| Akademik Birim: | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi | 
  
    | Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim | 
  
    | Ön Koşullar | Yok | 
  
    | Öğrenim Dili: | İngilizce | 
  
    | Dersin Düzeyi: | Yüksek Lisans | 
  
    | Dersin Koordinatörü: | deniz.ozcetin | 
	
  
    | Dersin Amacı: | Bu ders, sivil toplum kavramı üzerine temel teorik tartışmaları tanıtmayı; kâr amacı gütmeyen sivil toplum kuruluşlarının yerel, ulusal ve uluslararası siyasette önemli aktörler olarak ortaya çıkışını açıklamayı; Türkiye'de sivil toplumun gelişimini analiz etmeyi; STK'ların amaçlarını, stratejilerini, politikalarını ve etkinliklerini ve devletle ilişkilerini sunmayı amaçlamaktadır. | 
  
    | Dersin İçeriği: | Sivil toplum, toplumsal hareketler ve sivil toplum örgütleri kavramlarının tanımları; Türkiye'de devlet-sivil toplum ilişkileri; destek kampanyaları ve kolektif eylem; STK'ların yapısı, kullandığı teknikler ve finansmanı; etik konular ve insani yardım; hiyerarşi ve temsil problemleri, bu derste tartışılan temel konulardır. | 
  
    | Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | 1- Türkiye'de  sivil toplum ve devlet arasındaki ilişkiyi değerlendirebilme2- Küresel sivil toplum kavramını kavrama3- STK'ların çağdaş ulusal ve uluslararası politikadaki rolünü açıklayıp ifade edebilme4- Yeni hak arama biçimleri ve yeni toplumsal hareketleri tanımlayabilme
 | 
    
    | Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders anlatımı ve ders öncesi okuma | 
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | ÖÇ | 
	| 1 | Giriş | - | 1, 2 | 
	| 2 | Sivil Toplum Nedir? Kavramın Kökenleri | Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması | 2 | 
	| 3 | Toplumsal Hareketler ve Küresel Toplumsal Değişim | Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması | 2, 3, 4 | 
	| 4 | STK'ların Ortaya Çıkışı ve Sivil Toplumun Yeniden Tanımlanması | Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması | 2, 3, 4 | 
	| 5 | Türkiye'de Devlet-Sivil Toplum İlişkileri: Din, Kültürel Çeşitlilik ve Etnisite I | Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması | 1, 3 | 
	| 6 | Türkiye'de Devlet-Sivil Toplum İlişkileri: Din, Kültürel Çeşitlilik ve Etnisite II | Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması | 1, 3 | 
	| 7 | Destek Kampanyaları ve Toplu Eylem | Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması | 4 | 
	| 8 | STK'ların Organizasyon Yapısı | Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması | 3, 4 | 
	| 9 | Küresel Sivil Toplum Altyapısı: Teknikler ve Teknoloji | Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması | 2, 4 | 
	| 10 | Küresel Sivil Toplum Altyapısı: Finansman | Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması | 2, 4 | 
	| 11 | Küresel Aktivistler için Etik Sorunlar | Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması | 2, 4 | 
	| 12 | İnsani Yardım ve Küresel STK'lar | Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması | 1, 2, 3, 4 | 
	| 13 | Hiyerarşi ve Temsil Sorunları | Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması | 3, 4 | 
	| 14 | Genel Değerlendirme ve Tartışma | - | 1, 2, 3, 4 | 
     Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
	
	
	
		PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
		
		
| # | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | 
| OC1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 1 | 3 | 
| OC2 | 3 | 1 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| OC3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 
| OC4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 
		
		
		    Katkı Düzeyi:  1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek