DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Nesneye Yönelik Programlama |
BIO 623 |
Güz |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
7.5 |
Akademik Birim: |
|
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Doktora |
Dersin Koordinatörü: |
|
Dersin Amacı: |
Bu derste biopython modülü ve genel olarak OOP dizaynı kullanabilme yetisi geliştirebilmek için python dilinin etkin kullanımı geliştirilmesi hedefelenmiştir. |
Dersin İçeriği: |
Dersin içeriği aşağıdaki gibi özetlenmiştir.
Python sintaks temelleri ve algoritma geliştirilmesi. Python biyoloji modülünü kullanabilme. Değişken kavramı ve tipleri, aritmetik operatörler, koşullu operatörler, mantıksal operatörler, çevrim işlemleri, koleksiyonlar, fonksiyonlara giriş ve özyineleme, sınıflar ve sınıf kalıtımları |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Understanding programming, computer language and algorithms.
- 2- Understanding importance of language as part of a computer system.
- 3- Classification of computer languages and introduction to algorithms.
- 4- Understanding the meaning of variable; type of variables and their properties.
- 5- Understanding different types of data, arrays and control structures; condition expressions and loops
- 6- Learning operators and commands; mathematical expressions.
- 7- Learning Organization in python: functions, modules and formatted input/output and file operations.
- 8- Understanding object orientation, classes and inheritance diagrams
- 9- Utilizing python for computational biology, biopython module and hierarchical classification of proteins
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
|
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
ÖÇ |
1 |
Linux and Operating Systems |
|
1,2 |
2 |
Algorithm and introduction to python interpreter |
|
1,2,3 |
3 |
Data Types |
|
4 |
4 |
Data Types |
|
4 |
5 |
Control Structures |
|
5 |
6 |
Functions |
|
6 |
7 |
Functions and Higher Ordered Functions |
|
6,7 |
8 |
Review and Midterm 1 |
|
1-7 |
9 |
Modules and Input/Output |
|
7 |
10 |
Classes |
|
8 |
11 |
Inheritance And Environment Diagrams |
|
8 |
12 |
Review and Midterm 2 |
|
7-8 |
13 |
Numpy and pylab |
|
9 |
14 |
Biopython |
|
9 |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
“Learning Python” by Mark Lutz and David Ascher ,ISBN 978-0-596-00281-7 |
DİĞER KAYNAKLAR
How to Think Like a Computer Scientist: Learning with Python by Downey, Allen, Jefrey Elkner, and Chris Meyers.. Green Tea Press, 2002. ISBN: 9780971677500. The book is freely available as an electronic book at the following link: http://www.greenteapress.com/thinkpython/thinkCSpy/thinkCSpy.pdf |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Ödev |
5 |
10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
2 |
40 |
Final Sınavı |
1 |
50 |
Total: |
8 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 14 | 1 | 14 |
Uygulama | 10 | 0.5 | 5 |
Proje | 5 | 14 | 70 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat): | 175 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek