DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Büyük Veri Analizi PS 572 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 7.5
Akademik Birim: Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans
Dersin Koordinatörü: deniz.ozcetin
Dersin Amacı: Bu ders toplumsal ve siyasal verileri yorumlamak için istatistiksel nicel tekniklerin kullanılmasını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Ders, veri kaynaklarını ve açık veri portallarını tanımlamayı; excelde tablolar oluşturmayı; çevrimiçi kaynaklardan veri toplama yollarını; haritalamayı; çizelgeleri; veri görüntüleme tekniklerini; seçim verilerinin işlenmesini; ve çok boyutlu veri kümelerinin ele alınmasını içerir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Sosyal bilime veri toplama yöntemlerini uygulama
  • 2- Veri görselleştirme temelleri hakkında bilgi sahibi olma, veri tabanlarını kullanmayı öğrenme
  • 3- Excel veya Tableau gibi yazılımları kullanma
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı ve dersten önce okuma


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık ÖÇ
1 Giriş - 1, 2, 3
2 Veri Kaynakları ve Açık Veri Portalları Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması 1, 2, 3
3 Tablolar bölüm I: Yaygın olarak kullanılan Excel işlevleri Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması 1, 2, 3
4 Tablolar bölüm II: Pivot Tablolar Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması 1, 2, 3
5 Çevrimiçi kaynaklardan veri toplama I Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması 1, 2, 3
6 Çevrimiçi kaynaklardan veri toplama II Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması 1, 2, 3
7 Haritalama 1 • Veri görselleştirmeye giriş Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması 1, 2, 3
8 Grafikler 1 • Tablolara giriş Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması 1, 2, 3
9 Seçim Verileri Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması 1, 2, 3
10 Haritalama 2 • Veri görselleştirme devam Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması 1, 2, 3
11 Çok boyutlu veri kümeleriyle uğraşmak Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması 1, 2, 3
12 Sosyal Medya Verileri I Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması 1, 2, 3
13 Sosyal Medya Verileri II Haftalık okumaların ders öncesinde yapılması 1, 2, 3
14 Genel Değerlendirme ve Tartışma - 1, 2, 3


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Information is beautiful, New ed., revised, recalculated and reimagined. ed. Collins, London. Rogers, S., 2013.
Facts are sacred: the power of data. Faber and Faber, Guardian Books, London. Tufte, E.R., 2001.


DİĞER KAYNAKLAR

The visual display of quantitative information, 2nd ed. ed. Graphics Press, Cheshire, Conn. Usher, N., 2016.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje - -
Ödev 1 30
Sunum/Jüri - -
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 30
Final Sınavı 1 40
Total: 3 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Laboratuvar000
Uygulama000
Arazi Çalışması000
Proje000
Ödev14040
Sunum/Jüriye Hazırlık000
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık000
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler125.525.5
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar14040
Final Sınavı14040
Toplam İş Yükü (saat):187.5


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1 1 3 1 2 2 3 1 2
OC2 1 3 1 2 2 3 1 2
OC3 1 3 1 2 2 3 1 2