| Akademik Birim: |
Yönetim Bilişim Sistemleri |
| Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
| Ön Koşullar |
Yok |
| Öğrenim Dili: |
İngilizce |
| Dersin Düzeyi: |
Lisans |
| Dersin Koordinatörü: |
- - |
| Dersin Amacı: |
Veri görselleştirmesinin temelleri ile ilgili giriş yapılır. Temel istatistiki yöntemler ve programlama kullanılmaktadır. Gerçek hayattan gelen yüksek boyutlu verileri anlamak için görselleştirme araçlarının nasıl kullanılabileceği gösterilir. |
| Dersin İçeriği: |
• Temel Veri Analizi
• Temel İstatistik
• R dili ve görselleştirme araçları
• Ggplot2 kitaplığı
• Python dili ve görselleştirme araçları
• Matplotlib kitaplığı |
| Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- İstatistikle ilgili temel kavramları anlamak.
- 2- Verilen bir verinin temel özelliklerini görselleştirme araçları ile çözümleyebilmek
- 3- Açık kaynak kodlu bilinen görselleştirme yazılımlarını ve kitaplıklarını kurabilmek ve kullanabilmek
- 4- Verinin doğasını çözümleyebilmek
- 5- Verilen bir problemle ilgili “iyi” görselleştirme yapabilmek için betik yazabilmek
|
| Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders, Lab çalışmaları, ödev, kısasınav, ara ve final sınavları |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 |
Giriş |
Önerilen kaynakları okumak |
| 2 |
Temel Görselleştirme Teknikleri |
Önerilen kaynakları okumak |
| 3 |
Temel İstatistik |
Önerilen kaynakları okumak |
| 4 |
R dili ile temel istatistik |
Önerilen kaynakları okumak |
| 5 |
R dili görselleştirme araçları |
Önerilen kaynakları okumak |
| 6 |
R kitaplıkları: ggplot2 |
Önerilen kaynakları okumak |
| 7 |
Ggplot2 kitaplığı |
Önerilen kaynakları okumak |
| 8 |
Ggplot2 kitaplığı |
Önerilen kaynakları okumak |
| 9 |
Büyük veri ile çalışmak -Boyut indirgeme |
Önerilen kaynakları okumak |
| 10 |
Python diline giriş |
Önerilen kaynakları okumak |
| 11 |
Matplotlib kitaplığı |
Önerilen kaynakları okumak |
| 12 |
Diğer görselleştirme araçları |
Önerilen kaynakları okumak |
| 13 |
Proje sunumları |
Sunumların hazırlanması |
| 14 |
Genel özet |
Önerilen kaynakları okumak |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
| # |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
| OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek