Akademik Birim: |
Psikoloji |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Ön koşul yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Sezin ÖNER |
Dersin Amacı: |
Öğrencilere şunları öğretmeyi hedefler:
1. Bilişsel psikoloji alt alanının teorik altyapısını tanımlamayı, açıklayabilmeyi ve yorumlayabilmeyi öğretmek
2. Teorik bilişsel psikoloji bilgisini uygulayabilmeyi öğretmek
3. İnsan davranış, biliş ve duygu süreçlerini tanımlayıp açıklayabilmeyi öğretmek |
Dersin İçeriği: |
Bu derste bilişsel psikolojisi alanı ile ilgili güncel konulardan bir seçki (otobiyografik hafıza, dil süreçleri, hafıza ve süreçleri, v.b.) seminer formatında kapsamlı olarak incelenecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Bilişsel psikolojide kuramsal bilgileri tanımlayabilme, açıklayabilme ve yorumlayabilme
- 2- Gerçek yaşam hakkında teorik bilgileri uygulayabilme
- 3- İnsan davranış ve bilişsel süreçlerini tanımlayabilme ve açıklayabilme
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Anlatım, Sunum, Ödev |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
Süreçlere Genel Bakış (Öğrenme ve Unutma Ve Yanlış Hatırlama), Duyusal Bellek Ve Kısa Süreli Bellek |
|
3 |
Duyusal Bellek ve Kısa Süreli Bellek, Çalışma Belleği |
|
4 |
Çalışma Belleği, Epizodik Bellek |
|
5 |
Semantik Bellek, Otobiyografik Bellek |
|
6 |
Otobiyografik Bellek (Duygu ve Bellek), Bildirimsel Olmayan Bellek |
|
7 |
Ara Sınav |
|
8 |
Bellek İşleme ve Geri Getirme |
|
9 |
Bellek İşleme ve Geri Getirme, Unutma |
|
10 |
Görgü Tanıklığı, Olası Bellek |
|
11 |
Ara Sınav |
|
12 |
Gelişimsel Değişimler: Çocukluktaki Bellek |
|
13 |
Bellek ve Yaşlanma |
|
14 |
Değerlendirme |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
OC1 |
1 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
2 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
2 |
2 |
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek