DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Uygulamalı Ekonomi EC 435 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 5
Akademik Birim:
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok.
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Meltem ŞENGÜN UCAL
Dersin Amacı: 1. Teorileri test edilebilir hipotezlere dönüştürme.
2. Güncel verileri toplama ve açıklama.
3. Verileri analiz etme ve hipotezleri test etmede uygun metodlar kullanabilme.
4. Uygulamalı ekonomi örneklerini değerlendirme.
Dersin İçeriği: Ders uygulamalı ekonomi alanına giriş sağlıyor. Uygulamalı Ekonomi dersinin ana uygulamalarını şu şekilde özetleyebiliriz Ekonomi teorisini test edilebilir hipotezlere dönüştürme, güncel verileri toplama ve açıklama, ayrıca verileri uygun metodlarla analiz etme ve hipotezleri test etme. Ders süresi boyunca, öğrencilerin önceden görmüş oldukları ekonomi teorileri gözden geçirilerek ekonomistlerin bu teorileri hangi veri ve metod türleriyle ne şekilde analiz ettikleri gösterilmeye çalışılacaktır. Çalışma ögeleri çeşitli başlıklar içerisinde makroekonomik teoriler, mikroekonomik teoriler, uluslar arası ticaret teorisi ve ekonomik coğrafya. Öğrenciler ayrıca sınıfta yapılan egzersizlerle mevcut bilgilerini Türkiye ve global ekonomi verileri üzerinde deneme fırsatı bulmaktadırlar.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Uygulamalı ekonomideki yazımları okuma ve anlayabilme.
  • 2- Uygulamalı ekonomi yazımlarını kritik ederek değerlendirme.
  • 3- Ekonomi metodlarını anlama ve üzerinde düşünebilme.
  • 4- Uygulamada verilerle çalışabilme.
  • 5- Uygulamada istatistiksel yazılımları kullanabilme.
  • 6- Uygulamada ekonometrik ölçekleri kullanabilme.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders ödevler, labaratuar çalışması ve bilgisayar Uygulamaları (Eviews, Stata, Excel,.....) ile desteklenecektir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş 1. Bölüm
2 Tüketim ve Tasarruf 16. Bölüm
3 Tüketim ve Tasarruf ( Çapraz Durum Analizi) 16. Bölüm
4 Yatırım 17. Bölüm
5 Yatırım (Zaman Serileri Analizi) 17. Bölüm
6 İşsizlik 22. Bölüm
7 İşsizlik (Açıklayıcı İstatistikler Çapraz Durum ve Zaman Serileri) 22. Bölüm
8 Enflasyon 23. Bölüm
9 Enflasyon (İleri Analiz) 23. Bölüm
10 Ekonomik Büyüme 29. Bölüm
11 Ekonomik Büyüme (Panel veri işlemleri) 29. Bölüm
12 Ekonomik gelir ve refah dağılımı 14. Bölüm
13 Ekonomik gelir ve refah dağılımı (Panel verilerle uzamsal analiz) 14. Bölüm
14 Final projesi bilgileri


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Griffiths, Allan and Stuart Wall (2012): Applied Economics, Harlow: Prentice Hall.


DİĞER KAYNAKLAR

Ark, Bart van, Robert Inklaar, Robert H. McGuckin and Marcel P. Timmer (2003): `The employment effects of the `new economy?. A comparison of the European Union and the United States?, National Institute Economic Review, No. 184, April, pp 86-98.].
E. Borensztein, J. De Gregorio and J.-W. Lee (1998): `How does foreign direct investment affect economic growth??, Journal of International Economics, Vol. 45, pp 115-135.
Pindyck, Robert S. and Andres Solimano (1993): `Economic Instability and Aggregate Investment?, World Bank Policy Research Working Papers, WPS No. 1148, The World Bank, Washington D.C.
Ram, Rati (1982): `Dependency Rates and Aggregate Savings: A New International Cross-Section Study?, The American Economic Review, Vol. 72, No. 3., pp 537-544.
Sala-i-Martin, Xavier (1996): `Regional cohesion: Evidence of theories of regional growth and convergence?, European Economic Review, Vol. 40, pp 1325-1352.
Shafik, Nemat (1992): `Modelling Investment Behavior in Developing Countries ? An Application to Egypt?, Working Paper Series, No. 452, The World Bank, Washington D.C.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Uygulama 6 30
Proje 1 30
Final Sınavı 1 40
Total: 8 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati16348
Uygulama6530
Proje12929
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler16116
Final Sınavı11515
Toplam İş Yükü (saat):138


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1 1 1     3          
OC2 1 1     3          
OC3 1 1     3          
OC4 1 1     3          
OC5 1 1     3          
OC6 1 1     3