Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Küreselleşme, Göç ve Etnisite | PS 547 | Güz | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 7.5 |
Akademik Birim: | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: | deniz.ozcetin |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, küreselleşme, etnisite ve göç arasındaki ilişkiyi, sınırlar arası geçiş hareketlerini tarihsel, disiplinlerarası ve karşılaştırmalı bir perspektiften ele almaktır. |
Dersin İçeriği: | Ders ilk göç hareketlerinden günümüz göç dalgalarına değin göç tarihini; etnisite ve göç alanındaki başlıca yaklaşım ve tartışmaları; göç kararında etkili olan faktörleri; göç ve güvenlik ilişkisini; göçmenlerin emek piyasasındaki yerini; etnik grupların oluşum dinamiklerini; günümüz mülteci krizini ve göçün geleceğini incelemektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders anlatımı ve dersten önce okuma |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | ÖÇ |
---|---|---|---|
1 | Giriş | - | 3 |
2 | Tarihsel Açıdan Göç | Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması | 1 |
3 | Yirminci Yüzyılda Göç | Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması | 1, 2 |
4 | Göç Teorileri | Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması | 1 |
5 | Göç Kararları ve Mikro Süreçler | Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması | 1, 2, 3 |
6 | Göç Kararları ve Makro Süreçler | Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması | 1, 2, 3 |
7 | Göç, Ulus Devlet ve Sınır Denetimi | Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması | 1, 2, 3 |
8 | Yerel/Küresel Emek Piyasaları ve Göç | Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması | 1, 2, 3 |
9 | Yeni Etnik Azınlıklar ve Toplum | Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması | 1, 2, 3 |
10 | Göçmenler ve Siyasal Katılım | Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması | 1, 2, 3 |
11 | Günümüzde Mülteci Krizi | Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması | 1, 2, 3 |
12 | Küresel Göç Gündemi | Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması | 1, 2, 3 |
13 | Göçün Geleceği | Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması | 1, 2, 3 |
14 | Genel Değerlendirme ve Tartışma | - | 1, 2, 3 |
Ian Goldin, Geoffrey Cameron and Meera Balarajan, Exceptional People: How Migration Shaped Our World and Will Define Our Future, Princeton UP, 2012. Massey, D. S., Arango, J., Hugo, G., Kouaouci, A., Pellegrino, A., & Taylor, J. E. (1993). Theories of international migration: A review and appraisal. Population and development review, 431-466. Timothy J. Hutton and Jeffrey G. Williamson, Global Migration and the World Economy: Two Centuries of Policy and Performance, MIT Press, 2008. |
Randall Hansen, Jobst Koehler and Jeannette Money, Migration, Nation States, and International Cooperation, Routledge, 2011. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Ödev | 2 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Total: | 3 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 1 | 13.5 | 13.5 |
Ödev | 2 | 30 | 60 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 14 | 3 | 42 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat): | 187.5 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
OC1 | |||||||||
OC2 | |||||||||
OC3 |