DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Veri Güdümlü Pazarlama BA 404 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 5
Akademik Birim: İşletme
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Meltem KIYGI ÇALLI
Dersin Amacı: Dersin amacı pazarlamacılara iş kararlarını daha iyi verebilmeleri için verilerin nasıl kullanılacağını öğretmektir.
Dersin İçeriği: Öğrenciler, kampanya performansını ölçmek, müşteri değerini hesaplamak ve daha iyi, içgörü temelli, yatırım getirisi odaklı pazarlama stratejileri geliştirmelerine yardımcı olacak yöntem ve ölçümleri öğrenir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Pazarlama programlarınızın etkinliğini ve verimliliğini artırmak için verileri kullanma edinimi
  • 2- Pazarlama performansınızı değerlendirmek için metrikleri tartışma edinimi
  • 3- Müşterilerinizin değerini belirlemek için verileri kullanma edinimi
  • 4- Kampanya performansını iyileştirmek için bir test programı hazırlama edinimi
  • 5- Pazarlama harcamalarını tartışma ve yatırım geri dönüşünü arttırma edinimi
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Yüz Yüze


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş Mark Jeffery. 2010. Data-Driven Marketing: The 15 Metrics Everyone in Marketing Should Know Kitabından İlgili Bölüm
2 Veri Tabanlı Pazarlama Üzerindeki Beş Engeli Aşmak: Doğru Verileri Toplama, Nedensellik, Veri Yokluğu, Kaynaklar ve Araçlar, İnsanlar ve Değişim Mark Jeffery. 2010. Data-Driven Marketing: The 15 Metrics Everyone in Marketing Should Know Kitabından İlgili Bölüm
3 Klasik Pazarlama Metrikleri: Pazarlama Faaliyetlerini Metriklere Bağlama, Balanced Scorecard, B2B Ölçümü Mark Jeffery. 2010. Data-Driven Marketing: The 15 Metrics Everyone in Marketing Should Know Kitabından İlgili Bölüm
4 Beş Temel Finansal Olmayan Metrik: Marka Farkındalığı, Karşılaştırmalı Pazarlama Metriği, Sadakat Pazarlaması Metriği, Müşteri Memnuniyeti, Kampanya Etkinliği Metriği Mark Jeffery. 2010. Data-Driven Marketing: The 15 Metrics Everyone in Marketing Should Know Kitabından İlgili Bölüm
5 ROI: Dört Temel Finansal Metrik: Kar, Net Bugünkü Değer (NPV), İç Verim Oranı (IRR), Geri Ödeme Mark Jeffery. 2010. Data-Driven Marketing: The 15 Metrics Everyone in Marketing Should Know Kitabından İlgili Bölüm
6 Müşteri Ömrü Değeri Mark Jeffery. 2010. Data-Driven Marketing: The 15 Metrics Everyone in Marketing Should Know Kitabından İlgili Bölüm
7 Ara Sınav Ara Sınav
8 Tıklamalardan İnternet Pazarlama Metrikleriyle Değerleme: Tıklama Başına Maliyet, İşlem Dönüşüm Oranı, Harcanan Reklam Doları Dönüş Miktarı, Hemen Çıkma Oranı, Ağızdan Ağıza Mark Jeffery. 2010. Data-Driven Marketing: The 15 Metrics Everyone in Marketing Should Know Kitabından İlgili Bölüm
9 Çevik Pazarlama: Yakın Zamanlı Verilerin Performans Geliştirmek İçin Kullanılması Mark Jeffery. 2010. Data-Driven Marketing: The 15 Metrics Everyone in Marketing Should Know Kitabından İlgili Bölüm
10 Analitik Pazarlamaya Yönelik Temel Yaklaşımlar Mark Jeffery. 2010. Data-Driven Marketing: The 15 Metrics Everyone in Marketing Should Know Kitabından İlgili Bölüm
11 Veri Tabanlı Pazarlama İçin Altyapı Mark Jeffery. 2010. Data-Driven Marketing: The 15 Metrics Everyone in Marketing Should Know Kitabından İlgili Bölüm
12 Pazarlama Bütçeleri, Teknoloji ve Temel Süreçler Mark Jeffery. 2010. Data-Driven Marketing: The 15 Metrics Everyone in Marketing Should Know Kitabından İlgili Bölüm
13 Pazarlama Kampanyası Yönetimi Mark Jeffery. 2010. Data-Driven Marketing: The 15 Metrics Everyone in Marketing Should Know Kitabından İlgili Bölüm
14 Araştırma: Pazarlama Süreçleri, Teknoloji ve Firma Performansı ile İlişkilendirilmesi Mark Jeffery. 2010. Data-Driven Marketing: The 15 Metrics Everyone in Marketing Should Know Kitabından İlgili Bölüm


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Mark Jeffery. 2010. Data-Driven Marketing: The 15 MEtrics Everyone in Marketing Should Know, Wiley & Sons, Inc.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 -
Ödev 4 20
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 30
Final Sınavı 1 50
Total: 20 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Ödev4624
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar12929
Final Sınavı13030
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

#
OC1
OC2
OC3
OC4
OC5