Akademik Birim: |
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
deniz.ozcetin |
Dersin Amacı: |
Dersin amacı, küreselleşme, etnisite ve göç arasındaki ilişkiyi, sınırlar arası geçiş hareketlerini tarihsel, disiplinlerarası ve karşılaştırmalı bir perspektiften ele almaktır. |
Dersin İçeriği: |
Ders ilk göç hareketlerinden günümüz göç dalgalarına değin göç tarihini; etnisite ve göç alanındaki başlıca yaklaşım ve tartışmaları; göç kararında etkili olan faktörleri; göç ve güvenlik ilişkisini; göçmenlerin emek piyasasındaki yerini; etnik grupların oluşum dinamiklerini; günümüz mülteci krizini ve göçün geleceğini incelemektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Temel göç örüntüleri ve etnisite ve ulusal aidiyete dair değişen düşüncelerle ilgili bir kavrayış geliştirmek
- 2- Avrupa ülkelerinin göç sorununa yaklaşım biçimlerini tanımlamak
- 3- Günümüzde Avrupa’daki göç politikasında uluslararası kuruluşların oynadığı rolü öğrenmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders anlatımı ve dersten önce okuma |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
ÖÇ |
1 |
Giriş |
- |
3 |
2 |
Tarihsel Açıdan Göç |
Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması |
1 |
3 |
Yirminci Yüzyılda Göç |
Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması |
1, 2 |
4 |
Göç Teorileri |
Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması |
1 |
5 |
Göç Kararları ve Mikro Süreçler |
Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması |
1, 2, 3 |
6 |
Göç Kararları ve Makro Süreçler |
Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması |
1, 2, 3 |
7 |
Göç, Ulus Devlet ve Sınır Denetimi |
Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması |
1, 2, 3 |
8 |
Yerel/Küresel Emek Piyasaları ve Göç |
Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması |
1, 2, 3 |
9 |
Yeni Etnik Azınlıklar ve Toplum |
Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması |
1, 2, 3 |
10 |
Göçmenler ve Siyasal Katılım |
Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması |
1, 2, 3 |
11 |
Günümüzde Mülteci Krizi |
Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması |
1, 2, 3 |
12 |
Küresel Göç Gündemi |
Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması |
1, 2, 3 |
13 |
Göçün Geleceği |
Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması |
1, 2, 3 |
14 |
Genel Değerlendirme ve Tartışma |
- |
1, 2, 3 |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
Ian Goldin, Geoffrey Cameron and Meera Balarajan, Exceptional People: How Migration Shaped Our World and Will Define Our Future, Princeton UP, 2012.
Massey, D. S., Arango, J., Hugo, G., Kouaouci, A., Pellegrino, A., & Taylor, J. E. (1993). Theories of international migration: A review and appraisal. Population and development review, 431-466.
Timothy J. Hutton and Jeffrey G. Williamson, Global Migration and the World Economy: Two Centuries of Policy and Performance, MIT Press, 2008. |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek