DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Sosyal Psikolojide Seçme Konular I PSY 433 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Psikoloji
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Mehmet Harma
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere şunları öğretmeyi hedefler:
1. Sosyal psikolojinin teorik altyapısını bimek, açıklamak ve yorumlamak
2. Teorik psikoloji bilgisini psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanmak
3. Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki gelişmeleri izleyebilmek için gerekli beceri ve yetiler.
4. Görsel, sözel ve yazılı araçlar kullanarak açık ve öz iletişim kurmak.
Dersin İçeriği: Bu derslerde sosyal psikoloji alanı ile ilgili güncel konulardan bir seçki (benlik ve kimlik, grup içi ve gruplar arası süreçler, sosyal kimlik kuramı, önyargı, propaganda, v.b.) seminer formatında kapsamlı olarak incelenecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- 1. Öğrenciler mevcut tutum ve ikna araştırması hakkında kapsamlı bir anlayış kazanacaklardır.
  • 2- 2. Öğrenciler, tutum ve ikna araştırmacılarının kullandıkları yöntem türlerini kavrayacak ve genel olarak deneysel metodolojileri eleştirel bir şekilde düşünebilecektir.
  • 3- 3. Öğrenciler, hem kişisel yaşamlarında hem de toplumdaki sosyal sorunları açıklamakta eleştirel bir bakış açısı kazanacaklardır.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders anlatım, öğrenci sunumları, sınıf tartışmaları.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş 
2 Grup Süreçleri: Sosyal Gruplarda Etki
3 Stereotip ve Önyargı: Sebepler ve Tedaviler
4 Stereotip ve Önyargı: Sebepler ve Tedaviler
5 Duygu Psikolojisi I
6 Duygu Psikolojisi II
7 Kişilerarası Çekicilik
8 Kişilerarası Çekicilik
9 Saldırganlık: Neden Başkalarına Zarar Veriyoruz? Önleyebilir miyiz?
10 Saldırganlık: Neden Başkalarına Zarar Veriyoruz? Önleyebilir miyiz?
11 Prososyal Davranış: İnsanlar Neden Yardım Eder?
12 Prososyal Davranış: İnsanlar Neden Yardım Eder?
13 Uygulamalı Sosyal Psikoloji: İnsan Bilgisayar Etkileşimi ve İnsan Faktörü Çalışmaları
14 Değerlendirme 


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Aranson, E., Wilson, T.D., &Akert, R. M (2010). Social Psychology. Pearson (8thEd.)


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 3
Proje 6 12
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 3 2
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 2 42
Final Sınavı 1 41
Total: 26 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama3515
Proje248
Ödev4520
Sunum/Jüriye Hazırlık4520
Diğer Uygulamalara Hazırlık43.514
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler21020
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar428
Final Sınavı133
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1   3             1      
OC2         2              
OC3         2