Akademik Birim: |
Yeni Medya M.A. |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Çiğdem Bozdağ |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerden:
• Kullanıcı Deneyimi Tasarımı Prensiplerini öğrenmeleri,
• Kullanıcı Deneyimi Odaklı Araştırma yapma becerileri geliştirmeleri,
• Etkileşim Tasarımı ve Bilgi Mimarisi hakkında derinlemesine bir bilgiye sahip olmaları,
• Dijital Tasarım (Arayüz Tasarımı - UI) ve Optimizasyon A/B Test programlarını kullanmayı öğrenmeleri
Beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Kullanıcı Deneyimi Tasarımı’nın herhangi bir fiziksel veya dijital ürününün, hedeflediği kullanıcı/müşteri tarafından kolay, etkili ve verimli bir şekilde kullanmasını sağlayan tasarım çözümünü amaçlamaktadır. Kullanıcı deneyimi tasarlanan ve geliştirilen ürünün deneyimsel, duygusal, anlamlı bir değer üretmesini hedeflemektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Kullanıcı deneyimini belirleyen faktörler hakkında ileri düzeyde bilgiye sahip olmak
- 2- Kullanıcı deneyimi odaklı araştırma yöntemlerine hakim olmak
- 3- Dijital tasarımları kullanıcı deneyimi açısından eleştirel bir biçimde değerlendirebilmek
- 4- Etkileşim tasarımı ve bilgi mimarisi hakkında derinlemesine bilgi sahip olmak
- 5- Dijital Tasarım ve Optimizasyon programlarını kullanabilmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Konu anlatımı, atölye çalışmaları, ev ödevleri |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek
Akademik Birim: |
Yeni Medya M.A. |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Çiğdem Bozdağ |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerden:
• Kullanıcı Deneyimi Tasarımı Prensiplerini öğrenmeleri,
• Kullanıcı Deneyimi Odaklı Araştırma yapma becerileri geliştirmeleri,
• Etkileşim Tasarımı ve Bilgi Mimarisi hakkında derinlemesine bir bilgiye sahip olmaları,
• Dijital Tasarım (Arayüz Tasarımı - UI) ve Optimizasyon A/B Test programlarını kullanmayı öğrenmeleri
Beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Kullanıcı Deneyimi Tasarımı’nın herhangi bir fiziksel veya dijital ürününün, hedeflediği kullanıcı/müşteri tarafından kolay, etkili ve verimli bir şekilde kullanmasını sağlayan tasarım çözümünü amaçlamaktadır. Kullanıcı deneyimi tasarlanan ve geliştirilen ürünün deneyimsel, duygusal, anlamlı bir değer üretmesini hedeflemektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Kullanıcı deneyimini belirleyen faktörler hakkında ileri düzeyde bilgiye sahip olmak
- 2- Kullanıcı deneyimi odaklı araştırma yöntemlerine hakim olmak
- 3- Dijital tasarımları kullanıcı deneyimi açısından eleştirel bir biçimde değerlendirebilmek
- 4- Etkileşim tasarımı ve bilgi mimarisi hakkında derinlemesine bilgi sahip olmak
- 5- Dijital Tasarım ve Optimizasyon programlarını kullanabilmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Konu anlatımı, atölye çalışmaları, ev ödevleri |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek