Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları | PS 511 | Güz | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 7.5 |
Akademik Birim: | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: | berkay.ayhan |
Dersin Amacı: | Ders, kadının toplumdaki yerini ve siyasal toplumsal cinsiyet meselelerini tanımlayan tarihsel koşulları, kültürel normları ve toplumsal kurumları farklı ülkesel ve kültürel bir perspektif ve disiplinlerarası bir bakış açısıyla tartışmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Toplumsal cinsiyete farklı kavramsal yaklaşımlar; klasik ve çağdaş feminist teoriler ve queer teori; toplumsal cinsiyet, sınıf ve yoksulluk ilişkisinin işgücüne katılım ve ev işi bağlamında değerlendirilmesi; siyasal katılım ve toplumsal cinsiyet; ataerki ve ırksal, postkolonyal, dinsel ve etnik bağlamlar; ev içi ve cinsel şiddet. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders Anlatım |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | ÖÇ |
---|---|---|---|
1 | Giriş | 1 | |
2 | Sosyoloji ve Siyaset Bağlamında Toplumsal Cinsiyet | Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması | 1, 2, 3 |
3 | Feminist Teorinin Kısa Tarihi | Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması | 1, 2, 3 |
4 | Queer Teori ve Beden Politikası | Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması | 1, 2, 3 |
5 | Toplumsal Cinsiyet ve Aile İlişkileri | Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması | 1, 2, 3 |
6 | Toplumsal Cinsiyet ve Çalışma İlişkileri | Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması | 1, 2, 3 |
7 | Toplumsal Cinsiyet, Sınıf ve Yoksulluk | Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması | 1, 2, 3 |
8 | Toplumsal Cinsiyet, Irk ve Etnisite | Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması | 1, 2, 3 |
9 | Toplumsal Cinsiyet, Irk ve Etnisite | Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması | 1, 2, 3 |
10 | Toplumsal Cinsiyet ve Siyasal Katılım | Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması | 1, 2, 3 |
11 | Toplumsal Cinsiyet, Şiddet ve Taciz | Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması | 1, 2, 3 |
12 | Toplumsal Cinsiyet ve Din | Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması | 1, 2, 3 |
13 | Toplumsal Cinsiyet ve Suç | Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması | 1, 2, 3 |
14 | Genel Değerlendirme ve Tartışma | 1, 2, 3 |
Susan Shaw and Janet Lee, Women's Voices, Feminist Vision: Classic and Contemporary Readings, 6th ed., McGraw Hill, 2014. / Carole R. McCann and Seung-kyung Kim (eds.), Feminist Theory Reader: Local and Global Perspectives, 4th ed., Routledge, 2016. / Kramer, Laura, |
Beutel, and Ann, The Sociology of Gender: A Brief Introduction, 4th ed., Oxford UP, 2014. / |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Ödev | 3 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 4 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 3 | 30 | 90 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 1 | 25.5 | 25.5 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat): | 187.5 |