Amacı: |
Dersin amacı pazarlamacılara iş kararlarını daha iyi verebilmeleri için verilerin nasıl kullanılacağını öğretmektir. |
Dersin İçeriği: |
Öğrenciler, kampanya performansını ölçmek, müşteri değerini hesaplamak ve daha iyi, içgörü temelli, yatırım getirisi odaklı pazarlama stratejileri geliştirmelerine yardımcı olacak yöntem ve ölçümleri öğrenir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Pazarlama programlarınızın etkinliğini ve verimliliğini artırmak için verileri kullanma edinimi
- 2- Pazarlama performansınızı değerlendirmek için metrikleri tartışma edinimi
- 3- Müşterilerinizin değerini belirlemek için verileri kullanma edinimi
- 4- Kampanya performansını iyileştirmek için bir test programı hazırlama edinimi
- 5- Pazarlama harcamalarını tartışma ve yatırım geri dönüşünü arttırma edinimi
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Yüz Yüze |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
Mark Jeffery. 2010. Data-Driven Marketing: The 15 Metrics Everyone in Marketing Should Know Kitabından İlgili Bölüm |
2 |
Veri Tabanlı Pazarlama Üzerindeki Beş Engeli Aşmak: Doğru Verileri Toplama, Nedensellik, Veri Yokluğu, Kaynaklar ve Araçlar, İnsanlar ve Değişim |
Mark Jeffery. 2010. Data-Driven Marketing: The 15 Metrics Everyone in Marketing Should Know Kitabından İlgili Bölüm |
3 |
Klasik Pazarlama Metrikleri: Pazarlama Faaliyetlerini Metriklere Bağlama, Balanced Scorecard, B2B Ölçümü |
Mark Jeffery. 2010. Data-Driven Marketing: The 15 Metrics Everyone in Marketing Should Know Kitabından İlgili Bölüm |
4 |
Beş Temel Finansal Olmayan Metrik: Marka Farkındalığı, Karşılaştırmalı Pazarlama Metriği, Sadakat Pazarlaması Metriği, Müşteri Memnuniyeti, Kampanya Etkinliği Metriği |
Mark Jeffery. 2010. Data-Driven Marketing: The 15 Metrics Everyone in Marketing Should Know Kitabından İlgili Bölüm |
5 |
ROI: Dört Temel Finansal Metrik: Kar, Net Bugünkü Değer (NPV), İç Verim Oranı (IRR), Geri Ödeme |
Mark Jeffery. 2010. Data-Driven Marketing: The 15 Metrics Everyone in Marketing Should Know Kitabından İlgili Bölüm |
6 |
Müşteri Ömrü Değeri |
Mark Jeffery. 2010. Data-Driven Marketing: The 15 Metrics Everyone in Marketing Should Know Kitabından İlgili Bölüm |
7 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
8 |
Tıklamalardan İnternet Pazarlama Metrikleriyle Değerleme: Tıklama Başına Maliyet, İşlem Dönüşüm Oranı, Harcanan Reklam Doları Dönüş Miktarı, Hemen Çıkma Oranı, Ağızdan Ağıza |
Mark Jeffery. 2010. Data-Driven Marketing: The 15 Metrics Everyone in Marketing Should Know Kitabından İlgili Bölüm |
9 |
Çevik Pazarlama: Yakın Zamanlı Verilerin Performans Geliştirmek İçin Kullanılması |
Mark Jeffery. 2010. Data-Driven Marketing: The 15 Metrics Everyone in Marketing Should Know Kitabından İlgili Bölüm |
10 |
Analitik Pazarlamaya Yönelik Temel Yaklaşımlar |
Mark Jeffery. 2010. Data-Driven Marketing: The 15 Metrics Everyone in Marketing Should Know Kitabından İlgili Bölüm |
11 |
Veri Tabanlı Pazarlama İçin Altyapı |
Mark Jeffery. 2010. Data-Driven Marketing: The 15 Metrics Everyone in Marketing Should Know Kitabından İlgili Bölüm |
12 |
Pazarlama Bütçeleri, Teknoloji ve Temel Süreçler |
Mark Jeffery. 2010. Data-Driven Marketing: The 15 Metrics Everyone in Marketing Should Know Kitabından İlgili Bölüm |
13 |
Pazarlama Kampanyası Yönetimi |
Mark Jeffery. 2010. Data-Driven Marketing: The 15 Metrics Everyone in Marketing Should Know Kitabından İlgili Bölüm |
14 |
Araştırma: Pazarlama Süreçleri, Teknoloji ve Firma Performansı ile İlişkilendirilmesi |
Mark Jeffery. 2010. Data-Driven Marketing: The 15 Metrics Everyone in Marketing Should Know Kitabından İlgili Bölüm |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek