DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Yönetişim ve Kentsel Bölgeler PS 533 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 7.5
Akademik Birim: Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans
Dersin Koordinatörü: deniz.ozcetin
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, kent mekanının planlanması ve yönetimi sırasındaki karar alma mekanizmalarını analiz edebilmesi için öğrenciye yerel, bölgesel ve ulusal düzeyde kentsel yönetim literatürünü, bölgesel politikaları ve kentsel mekânın değişen dinamiklerini anlatmaktır.
Dersin İçeriği: Ders, uluslararası ve yerel örnekler üzerinden bölgesel politikaların ve yönetim stratejilerinin analizini içerir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
    Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı ve dersten önce okuma


    HAFTALIK PROGRAM

    HaftaKonularÖn Hazırlık


    ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

    Neil Brenner, New State Spaces: Urban Governance and the Rescaling of Statehood, Oxford UP, 2004.
    Saskia Sassen, “The Global City: Strategic Site/New Frontier,” American Studies, Summer/Fall, 2000, pp.
    79‐95.
    Jonathan Davies and David Imbroscio (eds.), Theories of Urban Politics, Sage Publications, London and Thousand Oaks, 2009.


    DİĞER KAYNAKLAR

    Bryan R. Roberts and Robert H. Wilson (eds.), Urban Segregation and Governance in the Americas, Palgrave Macmillan, 2009.


    DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

    Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
    Katılım - -
    Laboratuvar - -
    Uygulama - -
    Arazi Çalışması - -
    Proje - -
    Ödev - -
    Sunum/Jüri - -
    Derse Özgü Staj - -
    Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
    Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
    Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar - -
    Final Sınavı - -
    Total: 0 0


    İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

    EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
    Toplam İş Yükü (saat):0


    PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

    #