| Akademik Birim: | 
    Yönetim Bilişim Sistemleri | 
  
  
    | Öğrenim Türü: | 
    Örgün eğitim | 
  
  
    | Ön Koşullar | 
    Yok | 
  
  
    | Öğrenim Dili: | 
    İngilizce | 
  
  
    | Dersin Düzeyi: | 
    Lisans | 
  
  
    | Dersin Koordinatörü: | 
    
        - -             | 
  
	
  
    | Dersin Amacı: | 
    Veri görselleştirmesinin temelleri ile ilgili giriş yapılır. Temel istatistiki yöntemler ve programlama kullanılmaktadır. Gerçek hayattan gelen yüksek boyutlu verileri anlamak için görselleştirme araçlarının nasıl kullanılabileceği gösterilir.  | 
  
  
    | Dersin İçeriği: | 
    • Temel Veri Analizi 
• Temel İstatistik  
• R dili ve görselleştirme araçları 
• Ggplot2 kitaplığı 
• Python dili ve görselleştirme araçları 
• Matplotlib kitaplığı | 
  
  
    | Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | 
     - 1- İstatistikle ilgili temel kavramları anlamak.
 - 2- Verilen bir verinin temel özelliklerini görselleştirme araçları ile çözümleyebilmek
 - 3- Açık kaynak kodlu bilinen görselleştirme yazılımlarını ve kitaplıklarını kurabilmek ve kullanabilmek
 - 4- Verinin doğasını çözümleyebilmek 
 - 5- Verilen bir problemle ilgili “iyi” görselleştirme yapabilmek için betik yazabilmek
 
  | 
  
    
    | Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | 
    Ders, Lab çalışmaları, ödev, kısasınav, ara ve final sınavları  | 
  
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
	| 1 | 
    Giriş | 
    Önerilen kaynakları okumak | 
    
	| 2 | 
    Temel Görselleştirme Teknikleri  | 
    Önerilen kaynakları okumak | 
    
	| 3 | 
    Temel İstatistik | 
    Önerilen kaynakları okumak | 
    
	| 4 | 
    R dili ile temel istatistik | 
    Önerilen kaynakları okumak | 
    
	| 5 | 
    R dili görselleştirme araçları | 
    Önerilen kaynakları okumak | 
    
	| 6 | 
    R kitaplıkları: ggplot2 | 
    Önerilen kaynakları okumak | 
    
	| 7 | 
    Ggplot2 kitaplığı | 
    Önerilen kaynakları okumak | 
    
	| 8 | 
    Ggplot2 kitaplığı | 
    Önerilen kaynakları okumak | 
    
	| 9 | 
    Büyük veri ile çalışmak -Boyut indirgeme  | 
    Önerilen kaynakları okumak | 
    
	| 10 | 
    Python diline giriş | 
    Önerilen kaynakları okumak | 
    
	| 11 | 
    Matplotlib kitaplığı | 
    Önerilen kaynakları okumak | 
    
	| 12 | 
    Diğer görselleştirme araçları | 
    Önerilen kaynakları okumak | 
    
	| 13 | 
    Proje sunumları | 
    Sunumların hazırlanması | 
    
	| 14 | 
    Genel özet | 
    Önerilen kaynakları okumak | 
    
     Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
	
	
	
		PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
		
		
| # | 
PY1 | 
PY2 | 
PY3 | 
PY4 | 
PY5 | 
PY6 | 
PY7 | 
PY8 | 
PY9 | 
PY10 | 
PY11 | 
| OC1 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC2 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC3 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC4 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC5 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
		
		
		    Katkı Düzeyi:  1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek