Akademik Birim: |
İşletme Fakültesi |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
Türkçe |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Bora SELÇUK |
Dersin Amacı: |
İKY dersinin amacı insan kaynakları yönetimi süreçlerinin bilimsel temellerini irdelemek ve öğrencilere İKY işlevleri konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır. Bu kapsamda dersin amacı aşağıdaki üç maddede özetlenebilir: İnsan (Kaynakları) Yönetimi ile ilgili temel kavramları öğretmek, İKY bilgisini kurumsal performansı artırmaya yönelik olarak kullanabilme becerisi
kazandırmak, İKY bilgisini çalışan memnuniyetini artırmaya yönelik olarak kullanabilme becerisi kazandırmak.
|
Dersin İçeriği: |
İşletmenin destek aktiviteleri kapsamında yer alan insan kaynaklarının yönetimi ve ilkeleri,örgütlenmesi, iş analizi, personel planlaması, personel sağlama ve secme, oryantasyon, egitim, yetistirme ve gelistirme, kariyer planlaması, ödül ve ücretlendirme gibi temel fonksiyonları kapsar |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- İKY ile ilgili temel konularda (eleman seçme, eğitim, performans değerleme, ücretleme vb.) bilgi,
- 2- İKY faaliyetleri ile örgüt performansı arasındaki ilişkiyi kavrayabilme becerisi,
- 3- İKY faaliyetleri ile çalışan memnuniyeti arasındaki ilişkiyi kavrayabilme becerisi,
- 4- İKY faaliyetlerinin örgütler içindeki stratejik rolünü anlayabilme becerisi,
- 5- İKY süreci oluşturabilme bilgisi
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Anlatım Yöntemi, Soru Cevap Yöntemi, Sunum Yöntemi |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Genel Esaslar, Dersi Tanıtma, Öğrencilerden Beklentiler Konunun anlam ve önemi |
|
2 |
İnsan Kaynakları Yönetimi– Genel Bilgiler Örgüt Kuramları ve İKY Gelişimi- İKY İşlevleri, İlkeleri, Örgütlenmesi; Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi; İKY Sistemleri Alanında Teknolojik Gelişmeler |
|
3 |
İnsan Kaynakları Yönetimi (İKY) – Genel Bilgiler (devam) |
|
4 |
. İKY İşlevleri İçin Hazırlık Aşaması: İş Analizleri; İş (Görev) Tanımları; Görev Gerekleri |
|
5 |
İşletmelerde İnsan Kaynakları Planlaması ve Yetenek Yönetimi 1. Çalışan İhtiyacının Tahmini 2. Çalışan Tedariki |
|
6 |
İK Seçimi ve Önemi; İK Seçiminde Kullanılan Yöntemler |
|
7 |
İK Seçimi ve Önemi; İK Seçiminde Kullanılan Yöntemler (devam) |
|
8 |
İK’nı İşe Yerleştirme, Eğitim ve Geliştirme |
|
9 |
İK’nı İşe Yerleştirme, Eğitim ve Geliştirme (Devam) |
|
10 |
Örgütsel Sosyalizasyon ve Kariyer Yönetimi -Ara sınav |
|
11 |
Performans (Başarım) Değerleme; Performans Değerleme Yöntemleri |
|
12 |
Performans Değerleme; Performans Değ. Ynt. (devam) |
|
13 |
Ücret Yönetimi (Ücret ve Ücret Sistemleri; Ücret Politikaları) |
|
14 |
Ücret Yönetimi (Ücret ve Ücret Sistemleri; Ücret Politikaları) (devam) VI. Çalışanların Elde Tutulması (İKY döngüsünün tamamlanması) Kapanış ve genel değerlendirme |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
PY13 |
OC1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
1 |
2 |
1 |
2 |
1 |
|
|
|
1 |
|
|
|
|
OC3 |
|
|
1 |
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek