| Akademik Birim: |
İşletme |
| Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
| Ön Koşullar |
Yok |
| Öğrenim Dili: |
İngilizce |
| Dersin Düzeyi: |
Lisans |
| Dersin Koordinatörü: |
Meltem KIYGI ÇALLI |
| Dersin Amacı: |
Dersin amacı pazarlamacılara iş kararlarını daha iyi verebilmeleri için verilerin nasıl kullanılacağını öğretmektir. |
| Dersin İçeriği: |
Öğrenciler, kampanya performansını ölçmek, müşteri değerini hesaplamak ve daha iyi, içgörü temelli, yatırım getirisi odaklı pazarlama stratejileri geliştirmelerine yardımcı olacak yöntem ve ölçümleri öğrenir. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Pazarlama programlarınızın etkinliğini ve verimliliğini artırmak için verileri kullanma edinimi
- 2- Pazarlama performansınızı değerlendirmek için metrikleri tartışma edinimi
- 3- Müşterilerinizin değerini belirlemek için verileri kullanma edinimi
- 4- Kampanya performansını iyileştirmek için bir test programı hazırlama edinimi
- 5- Pazarlama harcamalarını tartışma ve yatırım geri dönüşünü arttırma edinimi
|
| Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Yüz Yüze |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 |
Giriş |
Mark Jeffery. 2010. Data-Driven Marketing: The 15 Metrics Everyone in Marketing Should Know Kitabından İlgili Bölüm |
| 2 |
Veri Tabanlı Pazarlama Üzerindeki Beş Engeli Aşmak: Doğru Verileri Toplama, Nedensellik, Veri Yokluğu, Kaynaklar ve Araçlar, İnsanlar ve Değişim |
Mark Jeffery. 2010. Data-Driven Marketing: The 15 Metrics Everyone in Marketing Should Know Kitabından İlgili Bölüm |
| 3 |
Klasik Pazarlama Metrikleri: Pazarlama Faaliyetlerini Metriklere Bağlama, Balanced Scorecard, B2B Ölçümü |
Mark Jeffery. 2010. Data-Driven Marketing: The 15 Metrics Everyone in Marketing Should Know Kitabından İlgili Bölüm |
| 4 |
Beş Temel Finansal Olmayan Metrik: Marka Farkındalığı, Karşılaştırmalı Pazarlama Metriği, Sadakat Pazarlaması Metriği, Müşteri Memnuniyeti, Kampanya Etkinliği Metriği |
Mark Jeffery. 2010. Data-Driven Marketing: The 15 Metrics Everyone in Marketing Should Know Kitabından İlgili Bölüm |
| 5 |
ROI: Dört Temel Finansal Metrik: Kar, Net Bugünkü Değer (NPV), İç Verim Oranı (IRR), Geri Ödeme |
Mark Jeffery. 2010. Data-Driven Marketing: The 15 Metrics Everyone in Marketing Should Know Kitabından İlgili Bölüm |
| 6 |
Müşteri Ömrü Değeri |
Mark Jeffery. 2010. Data-Driven Marketing: The 15 Metrics Everyone in Marketing Should Know Kitabından İlgili Bölüm |
| 7 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
| 8 |
Tıklamalardan İnternet Pazarlama Metrikleriyle Değerleme: Tıklama Başına Maliyet, İşlem Dönüşüm Oranı, Harcanan Reklam Doları Dönüş Miktarı, Hemen Çıkma Oranı, Ağızdan Ağıza |
Mark Jeffery. 2010. Data-Driven Marketing: The 15 Metrics Everyone in Marketing Should Know Kitabından İlgili Bölüm |
| 9 |
Çevik Pazarlama: Yakın Zamanlı Verilerin Performans Geliştirmek İçin Kullanılması |
Mark Jeffery. 2010. Data-Driven Marketing: The 15 Metrics Everyone in Marketing Should Know Kitabından İlgili Bölüm |
| 10 |
Analitik Pazarlamaya Yönelik Temel Yaklaşımlar |
Mark Jeffery. 2010. Data-Driven Marketing: The 15 Metrics Everyone in Marketing Should Know Kitabından İlgili Bölüm |
| 11 |
Veri Tabanlı Pazarlama İçin Altyapı |
Mark Jeffery. 2010. Data-Driven Marketing: The 15 Metrics Everyone in Marketing Should Know Kitabından İlgili Bölüm |
| 12 |
Pazarlama Bütçeleri, Teknoloji ve Temel Süreçler |
Mark Jeffery. 2010. Data-Driven Marketing: The 15 Metrics Everyone in Marketing Should Know Kitabından İlgili Bölüm |
| 13 |
Pazarlama Kampanyası Yönetimi |
Mark Jeffery. 2010. Data-Driven Marketing: The 15 Metrics Everyone in Marketing Should Know Kitabından İlgili Bölüm |
| 14 |
Araştırma: Pazarlama Süreçleri, Teknoloji ve Firma Performansı ile İlişkilendirilmesi |
Mark Jeffery. 2010. Data-Driven Marketing: The 15 Metrics Everyone in Marketing Should Know Kitabından İlgili Bölüm |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek