DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Kullanıcı Deneyimi |
NS 513 |
Güz |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
7.5 |
Akademik Birim: |
Yeni Medya M.A. |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Çiğdem Bozdağ |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerden:
• Kullanıcı Deneyimi Tasarımı Prensiplerini öğrenmeleri,
• Kullanıcı Deneyimi Odaklı Araştırma yapma becerileri geliştirmeleri,
• Etkileşim Tasarımı ve Bilgi Mimarisi hakkında derinlemesine bir bilgiye sahip olmaları,
• Dijital Tasarım (Arayüz Tasarımı - UI) ve Optimizasyon A/B Test programlarını kullanmayı öğrenmeleri
Beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Kullanıcı Deneyimi Tasarımı’nın herhangi bir fiziksel veya dijital ürününün, hedeflediği kullanıcı/müşteri tarafından kolay, etkili ve verimli bir şekilde kullanmasını sağlayan tasarım çözümünü amaçlamaktadır. Kullanıcı deneyimi tasarlanan ve geliştirilen ürünün deneyimsel, duygusal, anlamlı bir değer üretmesini hedeflemektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Kullanıcı deneyimini belirleyen faktörler hakkında ileri düzeyde bilgiye sahip olmak
- 2- Kullanıcı deneyimi odaklı araştırma yöntemlerine hakim olmak
- 3- Dijital tasarımları kullanıcı deneyimi açısından eleştirel bir biçimde değerlendirebilmek
- 4- Etkileşim tasarımı ve bilgi mimarisi hakkında derinlemesine bilgi sahip olmak
- 5- Dijital Tasarım ve Optimizasyon programlarını kullanabilmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Konu anlatımı, atölye çalışmaları, ev ödevleri |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Derse Giriş ve Ders Planı |
Ders Okumaları |
2 |
Kullanıcı Deneyimi Tasarımı Temellerine Giriş |
Ders Okumaları |
3 |
UX101- Kullanılabilirlik Temelleri |
Ders Okumaları |
4 |
UX Trendleri |
Ders Okumaları |
5 |
İnsan Odaklı Tasarım |
Ders Okumaları |
6 |
Araştırmanın Temelleri ve Yöntemleri- Kullanıcı Araştırması |
Kullanıcı Araştırması |
7 |
Araştırma Sunumları |
Sunum Hazırlığı |
8 |
İlişki Haritası- Kullanılabilirlik Testi |
Ders Okumaları |
9 |
Bilgi Mimarisi (IA) |
Ders Okumaları |
10 |
Wireframe Tasarımı |
Ders Okumaları |
11 |
Etkileşim Tasarımı |
Ders Okumaları |
12 |
Prototipleme |
Ders Okumaları |
13 |
A/B Test / Optimizasyon |
Ders Okumaları |
14 |
Nesnelerin İnterneti ve Kullanıcı Deneyimi (IoX) |
Ders Okumaları |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
https://www.nngroup.com/articles/usability-101-introduction-to-usability/ 2- Krug, S., Don’t Make me Think, 2000
Norman, A. D., The Design of Everyday Objects, 2003
Lawrence, A., Schneider J., Stickdorn M., and Hormess E. M., This is Service Design Doing, 2018 |
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Proje |
1 |
30 |
Ödev |
2 |
30 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Total: |
4 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Proje | 1 | 50 | 50 |
Ödev | 2 | 25 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 88 | 88 |
Toplam İş Yükü (saat): | 188 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Kullanıcı Deneyimi |
NS 513 |
Güz |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
7.5 |
Akademik Birim: |
Yeni Medya M.A. |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Çiğdem Bozdağ |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerden:
• Kullanıcı Deneyimi Tasarımı Prensiplerini öğrenmeleri,
• Kullanıcı Deneyimi Odaklı Araştırma yapma becerileri geliştirmeleri,
• Etkileşim Tasarımı ve Bilgi Mimarisi hakkında derinlemesine bir bilgiye sahip olmaları,
• Dijital Tasarım (Arayüz Tasarımı - UI) ve Optimizasyon A/B Test programlarını kullanmayı öğrenmeleri
Beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Kullanıcı Deneyimi Tasarımı’nın herhangi bir fiziksel veya dijital ürününün, hedeflediği kullanıcı/müşteri tarafından kolay, etkili ve verimli bir şekilde kullanmasını sağlayan tasarım çözümünü amaçlamaktadır. Kullanıcı deneyimi tasarlanan ve geliştirilen ürünün deneyimsel, duygusal, anlamlı bir değer üretmesini hedeflemektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Kullanıcı deneyimini belirleyen faktörler hakkında ileri düzeyde bilgiye sahip olmak
- 2- Kullanıcı deneyimi odaklı araştırma yöntemlerine hakim olmak
- 3- Dijital tasarımları kullanıcı deneyimi açısından eleştirel bir biçimde değerlendirebilmek
- 4- Etkileşim tasarımı ve bilgi mimarisi hakkında derinlemesine bilgi sahip olmak
- 5- Dijital Tasarım ve Optimizasyon programlarını kullanabilmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Konu anlatımı, atölye çalışmaları, ev ödevleri |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Derse Giriş ve Ders Planı |
Ders Okumaları |
2 |
Kullanıcı Deneyimi Tasarımı Temellerine Giriş |
Ders Okumaları |
3 |
UX101- Kullanılabilirlik Temelleri |
Ders Okumaları |
4 |
UX Trendleri |
Ders Okumaları |
5 |
İnsan Odaklı Tasarım |
Ders Okumaları |
6 |
Araştırmanın Temelleri ve Yöntemleri- Kullanıcı Araştırması |
Kullanıcı Araştırması |
7 |
Araştırma Sunumları |
Sunum Hazırlığı |
8 |
İlişki Haritası- Kullanılabilirlik Testi |
Ders Okumaları |
9 |
Bilgi Mimarisi (IA) |
Ders Okumaları |
10 |
Wireframe Tasarımı |
Ders Okumaları |
11 |
Etkileşim Tasarımı |
Ders Okumaları |
12 |
Prototipleme |
Ders Okumaları |
13 |
A/B Test / Optimizasyon |
Ders Okumaları |
14 |
Nesnelerin İnterneti ve Kullanıcı Deneyimi (IoX) |
Ders Okumaları |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
https://www.nngroup.com/articles/usability-101-introduction-to-usability/ 2- Krug, S., Don’t Make me Think, 2000
Norman, A. D., The Design of Everyday Objects, 2003
Lawrence, A., Schneider J., Stickdorn M., and Hormess E. M., This is Service Design Doing, 2018 |
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Proje |
1 |
30 |
Ödev |
2 |
30 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Total: |
4 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Proje | 1 | 50 | 50 |
Ödev | 2 | 25 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 88 | 88 |
Toplam İş Yükü (saat): | 188 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek