DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Bilişsel Psikoloji ve Öğrenme PSY 234 Bahar 04+04+00 Zorunlu 6 7
Akademik Birim: Psikoloji
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Ahu GÖKÇE
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrenciler:
- Öğrenme psikolojisi ve insan bilişiyle ilgili farklı kuramları kavrayacaklardır.
- Klasik ve edimsel koşullama prensiplerini karşılaştırır ve karşılaştırır.
- İnsan bilişiyle ilgili farklı kuramları karşılaştırır ve karşılaştırır.
Dersin İçeriği: 467/5000
Bu ders, öğrenmenin ve insan bilişinin temel ilkelerini tanıtmak ve 2 bölümden oluşmaktadır. Dersin ilk yarısında klasik ve uygulamalı koşullandırma mekanizmaları ile ödüllendirme ve cezalandırma uygulamaları, teorik yapılar ve günlük yaşam örnekleri sunularak ele alınacaktır. Dersin ikinci yarısı, algı, dikkat, kısa ve uzun süreli hafıza, biliş ve düşünme gibi zihinsel süreçlere odaklanacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Bilişsel psikoloji ve öğrenme psikolojisinde kuramsal bilgileri tanımlayabilme, açıklayabilme ve yorumlayabilme
  • 2- Gerçek yaşam ayarları hakkında teorik bilgileri uygulayabilme
  • 3- İnsan davranış ve bilişsel süreçlerini tanımlayabilir ve açıklayabilir.
  • 4- Zihinsel süreçlerdeki bireysel farklılıkları açıklayabilecektir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Öğrenme aktiviteleri: ödevler, ara sınav ve final sınavları Öğretim yöntemi: Anlatım


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş 
2 Klasik Koşullama ve Alışma
3 Klasik Koşullama
4 Enstrümantal Koşullama
5 Enstrümantal Koşullama
6 Enstrümantal Koşullama
7 Ara Sınav
8 Sözel Öğrenme 
9 Uzun Süreli Bellek
10 Kısa Süreli Bellek
11 Ara Sınav
12 Kodlama
13 Mekansal Öğrenme 
14 Değerlendirme 


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Learning: Behaviour and Cognition, D. A. Lieberman, 3rd ed., Wadsworth Thomson Learning, 2000.

Cognition, M. H. Ashcraft & G. A. Radvansky, 5th ed., Pearson New International Edition, 2014.


DİĞER KAYNAKLAR

Cognition, M. H. Ashcraft & G. A. Radvansky, 5th ed., Pearson New International Edition, 2014.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 3
Ödev 6 12
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 3 2
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 2 42
Final Sınavı 1 41
Total: 26 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama25.511
Proje3515
Ödev6530
Sunum/Jüriye Hazırlık4832
Diğer Uygulamalara Hazırlık4520
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler2510
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar2612
Final Sınavı133
Toplam İş Yükü (saat):175


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1 3                      
OC2   3                    
OC3     3                  
OC4                     2